ترکمنستان در مرمت بنا های تاریخی هرات همکاری می‌کند

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات خواهان تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی بین افغانستان و ترکمنستان شد.

سرکنسول ترکمنستان در هرات، دردیدار با رئیس اطلاعات وفرهنگ این ولایت، برتقویت روابط فرهنگی و مرمت بنا های تاریخی این ولایت باستانی تأکید کرد.

مولانا نعیم الحق حقانی،  رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این دیدار، ضمن ابراز قدردانی از کارکردهای خیرخواهانه کشور ترکمنستان در طول تاریخ برای مردم افغانستان پیرامون تقویت روابط فرهنگی، اجتماعی، تجارتی، اختصاص بورسیه های تحصیلی، راه اندازی دوره های آموزشی برای جوانان، تورهای سیاحتی و راه اندازی محافل یادبود از بزرگان صحبت کرده و خواهان تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت شد.

آی مراد قوچ مرادوف، سرکنسول کشور ترکمنستان در هرات می گوید که کشورش علاقمند توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور دوست و همسایه بوده پیرامون ترمیم و مرمت آثار تاریخی از جمله مقبره امیر علی شیر نوایی و سلطان حسین بایقرا صحبت کرده و از آغاز کار عملی پروژه های بزرگ تاپ و تاپی در ولایت هرات در آینده نزدیک خبر داد.

در دیدار دو طرف رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات و سرکنسول کشور ترکمنستان در ولایت هرات دو طرف برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی را یاد داشت نموده و در مکاتبه با مقامات مرکزیشان می رسانند.

آمرین بخش های ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات پیرامون ترمیم آثار تاریخی، راه اندازی نمایشگاه ها، تورهای گردشگری، چاپ کتاب های دانشمندان و اختصاص دوره های آموزشی برای جوانان صحبت نموده برخی پیشنهادات خویش را جهت بهتر شدن روابط دوستانه بین دو کشور دوست و همسایه ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار