طالبان خواهان همکاری شرکت‌های ایرانی در معادن افغانستان هستند

مقام‌های طالبان سرمایه‌گذاران خارجی را به سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق کرده و می‌گویند که امنیت برای سرمایه گذاری در افغانستان مساعد است.

رضا محتشمی پور، معاون وزارت صنعت و معدن ایران گفته که طالبان مایل اند شرکت‌های ایرانی در بخش معادن افغانستان سرمایه گذاری کنند.
محتشمی پور پس از پایان سفر دو روزه خود به کابل، گفته که "در این سفر در خصوص همکاری‌های معدنی و برخی موانع احتمالی که به علت مقررات و برخی تصمیمات دولت افغانستان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که می‌تواند نقاط شروع همکاری معدنی تهران- کابل باشد، گفتگوهای خوبی انجام شد."
مقام‌های طالبان پس از تسلط بر افغانستان همواره  سرمایه‌گذاران خارجی را به سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق کرده و می‌گویند که امنیت برای سرمایه گذاری در افغانستان مساعد است.
اما محتشمی پور گفت که شرکت‌های ایرانی به دلایل امنیتی با سرمایه گذاری در افغانستان با احتیاط برخورد می‌کنند.
از سوی دیگر، حسین سلیمی، رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در واکنش به سفر معاون وزیر معادن ایران به افغانستان گفت که سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در افغانستان می‌تواند "نوید خوبی برای بخش خصوصی باشد."
با این حال، محتشمی‌پور اعتقاد دارد که توسعه معادن بزرگ افغانستان در ابتدای راه بوده و باید امکانات و زیرساخت‌های سرمایه گذاری در این کشور فراهم شود.

برچسب ها: طالبان ، معادن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جواد
۱۵:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
خب ایران باید هشت ملیون مهاجر را به نمایندگی از خود به شهرهایشان برای کمک در معادن وزراعت ومالداری وساخت وساز وابادی کشورشان بفرستد .تا انجا مشغول باشند.دیگر به نظر می رسد چهل سال مهمانی کافی باشد یک چند وقت هم بروند شهرها وولایات خود را بازدید کنند.