رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد

التیام زخم مشکلات قدیمی با جراحی اقتصادی

جعفری گفت: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک جراحی اقتصادی است که می‌تواند سبب التیام زخم‌های سابق و رفع مشکلات شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: این طرح همانطور که قبلا هم عنوان شده است، یک جراحی اقتصادی است که می‌تواند مشکلات قدیمی را از بین ببرد.

او گفت: از مشکلات توزیع نکردن یارانه بین مردم این بود که کالا‌ها با ارز دولتی از کشور خارج می‌شد و یارانه آن که سرمایه و یارانه مردم ایران بود به جیب مردم سایر کشور‌ها می‌رفت.

جعفری گفت: این مسئله زخمی را در پیکره اقتصاد ایجاد کرده بود که اکنون با تدبیر دولت و شخص رئیس جمهور قرار بر جراحی و التیام آن است؛ هر جراحی می‌تواند سبب درد بیشتری شود، اما با التیام زخم، درد‌ها به پایان می‌رسد و با اجرای کامل این طرح نیز، مزایای آن دیده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این اصلاح ساختار هزینه دارد، اما اصلاح نظام اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت و فساد را از بین خواهد برد.


بیشتر بخوانید


او گفت: توزیع یارانه به مردم بدین معناست که قیمت تمام شده کالا به مردم پرداخت می‌شود و مردم باید خود آن را مدیریت کنند.

جعفری گفت: اکنون جرایم تعزیراتی سنگینی برای احتکار و تخلفات اصناف در نظر گرفته شده است و این هشدار را به افراد می‌دهیم که سوء استفاده‌ای انجام ندهند، زیرا پشیمان خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در استان، شخص استاندار پیگیر موضوع است و جلسات طرح نیز به طور مرتب برگزار می‌شود تا بتوانیم این طرح را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانیم.

روش های اعتراض به عدم دریافت یارانه

دیروز اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: افرادی که یارانه دریافت نکرده اند می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

او گفت: سامانه hemayat.mcls.gov نیز برای ثبت اعتراض مردم فعال است.

اشرفی گفت: کسانی که از سال ۱۳۹۳ یارانه دریافت نکرده اند باید منتظر باشند تا سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد و در صورت احراز شرایط، حقی از افراد ضایع نخواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هیچ گونه مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد؛ هم اکنون هزار تُن مرغ در سردخانه‌های خراسان جنوبی موجود است در حالی که مصرف روزانه مردم استان حدود ۵۰ تُن مرغ در است و هر روز ۱۰۰ تُن نیز کشتار انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.