همگام با طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

جرائم واحدهای صنفی ۵ برابر شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: همگام با طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها جریمه تخلفات واحد‌های صنفی ۵ برابر شد.

حسن پور گفت: تعزیرات حکومتی با هدف اجرای صحیح و بهینه طرح مردمی سازی  و توزیع عادلانه یارانه ها همگام با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله صمت و جهاد کشاورزی در جهت تعادل و تثبیت بازار و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در تمامی شعب خارج از نوبت به تخلفات رسیدگی می کند.

او گفت: سران سه قوه اختیارات جدیدی به شعب تعزیرات حکومتی در طول اجرای این طرح محول کرده اند که در این اختیارات قبل از صدور رأی اگر واحد‌های صنفی از اجرای قانون تخطی کنند به محظ رویت همکاران شعب تعزیراتی، واحد پلمب می‌شود.

حسن پور گفت: در این طرح افرادی که مرتکب تخلف احتکار، گران فروشی و کم فروشی شوند به موجب قانون، ۵ برابر مجازاتی که در قانون تعزیرات حکومتی پیش بینی شده است مجازات می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون جریمه عدم درج قیمت کالا از ۲۵۰ هزار تومان به ۲ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

او گفت: نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار تنها به کالا‌هایی که افزایش قیمت داشته اند محدود نمی‌شود و سایر کالا‌ها اگر بدون اخذ مجوز از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار استان افزایش یابند مشمول همین جرائم می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.