بستر‌های لازم برای ارتقاء علمی در دانشگاه پیام نور فراهم است

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور ساوه گفت: بستر‌های لازم در دانشگاه پیام نور برای ارتقاء علمی سازمان‌ها فراهم است.

حجت السلام محمود شیخ السلامی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه پیام نور مرکز ساوه مطالبی به شرح زیر عنوان کرد.

حضور مسئولین شهرستان در تودیع و معارفه باعث قوت و استحکام توانمندی‌های مدیر آینده آن مجموعه می‌شود و تعامل‌های آینده نیز می‌تواند موتور محرکه آن مجموعه باشد، مدیریت جدید نیز باید با تمام توان از ظرفیت‌های شهر و مسئولین ساوه در راستای ارتقا دانشگاه پیام نور بهره بگیرند که این مهم برگ برنده یک مدیر به شمار می‌آید.

دانشگاه پیام نور به دلیل امتیازات و ظرفیت‌هایی که دارد متمایز از سایر مراکز علمی است و این مرکز بستر‌های لازم برای ارتقا هر قشری را دارد، زیرا از سال ۱۳۸۵ با شکسته شدن سد کنکور و کسب توفیقات و امتیازات در سال‌های قبل سبب شد با موج فزاینده‌ای از دانشجو رو به رو شود.

کسب این توفیقات باعث شد سقف دانشجویان پیام نور در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو برسد و همینطور سهم استان مرکزی و شهرستان ساوه افزایش یابد و امروز نیز علی رغم تعدیل جمعیتی در کشور حدود ۳ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در مرکز دانشگاه پیام نور ساوه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر جدید دانشگاه پیام نور ساوه باید از ظرفیت مهارت آموزی در جهت بالندگی و توانمند سازی دانشگاه و همچنین در جهت اشتغالزایی وکار آفرینی جوانان و دانشجویان این مجموعه استفاده کند تا در مراکز صنعتی و دیگر فراخوان‌ها و پژوهش‌ها از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

در دولت‌های گذشته بدون فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی در مراکز پیام نور شاهد رشد فزاینده‌ای در جذب دانشجو بودیم، اما خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم، مجلس و وزیر علوم به دانشگاه پیام نور مثبت بوده، زیرا به گفته وزیر علوم، دانشگاه پیام نور یک دانشگاه بومی پذیر است که بدون نیاز به خوابگاه و تحمیل هزینه بر خانواده‌ها توانسته با تربیت دانشجویان نخبه و توانمند نقش بسزایی در ارتقا علمی کشور داشته باشد و این مسئله سبب شده نگاه دولت، مجلس و مجموعه وزارت علوم به دانشگاه پیام نور مثبت باشد و برای ارتقا این مرکز از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

بومی پذیر بودن دانشگاه پیام نور علاوه بر رفع دغدغه تردد دانشجویان، گسست فرهنگی ایجاد نمی‌کند بخاطر اینکه از شهر‌های مختلف دانشجو نداریم که تبادل فرهنگی و گاهی آسیب‌های برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

بخش عمده دانشجویان دانشگاه پیام نور هر شهر را جوانان آن شهر تشکیل می‌ذهند و تا به امروز چالش‌های دانشجویی که موجب آسیب شود را در دانشگاه‌های پیام نور کشور شاهد نبودیم.

دانشگاه پیام نور شرایط بهتری را در ایام کرونا نسبت به قبل داشته، زیرا دانشجویان با اساتید بیشتری در فضای مجازی می‌توانند تعامل و تبادل اطلاعات داشته باشند.

دانشگاه پیام نور بستر‌های لازم برای همکاری با هر سازمانی که خواستار ارتقا آن مجموعه است را دارد.

تشکل اصلی دانشگاه پیام نور بسیج دانشجویی بوده از ریاست جدید دانشگاه پیام نور ساوه انتظار داریم برای هر رشته یک انجمن تشکیل شود و هر انجمن نیز یک نشریه به منظور بازتاب برنامه‌های خود داشته باشد تا در جهت بالندگی از آن استفاده کند.

دانشگاه پیام نور کشور از هر نوع درخواست انتقالی و مهمان در هر منطقه‌ای که شرایط لازم را داشته باشد استقبال خواهد کرد.

طراز دانشگاه پیام نور ساوه با توجه به صنعتی بودن شهرستان ساوه باید فراتر از ارائه خدمات آموزشی اعم از پذیرش داوطلب باشد، زیرا دانشگاه پیام نور ساوه به لحاظ برخورداری از مراکز پژوهشی، آزمایشگاهی و اساتید مجرب می‌تواند میزبان آزمون‌های کشوری از جمله کنکور باشد.

در سال‌های اخیر دانشگاه پیام نور اراک، خمین، شازند و دلیجان میزبان برگزاری آزمون‌های مختلفی بوده و در شهرستان ساوه نیز پیگیر هستیم تا در سال جاری از این امتیاز برخوردار شود.

دانشگاه پیام نور استان مرکزی علاوه بر بحث آموزش، ارتباط آزمونی با ادارات استان از جمله سازمان صدا و سیما استان و سایر ادارات داشته و در تلاش هستیم تا تعامل دانشگاه‌های پیام نور نیز در شهرستان‌ها با ادارات بیشتر شود.

رویکرد دانشگاه پیام نور استفاده از شیوه‌ای کار آمدتر و راهبردی‌تر برای تربیت جوانان متخصص است و علاوه بر بحث آموزش تئوری، برنامه ریزی برای جذب رشته‌هایی است که نیاز جامعه و دانشجو باشد تا هم ماندگاری خانواده پیام نور و هم استقبال عموم را به همراه داشته باشد و امنیت کشور از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و علمی رویکرد دانشگاه پیام نور است.

در همین راستا ۱۲ رشته جدید که بیشتر متناسب به نیاز روز جامعه هستند به دانشگاه پیام نور استان مرکزی اختصاص داده شده و امیدواریم گامی در جهت ارتقا سطح علمی و اشتغالزایی جوانان استان مرکزی برداشته باشیم.

در استان مرکزی ارتقا امکانات آموزشی دانشگاه پیام نور و در شهرستان ساوه ساماندهی و راه اندازی مزرعه تحقیقاتی و کشاورزی دانشگاه پیام نور ساوه و استان برنامه ریزی شده است.

در این آئین از خدمات دکتر مرتضی فغانی، رئیس سابق دانشگاه پیام نور ساوه تقدیر و دکتر مهرداد بیات به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور ساوه معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.