بازدید از اماکن تاریخی کردستان امروز رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۲۸ اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۸ ماه می‌روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کردستان رایگان است.

یعقوب گویلیان گفت: مجموعه‌های تاریخی فرهنگی عمارت آصف (فاز اول خانه کرد)، عمارت ملالطف‌ا... (موزه باستان‌شناسی)، عمارت و چهارباغ خسروآباد و معبد هراکلس و معبد میترا در قلعه‌شهر غار کرفتوی دیواندره امروز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه، برنامه‌های متنوعی مرتبط با روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود.

او می گوید: در ویژه برنامه‌های نکوداشت این هفته تلاش شده است تا برنامه‌ها برای تمام گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

گویلیان گفت: برگزاری گردهمایی توسعه پایدار گردشگری شهری، برگزاری نشست حفاظت و مرمت آئینی غار کرفتو، برگزاری مراسم دفاع‌مقدس با پیوست فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان، بازدید از بقایای سامان‌دهی قلعه‌شهر حسن‌آباد با همراهی انجمن‌های میراث‌فرهنگی، کوهنوردی و فعالان رسانه‌ای، افتتاح سه اقامتگاه سنتی در استان، از جمله برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز موزه و هفته میراث‌فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید: برگزاری مسابقه کودک و میراث‌فرهنگی با محوریت بازی‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی و نقاشی کودک با محوریت آشنایی با بنا‌ها و اماکن تاریخی، برگزاری برنامه نمایشی به‌منظور معرفی میراث ملموس، اجرای صحنه‌ای در موزه مردم‌شناسی خانه کرد و تجلیل از موزه‌دار‌های برتر و فعالان و پیشکسوتان در حوزه میراث‌فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.