دستگیری کلاهبردار خرید اینترنتی احشام در اشتهارد

فرمانده انتظامی البرز از شناسایی کلاهبردار خرید احشام از طریق سایت دیوار با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان اشتهارد در این استان خبرداد.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم به پلیس فتا اشتهارد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: در بررسی‌های ماموران مشخص شد، متهم از طریق سایت دیوار اقدام به خرید احشام و سپس اقدام به پرداخت مبلغ احشام با چک‌های جعلی و سرقتی می‌کرد.

 فرمانده انتظامی البرز گفت: شاکیان پس از تحویل احشام و دریافت چک‌های سرقتی دیگر دسترسی به متهم نداشته و با توجه به اینکه دسترسی به متهم غیر ممکن بوده، به ناچار پس از تماس‌های مکرر با خریدار و عدم پاسخگویی او، از طریق مراجع قضایی اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

سردار محمدیان گفت: متهم با تلاش کارشناسان پلیس فتا، در استان قزوین شناسایی و با اخذ دستور نیابت قضایی دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از طریق سایت دیوار در استان‌های قزوین، البرز و تهران به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و به تعداد ۸۰۰ راس گوسفند تا کنون اعتراف کرده است که تحقیقات کماکان در این زمینه ادامه دارد.

به گفته او با توجه به حضور کلاهبرداران در فضای مجازی، شهروندان دقت کافی را در انجام معاملات اینترنتی داشته باشند و سعی کنند حتی‌المقدور خرید‌های با مبالغ بالا را بصورت حضوری انجام دهند و قبل از اطمینان از صحت معاملات، از واریز بیعانه و یا پرداخت کالا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.