افزایش ۲۵ درصدی جابجایی کالا از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سال گذشته ۷ میلیون تن کالا از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی جابجا شد.

منصور خرمشکوه گفت: از این میزان، ۵ میلیون و۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیز مربوط به واردات کالا بوده است.

او گفت: میزان جابجایی کالا در سال گذشته ۲۵ درصد بیشتر از سال ۹۹ (۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تن) بود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: میزان جابجایی کالا‌های اساسی از جمله ذرت، انواع روغن‌های خوراکی، جو، گندم و برنج نیز از طریق حمل ریلی در سال گذشته حدود ۴ هزار و ۳۷۵ تن بود که ۳۵ درصد بیشتر از سال ۹۹ است.

خرمشکوه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بندرشهید رجایی گفت:با اجرای ۲ خط ریلی جدید در سال جاری در محوطه ۲۰۰ هکتاری سرعت عملکرد و رشد عملیاتی حمل و نقل ریلی بندرشهید رجایی افزایش خواهد یافت.

به گفته خرمشکوه، ساماندهی خطوط اراضی ۱۷ هکتاری با هدف دستیابی و اتصال مستقیم شرکت‌ها به خطوط ریلی، امسال عملیاتی خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:با راه‌اندازی خطوط ریلی ترمینال یک کانتینری، این بخش به تخلیه و بارگیری مواد نفتی و روغنی اختصاص می‌یابد.

خرمشکوه گفت: با توسعه زیرساخت‌های حوزه ریلی بندر شهید رجایی در سال جاری، سهم ریلی این بندر به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی در بندرشهید رجایی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.