الزام ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی توسط خانواده‌ها

رییس ادارۀ امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب اگر به موقع انجام شود باعث تسریع در روند توزیع خواهد شد و کسری کتاب در سال جدید نخواهیم داشت.

مهدی منتخب گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم وکتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه فروش وتوزیع مواد آموزشی آغاز شده است.

او گفت: دانش‌آموزان میان پایه از تاریخ ۲۸ فروردین تا ۲۱خرداد و دانش‌آموزان ورودی در پایه‌های اول دبستان، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از تاریخ ۵ تیرماه تا پایان روز ۱۱شهریور می‌توانند برای ثبت سفارش خود به آدرس سایت http://irtextbook.ir که بصورت انفرادی فعال می‌باشد، مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

رییس ادارۀ امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان می‌گوید: ساماندهی مراحل ثبت سفارش با ساز و کار مناسب‌تر، باعث توزیع و تحویل به موقع کتاب به دانش‌آموزان خواهد شد در همین راستا شرایطی فراهم شده تا مدیران مدارس بتوانند از طریق سامانه سیدا و همچنین از طریق شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان خود به صورت گروهی ثبت سفارش نمایند و روند توزیع کتب درسی را سرعت بخشند.

منتخب معتقد است: توزیع ۲۵۰۰ تُن کتاب درسی در سطح مناطق و نواحی آموزش پرورش استان پخش شده است.

به گفته او با توجه به اینکه مبنای ثبت سفارش کتاب قبولی دانش آموزان است و  برخی از دانش اموزان به جهت مردودی، تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیلی نیاز به اصلاح سفارش دارند، سامانه این امکان را از ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور ماه سالی جاری فراهم نموده است.

رییس ادارۀ امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بهای کتاب‌ها بر مبنای بهای پشت جلد هر کتاب خواهد بود گفت: دریافت وجهی اضافه بر بهای درج شده،  وجهه قانونی ندارد و مدیران مدارس نظارت مستقیم بر اجرای این موضوع را بر عهده دارند.

منتخب می‌گوید: با توجه به اینکه کتاب‌ها از نیمه اردیبهشت ماه در بین مناطق استان توزیع می‌شود و از سوی دیگر این کتاب‌ها به طور طبیعی نیز از طریق مناطق آموزش و پرورش به مدارس تحویل داده می‌شود، برای تعیین تکلیف و عقب نماندن دانش‌آموز از تحصیل و دسترسی به کتب درسی بهتر است خانواده‌ها در همان روز‌های اول ثبت‌نام را انجام دهند.  

به گفته او معمولا کتاب‌ها بر مبنای آمار ثبت نام شده چاپ و در اختیار استان‌های کشور و مناطق آن‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است دانش‌آموزان، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی خود را در مرحله‌های اول انجام دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، فرصت و امکان ویرایش اطلاعات، برای آن‌ها فراهم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار