اختصاص دو میلیارد ریال برای بهسازی کاروانسرای تاریخی سرایان

دو میلیارد ریال از محل منابع ملی برای بهسازی کاروانسرای تاریخی شهر سرایان اختصاص یافت.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: بدلیل قرارگیری کاروانسرا در فهرست نهایی ثبت جهانی و با پیگیری‌های انجام شده به دلیل آسیب‌های وارده به بنا، از محل منابع ملی این اعتبار در قالب اسناد خزانه برای تعمیر و مرمت این بنای تاریخی اختصاص یافته و بزودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

او گفت:  فاز اول مرمت بنا در سال ۱۳۸۸ انجام و تا سال ۱۳۹۲ عملیات مرمتی تکمیلی انجام و موزه صنایع دستی و مردم شناسی شهرستان تکمیل و تجهیز گردید و به دلیل آسیب‌های وارده به بام بنادر سال گذشته و با ابلاغ اعتبارات ملی، عملیات مرمت نهایتاً از اول خرداد آغاز خواهد شد.

عرب گفت: عملیات مرمتی پیش بینی شده شامل، جمع آوری قسمت‌های آسیب دیده بام و اجرای مجدد، جمع آوری بندکشی‌های فرسوده و بندکشی مجدد بام بنا، جمع آوری سنگ فرش آسیب دیده کف حیاط و اجرای مجدد سنگ فرش و آجر فرش و ... است که در مدت یک ماه انجام خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان  گفت: کاروانسرای سرایان به همراه آب انبار، مسجد، حمام و بازار یک مجموعه تاریخی را تشکیل می‌دهند.

به گفته او این کاروانسرا از بنا‌های دوره صفوی است و به رباط شاه عباسی معروف است و با شماره ۸۷۳۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.