به دلیل تکمیل نشدن مجتمع آبرسانی خوشاب

آب خوش از گلوی مردم روستا‌های مرزی پایین نمی‌رود

مجتمع آبرسانی خوشاب پس از ۷ سال از آغاز ساخت، هنوز تکمیل نشده و مردم روستا‌های مرزی سربیشه از آب لوله کشی و سالم بی بهره اند.

ساخت مجتمع آبرسانی خوشاب شهرستان سربیشه ۷ سال پیش آغاز شد تا با بهره برداری از آن، مردم ۲۵ روستای مرزی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

اما با گذشت ۷ سال همچنان خبری از بهره برداری این مجتمع آبرسانی نیست و مردم این روستا‌ها به دلیل آب آشامیدنی ناسالم بیمار شده اند.

هوای گرم تابستان هم بر مشکلات بی آبی این روستا‌ها افزوده است.

بیماری کودکان به دلیل نوشیدن آب ناسالم

یکی از اهالی دهستان لانو گفت: آب برداشت شده را باید چندین ساعت در ظروف نگهداری کنیم تا مواد موجود در آب ته نشین و آب تا حدودی قابل آشامیدن شود.

او گفت: تعداد زیادی از کودکان این منطقه به دلیل آب آشامیدنی ناسالم بیمار شده اند و پزشکان معالج نیز این موضوع را تأیید می‌کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از اهالی این منطقه می‌گوید: چاله کنی برای کشیدن خط لوله انجام شده است، اما بعد از هفت سال تنها چیزی که باقی مانده، همین چاله است.

او گفت: آخرین قولی که به ما داده شده، آبرسانی به روستا‌ها تا عید نوروز امسال بوده، اما دو ماه از نوروز می‌گذرد و اقدامی انجام نشده است.

مرحله اول مجتمع، امسال به بهره برداری می رسد

امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این خصوص گفت: طرح آبرسانی خوشاب در دو مرحله پیش بینی شده است که با همراهی کمیته امداد و قرارگاه شهید ناصری، تکمیل آن انجام خواهد شد.

او گفت: ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای مرحله اول این طرح نیاز است و تاکنون ۷ کیلومتر خط انتقال کشیده شده و لوله اصلی نیز تهیه شده است؛ تا نیمه اول خرداد امسال عملیات فاز یک آغاز می‌شود و امیدواریم امسال به اتمام برسد.

امامی گفت: برای اجرای مرحله دوم این طرح، قراردادی ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است تا در دو سال آینده تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از جمله روستا‌های مرزی سربیشه آبرسانی شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در اختصاص اعتبارات خلف وعده‌ای صورت نگیرد تا مردم از آب سالم بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.