زیاده خواهی عجیب برای پرکردن جیب برخی پزشکان/ ماجرا چیست؟ + تصاویر

سیاست‌های تعیین تعرفه خدمات پزشکی باید به سمتی برود که حقوق و دستمزد پزشکان، هم تراز با سایر مشاغل موجود در جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد.

چند روز قبل بود که پیرو تصویب تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ در هیأت دولت و ابلاغ آن توسط معاون اول رئیس جمهوری، شورای عالی نظام پزشکی در بیانیه ای مواضع خود را نسبت به تعرفه های ابلاغ شده در هفت محور اعلام نمود و اعتراض کرد.

 البته پیش از این نیز سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، افزایش ۲۸.۵ درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی تعیین شده توسط شورای عالی بیمه سلامت را رد کرد و خواستار افزایش بیشتر تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ شده بود.

 

 


بیشتربخوانید


پس از این نامه، عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای به رئیس جمهور با اعتراض به زمزمه‌های افزایش نجومی تعرفه‌های تشخیصی و درمانی پیشنهاد کرد که  تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

 در این زمینه و با توجه به بیانیه ای که اخیراً منتشر شده چند نکته قابل بیان است:
 
یک: شورای عالی نظام پزشکی در این بیانیه مدعی شده است که این تصمیم موجب می شود تا سهم مردم  در هزینه های سلامت بیشتر شود. اما وقتی سازمان نظام پزشکی انتظار دارد که بیمه ها هزینه های مربوط به خدمات تشخیصی و درمانی را بیشتر بپردازند، خواسته یا ناخواسته در حال رد گم کنی است؛ توضیح اینکه پرداخت هزینه خدمات تشخیصی و درمانی از سه حال خارج نیست؛ یا مستقیم از سوی مردم پرداخت می شود؛ یا توسط شرکت های بیمه و یا دولت. در مورد دوم و سوم نیز بازهم به صورت غیر مستقیم این سرمایه مردم است که  به حساب جامعه پزشکی واریز می شود.

 شکی نیست که باید بر روند کار سازمان های بیمه نظارت جدی وجود داشته باشد اما نظارت بر کار بیمه ها یک موضوع است و جلوگیری از برخی زیاده خواهی ها از بیمه یا دولت، موضوعی دیگر. چه بسا فردا هم بیمه ها بگویند ما از عهده هزینه ها بر نمی آییم؛ باز هم در نهایت این مردم هستند که  باید حق السهم بیشتری به بیمه ها بپردازند.

بنابراین بهتر است سازمان نظام پزشکی به جای نگرانی های اینچنینی برای مردم، در مورد متناسب سازی دستمزدها و هزینه ها در حوزه سلامت با سایر بخش های جامعه دغدغه داشته باشد که این اقدام در حقیقت به سود مردم تمام می شود.

دو: در بخشی از این بیانیه آمده است: «با توجه به دستور مقام معظم رهبري در تاريخ ١٩ ارديبهشت ١٤٠١ با اين مضمون كه "همه قوا و دستگاهها و مردم به دولت کمک کنند"  از مجلس محترم مي خواهيم در اسرع وقت نسبت به اصلاح ساختار بیمه ای و شورايعالي بيمه اقدام كند تا بیمه ها با كمك به دولت در اجراي اصلاحات اقتصادي، از طريق كارآمدسازي، باعث افزايش عدالت ميان مردم و كاهش اختلاف دهك هاي جامعه و در نتيجه كاهش فشار اجتماعی و اقتصادی بر روي دولت و مردم شوند ».
 
اما پرسش ما از پزشکانی که بنابرقاعده جزو افراد تحصیلکرده جامعه محسوب می شوند این است که اختلاف فاحش دستمزدهای پزشکان – مخصوصاً در بیمارستان های خصوصی – در مقایسه با سایر مشاغل موجود در جامعه مانند کارگران کارخانجات، رفتگران و یا حتی کارمندان عادی دولت، چه تناسبی با عدالت دارد؟ آیا انتظارات نابجای بعضی از پزشکان موجب کاهش اختلاف دهک های جامعه می شود، یا به عکس،شکاف عمیقی که از سیاست های غلط سال های گذشته به وجود آمده را تبدیل به گسل می کند؟!

نامه

 
سه: جالب اینجاست که محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ۶ فروردین ماه خطاب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، گفته است: «افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱  بهای خدمات تشخیصی و درمانی را ۱۸ درصد بیشتر از تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه سلامت افزایش داده که ضروری است این میزان افزایش به تعرفه مذکور افزوده شود».

اما اولاً، افزایش ۵۷ درصدی مربوط به کارگران این مملکت است که بدون آن‌ها چرخ این مملکت نمی‌چرخد و این درصد، ارتباطی با حقوق کارمندان و سایر اقشار جامعه ندارد.

 ثانیاً، هر چند که بخشی از این افزایش حقوق کارگران به سازمان های بیمه گر پرداخت می شود و ممکن است نظام پزشکی به همین دلیل از سازمان های بیمه گر انتظار پرداخت بیشتری داشته باشد؛ اما چه نسبتی میان سطح زندگی کارگران با برخی پزشکان وجود دارد که حالا افزایش حقوق آنها ملاک قرار گرفته است؟ مثلاً در میان پزشکان افرادی یافت می شوند که با دو ساعت کار کردن، بیش از حقوق یک ماه کارگری را دریافت می کنند که بخش قابل توجهی از ساعات روز خود را در درون کارخانه مشغول کار است!   


تسنیم


چهار: از این جالب تر اینکه سال گذشته، سازمان نظام پزشکی خواستار افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در  سال ۱۴۰۱ شد!
 
پنج: برخی افراد در این مواقع اشکال می‌کنند که بر اساس قانون، بالارفتن دستمزد‌ها و حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد. اما دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه در بسیاری از مشاغل – فارغ از اینکه دلیل موجه یا غیر موجه وجود دارد - این کار صورت نگرفته است؛ مثلاً  چند روز قبل گفته شد که براساس مصوبه دولت، ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه، به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.  
بنابراین اگر برای سایر مشاغل نتوانسته ایم و یا نشده است که متناسب با تورم حقوق ها را افزایش دهیم، دلیلی ندارد که برای قشر پردرآمد پزشکان حساب ویژه ای باز کنیم.

دوم اینکه، اگر همین الآن هم حقوق ها و دستمزدها در بعضی بخش های جامعه پزشکی کشور تغییر نکند، باز هم ضرری به برخی افراد وارد نمی شود. مثلاً یک پزشک متخصص و جراح که دارای دستمزد فوق نجومی است، از قبل، دستمزد زیادی دریافت کرده است! بنابراین به جای افزایش حقوق پزشکان باید به دنبال متناسب سازی حقوق آنان با سایر افراد جامعه باشیم و در بعضی موارد حتی باید حقوق آنها را کمتر هم بکنیم! حتی در میان قشر پزشکی هم تبعیض وجود دارد و برخی بدون دلیل موجه، حقوق های فوق نجومی دریافت می کنند.

هنوز یادمان نرفته است که در گذشته، چه بلایی بر سر مردم و سازمان های بیمه آمد. برای مثال خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در سال 98 و در یک نمونه گزارش داد که: «آمارهای تحقیق انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد دستمزد پزشکان در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۸۷ میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان رسیده است! در واقع، دو سال بعد از اجرای طرح تحول، دستمزد پزشکان حدود ۳۳۰ درصد افزایش داشته است!

ایلنا

 
شش: اگر هم کسی مدعی شد که حداقل دستمزد کارگران، در سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷.۴ درصدی داشته و باید با پزشکان و سایر گروه های شغلی نیز همینگونه رفتار شود! معلوم است که از واقعیت ها به دور است. نکته اینجاست که 50 درصد افزایش حقوق در جامعه کارگری، با توجه به مقدار حقوق کمی است که یک کارگر دریافت می کند.

برای مثال، فرض کنیم که یک کارگر، ماهانه ۴ میلیون  در آمد داشته است؛ در آن صورت، افزایش ۵۰ درصدی، حقوق او را می‌تواند تا ۶ میلیون برساند. حال فرض کنیم که یک پزشک، ماهانه ۵۰ میلیون  درآمد داشته باشد؛ در آنصورت، افزایش ۵۰ درصدی، می‌تواند حقوق او را تا ۷۵ میلیون  برساند! (حقوق‌های ذکر شده تنها برای مثال هستند و به طور کلی، دستمزد‌ها متناسب با شرایط خاص افراد و همچنین دولتی و خصوصی بودن محل اشتغال افراد است) 
هفت: واقعیت این است که پزشکان، بخشی از یک جامعه محسوب می شوند. اما زندگی اجتماعی به مجرد وجود قشر پزشک، حیاتی نخواهد داشت. جامعه به رفتگر نیاز دارد تا پاکیزگی و بهداشت محیط شهری را به شهروندان هدیه دهد؛ به کارگر نیاز دارد تا چرخ زندگی مردم و تولید، اشتغال و اقتصاد مملکت بچرخد؛ به معلم، کشاورز، دامدار، فنی کار و ... نیاز دارد . هر کدام از این اقشار که نباشند، زندگی ما و همه پزشکان، مختل خواهد شد. بنابراین وجهی ندراد که خون پزشکان، رنگین تر از سایر اقشار جامعه باشد و حقوق ها و دستمزدهای نجومی و بعضاً فوق نجومی را – که سال هاست شاهد آن هستیم - حق آنان بدانیم.

به نظر می رسد، سیاست های تعیین تعرفه خدمات پزشکی و درمانی باید به سمتی برود که  به مرور زمان، حقوق و دستمزد پزشکان، هم تراز و متناسب با سایر مشاغل موجود در جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد. در هر صورت، اگر این قشر را تافته جدا بافته از جامعه و مردم ببینیم، قطعاً ظلم و بی عدالتی خواهد بود.
 
در پایان ذکر این نکته ضروری است که انتقادات موجود در این نوشتار، متوجه پزشکانی است که همواره خود را صاحب حق می دانند و با جان و سلامتی بیماران به نوعی تجارت به راه انداخته و از بیماری و رنج مردم سوء استفاده می کنند. طبیعی است که افراد زحمتکش حوزه درمان و تشخیص – پزشک و غیر پزشک – که دریافتی های معقول دارند، در قالب این انتقادات نمی گنجند.

منبع: جهان نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مطمین باشید با این رویه دیگر هیچ فردی رغبت به پزشک شدن ندارد، چون همین درآمد رو از رشته های دیگه بدون کوچکترین مسیولیت و کمترین استرس و بدون نگرانی از پرداخت دیه و بدون شب بیداری و با زحمت کمتر درس خوندن و بدون طرح پزشکی و دور بودن از خونواده، می تونه به دست بیاره
قطعا حقوق پزشک باید با افراد دیگه متفاوت باشه
همین الانم جز یه عده پزشکی که به علت معروفیت درآمدهاشون بالاست
بقیه پزشکان درآمد معمولی دارند که باعث مهاجرت پزشکان شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو کدوم رشته از این حقوقا میدن بگو ما هم بریم اون رشته
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید به این بی کفایتی به شکل جدی پایان داده شودزیاده خواهی تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چند روز پیش به یک متخصص مراجعه کردم منشی فقط پول نقد قبول میکرد و از کشیدن کارت بانکی با پز خوداری میکرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این برای این است که اخلاق پزشکی در دانشگاه ها تدریس نمیشود. در دانشگاهاها یه مشت دانشجوی مرفه بی درد که به ضرب و زور کلاس کنکورهای میلیونی پزشکی قبول شده اند تنها برای پز درس میحونند نه انسانیت. قبلاپزشکها طوری زندگی میکردند که حرمت داستهاشد الان هر پزشک مجموعه ای از ناخن کاشته شده و عمل جراحی زیبایی و لباس بد نما ات برای جلب مشتری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریشه این مشکلات در کمبود تربیت پزشکه .بسیاری از روستاها و شهرستانها کمبود پزشک دارند . لطفا ظرفیت کنکور رو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط یه چیزیو میدونم اینم اینکه به دلایلی میخوان مردم از هم دیگه نفرت داشته باشن و کنار هم نباشن یه روز کارگر یه روز پزشک یه روز معلم . وقتی کنار هم نباشن راحت تر میشه در هم شکستشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این مشکلات تقصیر پزشک ها نیست، مقصر کسایی هستند که در
تصمیم گیری های کلان کشور مردم رو بیچاره کرده متاسفانه در بیشتر زمینه وجود داره و کسی هم گردن نمی گیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
انحصار در پزشکی تقصیر کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جای یك رییس دولت مقتدر و نترس و تام الختیار خیلی خالیه . تا مملکت را از این بی بند و باری نجات بده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
رفتم دکتر زانو را جراحی کنم . میگه ۲۵ ملیون هزینه جراحیه بدونه هزینه بیمارستان.. تاره قبلش باید ۱۵ ملیون زیر میزی بدم تا نوبت بزنه برای ۷ ماه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشکان از طریق سایت ها و نرم افزارهای ویزیت آنلاین متنی/صوتی/تصویری مثل اسنپ دکتر ، زوپ ، سلامت بدون مرز و...هم کسب درآمد می کنند.با توجه به حق ویزیت ۱۳۲ هزار تومانی یک پزشک فوق تخصص خودتان محاسبه کنید اگر در فقط در یکی از این سایت های اینترنتی روزی حداقل ۷ بیمار داشته باشند در هفته و ماه چقدر درآمد فقط در ماه کسب می کنند! اسلام تولید ثروت را بد و حرام ندانسته اما باید دید آیا سوگند پزشکی،اخلاق و وجدان حرفه ای، قانون و عدالت هم رعایت می شود یا خیر؛ متأسفانه بعضی از پزشکان هنوز نسخه الکترونیک ندارند و بعضی دیگر با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیستند و این باعث می شود خیلی از بیماران که بیمه تکمیلی ندارند برای تهیه دارو و انجام آزمایش(مثل نوار عصب و عضله و و ام آر آی و سی تی اسکن و...) هزینه بیشتری بپردازند.وضعیت بیماران خاص و بیماران نادر و جانبازان جنگ پس از افزایش تعرفه های سال جاری بدتر نمی شود؟! نقش سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه خدمات دارویی داروخانه ها ( حق فنی ) چیست و چرا داروخانه ها همچنان این وجه را غیرقانونی دریافت می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه عده فکر میکنن عدم افزایش دستمزد پزشکان و همچنین افزایش ظرفیت پزشکی کار خیلی خوبیه.
نمیخوام درمورد خوب و بد بودنش قضاوت کنم ولی زمانی که دستمزد پزشک خوب بود و ظرفیت هم کم و فقط نخبه ها میومدن پزشکی خیلیا از پزشکان ناله میکردن و بهشون اتهام بی سواد بودن میزدن و خیلی از مریض ها زیر دست پزشکان جون میدادن. حالا فکرشو بکن قراره ظرفیت افزایش پیدا کنه. مثل مهندسی تو خیابون که راه میری جلو چشمت پزشک سبز میشه. هر ادم با هر سطح هوشی میره پزشک میشه. از طرفی درامدش هم نسبت به کشور های دیگه اصلا قابل قیاس نیست و این باعث مهاجرت پزشکان نخبه میشه. این وسط یه مشت پزشک کم سواد میمونه و مردم بیچاره ای که باید به اینا اعتماد کنن. از الان به بعد باید بیشتر روی انتخاب پزشک وسواس به خرج بدی. با وجود افزایش پزشک باز هم سر پزشکان خوب و باسواد شلوغه و باید مثلا چند ماه تو صف نوبت بمونی. امیدوارم این چیزایی که گفتم درواقعیت همش اشتباه باشه و افزایش ظرفیت و عدم افزایش زیاد دستمزد واقعا یکبار هم که شده به نفع مردم تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید دولت نظام پزشکی رو سروسامان بده مقصر پزشک نیست هرجایی شما به حال خود رها کنید ول میشه دولت باید سروسامان بده این بیمارستان های خصوصی رو حذف کنه یا بیمارستان های دولتی رو زیاد کنه و اجازه ویزیت و مطب زدن به پزشکانی که در بیمارستان های خصوصی کار میکنند نده باید جلوی جولان بیمارستان های خصوصی گرفته بشه ، اگه بیمارستان های دولتی بیشتر بشن جراح هایی که در دانشگاه های دولتی درس خواندن تا ده سال اول اجازه جراحی در بیمارستان های خصوصی نداشته باشند خود به خود بیمارستان های خصوصی حذف میشن و کیفیت خدمات پزشکی بالا میاره و پزشکان ما به خاطر پول دیگه کار نمیکنن یعنی نمیتونن پولی کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آرایشگر از شما چقدر میگیره یا یک لوله کش .ایا کسی که باید پاسخگوی دیه ۸۰۰ میلیونی باشه و جان فرد که غیر قابل بازگشت است چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا این دکترا از بس پول گرفتند دیگه خییلی پر رو شدند
ولشون کنید دکتر از خارج بیارید ارزونتر در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا در بخش پزشکی همه در عرض یکی دو سال خونه های آنچنانی ،منظورم چند تا خونه هست ماشینهای آنچنانی و بهترین امکانات را به دست میارند اما در سایر مشاغل بعد ار ۱۰ تا ۲۰ سال یا باید وام بگیری تا یه الونکی بتونی فراهم کنی یا دولت خونه مسکن مهری بهت بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده دو مرتبه به مطب دکتری مراجعه کردم به من گفتند اگر پول نقد داری پذیرش میشی در غیر این صورت معذوریم ، گفتم کارت بانکی دارم ، گفتند فقط پول نقد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من متخصص طرحی دولتی هستم و حقوقم از پرستار ها کمتر هست. کجای دنیا سراغ دارید که حقوق پزشک متخصص از حقوق پرستار و معلم کمتر باشد. بیمه ها پول می گیرند که هزینه های درمان را متقبل بشوند اما عملا هیچ پوششی ندارند.
وقتی تورم بالای ۵۰ درصد هست چرا تعرفه پزشکی باید خیلی کمتر از تورم اضافه شود. با این کار هر روز بر مهاجرت پزشکان افزوده می شود و نهایتا برای مردم همان پزشک سهمیه ای بی سواد می ماند.
کسی که ۲۴ سال درس خوانده باید حقوقش از کارگر و کارمند ساده باشد همان طور که در همه کشورهای پیشرفته این طور هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به همه مشاغل باید توجه شود وگرنه هیچ متخصصی درسایرحوزه ها نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما به عنوان یک پزشک خودت خجالت نمیکشی نظام پزشکی در واکنش به افزایش حقوق کارگران که برای چندین سال از تورم جامانده بود یک چنین درخواستی از مسئولین دارد؟ کسی که پزشک میشود نباید به این حرفه به چشم منبع درآمد نگاه کند بلکه باید از ابتدا هدفش خدمت به خلق باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه درست است.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۸:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه مسئولین یا پزشک هستند یا استاد دانشگاه به همین دلیل است که همیشه از این دوقشر حمایت زیادی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم به هم دیگه رحم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سنگینی مسئولیت شغل پزشکی رو هیچ رشته ای نداره....متاسفم برای ملت ساده و زودباور ایران...این شکافی که سیاستهای غلط کشور بین مردم و پزشکان با دروغ ایجاد کرده دودش فقط به چشم خود مردم میره...متاسفم برای ملت زودباور ایران
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
در مهندسی عمران یک میلیمتر خطا = فاجعه انسانی و مهندس کلا به فنا میره. اینهمه بیمار زیر دستتون تلف شد کدومتون پرونده طبابتون باطل شد عامو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشکی که درد و رنج مردم کشورش را به عنوان یک همنوع و انسان درک نکند باید منتظر عذاب خدا باشد. آه یک مظلوم و فقیر سقف کاینات را فرو میریزد.از خدا بترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این سخن من بامسئولان هست اگربه همه شغل ها بها ندهید در سال های نه چندان دور با کمبود متخصص در شغل هایی که کم بها داده می شوند روبه روخواهیم شد وچرخ کشور از کارخواهدافتاد
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۱۷:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه ظرفیت پذیرش پزشک تو کنکور خیلی پایینه و اکثر کسانی که پزشکی قبول میشن سهمیه دارن و یا فرزندان افراد قدرتمند و ثروتمند هستند و وقتی هم که تصمیم گیر میشن تون وزارت بهداشت ظرفیت پذیرش پزشک رو پایین نگه میدارن . الان شهرستانها و روستاها با کمبود شدید پزشک مواجه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماشاله تو این مملکت کدخدا کم نداریم
مغلطه های خوبی میکنین بااینکه من پزشک نیستم ولی استدلال تون واقعا مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مالیات بگیرید از تمام فراریان مالیاتی مخصوصا دکترها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من بچمو دکتر بردم برا یه جراحی ۵ دقیقه ای ۳ میلیون زیرمیزی میخواست بردم جای دیگه دکتر اصلا پول نگرفت فقط هزینه بیمارستانو دادیم نظارتی رو رفتار دکترا نیست بعضیاشون فقط پووووول براشون مهمه نه جون انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه فکری هم به گرانی افسار گسیخته هزینه های دندانپزشکی کنید دکتر یه ربع وقت میذاره بعد 7ـ 8 میلیون می گیره این دو ساله نزدیک 30 ـ 40 میلیون پول دندانپزشکی دادم که تازه حدود یک سوم دندونامو عصب کشی و روکش کردم حالا هم بعضیا یاد گرفتند کارتخوانو حذف کردند باید بریم بیرون با عابر بانک مبلغها رو پرداخت کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببخشید امثال من که مدرک تحصیلی دکتری دارند و ۲۲ سال سابقه رسمی کار آموزشی ۲۴ ساعت در هفته داریم و در کل ۲۳ سال درس خوندیم و الان حقوق ماهیانه حدود ۱۰ میلیون داریم با شما چقدر باید تفاوت داشته باشیم تا راضی بشید و باشید...بقیه هم درس خوندن و دارن کار میکنن و به نوعی خدمت ارائه میدن...فقط شما درس خوندین؟ فقط شما کار میکنید و خدمت ارائه میدین؟ تفاوت ماهوی تو کار ما و شما ها هست؟ تو بقیه کشورها هم این همه شکاف وحشتناک درآمدی بین پزشکان و بقیه اقشار هست؟ با عرض معذرت خودتونو تافته جدا بافته ندونید و یک حد یقفی برای افزایش درآمد تون بذارید... قرار بوده عمل چشم داشته باشیم با ۸/۵ میلیون، به تاخیر ۳ ماهه گرفتار شدم الان گفتند ۱۲ میلیون!!!! تو این سه ماه خقوق من چقدر اضافه شد، حدود ۹۰۰ هزارتومن!!!! بازم بگیم بعضی آقایون پزشک؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۶:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما بازهم 10میلیون درآمد داری بنده کارشناسی ارشد مهندسی برق دارم بیکار هستم ونه منبع درآمدی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نفرمایید. پزشک عمومی زیر ماهی 20 میلیون کمتر درآمد نداره!
الان اون بچه ای که پدرش کارگره معلمه کارمنده چه گناهی کرده که نمی تونه دندونش رو معالجه کنه؟ دارم اینا رو به چشمم می بینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دکتر جان خدمتت عارض شوم که یک اینترن در هفته 3 یا 4 برابر شما کار میکنه(72 تا 96 ساعت) حقوقش یک الی دو میلیونه رتبه کنکورشم حداقل نصف شماست و وقتی هم که بره سرکار همین ده میلیونو بش میدن. حق شما بسیار بیشتر از ده میلیون در ماهه ولی حق تون رو از پزشک ها نخوایید
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه چیز تواین دوره پول شده انسانیت وشرافت دراین دوره معنایی ندارد خیلی وقتها باخودم میگم ای کاش بدنیا نمی آمدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس با این تعرفه ها افراد ترجیح می دهند بمیرند. آیا در کشورهای دیگر هم اختلاف حقوق پزشکان و سایر تحصیل کرده ها اینقدر است؟ باید در کشور براساس فرمولاسیونی برای تمام اقشار براساس میزان تحصیلتشان حقوق دزیافت کنند. اگر پزشک شب یدار شود و ... کارانه سختی کارش را دریافت می کند پس نباید از آنها در این مورد دفاع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همیشه پای یک دکتر در میان است؟!
جلوی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را میگیرند،
به قصد کشت با طب سنتی مخالفت میکنند،
خدا میداند که چقدر از دادن مالیات فراری اند،
دانشگاه های علوم پزشکی را از حسابرسی معاف کرده اند،
حتی به خود زحمت نداده اند که به سامانه مجوزها وصل شوند،
و .....
وقتی هم بگویی تعارض منافع دارید بهشان برمیخورد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
انقد ناراحتی نرو دکتر
France
محمدرضا جعفري
۱۴:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
افاضاتي كه فرموديد در راستاي زوال و نابوديي كه بر سر رشته هاي فني و مهندسي آورديد هست؛ هدفتان از عدالت دقيقا نابود سازي پزشكي بميزان ساير رشته هاست ، نه چيز ديگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشک اونه که وقتی آپاندیست میخاد بترکه و الکی بری اون دنیا ساعت سه نیمه شب میاد از مرگ نجاتت میده
اونه که با دستوراتش شب میتونی راحت بخوابی....اونه که وقتی تو خوابی داره بیمارای هم میهن تو را از ناراحتی و درد نحات میده...اونه که وقتی دیسک کمرت بیرون زد که نفس نمیتونی بکشی نجاتت میده....اینقدر بد نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بقیه شغل ها هم همین مشکلات را دارند هیچ شغل راحتی نداریم یک شب با کارگرمعدن همراه شو با راننده عیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه این بیماریها رو که گفتی درمانهای ساده بدون جراحی برگرفته از احادیث اسلامی داره که متاسفانه با عدم حمایت از طب اسلامی هم وقت مردم و هم مال مردمو از بین می برند و کلی هم بیمار بدبخت باید زجر بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سرباز و نظامی اونه که وقتی جنابعالی( پزشک ) خوابی در سرمای -۳۰ و گرمای +۵۰ زیر بارون و برف و آفتاب در مرز نگهبانی میده که جنابعالی در امنیت بخوابی ، مهندس اونه که جنابعالی برای انجام کوچکترین تا بزرگترین عمل ها و تشخیصات از برق و مواد و ساخت و ساز و ... استفاده کنی در حالی که اون در عسلویه و خارگ و کارخانه های سیمان و فولاد و بیابان و جنگل و .... عرق می‌ریزه
و همینطور معلم و رفتگر و خلبان و راننده و ....
کاش علاوه بر پزشکی کمی هم وجدان و بصیرت داشتی و می‌فهمیدی که در همه مشاغل تشکیل دهنده زنجیر اجتماع هستند و همه در جای خود مهم هستند ، تفاوت بین پرداخت ها قابل قبول است اما با حفظ تعادل
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۵:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده‌‌ی خدا با این همه غلط املایی چقدر اعتماد به نفس دارید که در مورد افرادی با تحصیلات شاخص در جامعه نظر می دهید!!
Iran (Islamic Republic of)
علی ابی
۱۵:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازم بگو. اونی که شب شما خوابید داره نقطه صفر مرزی نگهبانی می ده.....
عزیزم همه اینایی که گفتی دولا پهنا داره پولش رو می گیره.
ما ملت بدبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب پزشک پولشو بگیره اما به اندازه نه نجومی
رفتگر همومه که که اگر نباشه ، از بوی گند زباله نمیتونی با بچت یک دقیقه بری بیرون پیاده روی
کارگر همونه که که اگه نباشه نمیتونی راحت پول دربیاری
Iran (Islamic Republic of)
افضلی
۱۹:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط پزشکان اینهمه زحمت میکشن آتش‌نشان ها و پلیس و مرزبان و جوشکاری که ارتفاعات کارمیکنه و نیرو دریایی و معلمی که ازش خوندنونوشتن یاد گرفتی وغیره که کار خاصی انجام نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیا دار و ندار ما رو بالا بکش که مثلاً پزشکی خوندی.
آقا وظیفته که این کارها رو انجام بدی. اگر انجام ندی باید مجازات شی. البته اگر قانونش در کشور ما وجود داشته باشه.
منت گذاشتن نداره که.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا کسی پزشک تو خانوادش نداشته باشه نمی تونه منصفانه و دقیق نظر بده پس لطفا مقرضانه نظر ندهید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه باسوادی تو. همینه که اوضاع پزشکی این مملکت اینقدر داغونه. امثال شما با این سطح سواد با سهمیه رفتند پزشک شدند. برو اکابر حداقل املای کلمه مقرضانه را یاد بگیر، نکنه میخوای به کسی قرض بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من بیهوشی ام و دارم تو بیمارستان کار میکنم منظور همه پزشکان نیست نظام پزشکی جامعه علوم پزشکی رو مثل بقیه کاراش به حال خود رها کرده و این وسط نه پزشکان به منافع خود می‌رسند نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجا یخورده ارج و قرب دارن //والا در کشورهای خارجی در برابر دکترهای اونجا ساندویچ فروشی هم بهشون نمیدن // اگه بیشتر میدن چرا نمیرید ؟؟
چیزی که زیاده دکتر متعهد و حاذق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب است تمام افراد در ماه یکبار یکساعت با بیل وکلنگ کار کنند تا محاسباتشان کالیبره شود وقدر عافیت را بدانند،یک کارگر باشرایط اداره کار که بسیار کمتر از حقش میگیرد.در ماه با کسر مرخصی وتعطیلات ونصف ۵شنبه،حدود ۲۱ روز۸ساعتی کار میکند وبامبلغی که برای بیمه اش میدهندو مزایا برای کار فرما حداقل۸میلیون در می اید یعنی ساعتی۴۷تومان.کارگر روز مزدحدود۳۰تومان با کار بسیار سخت،آدمی را آدمیت لازم است.
Netherlands
Mohsen
۱۵:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام قرار نیست دکتر حقوقش رو در حد کارگر تقلیل بدن درستش اینه که حق کارگر یا معلم یا هر شغلی رو به اندازه دکتر بالا ببرن این همه قیمت مواد اولیه و ضروری بالا رفته کسی اعتراضی نمیکنه قیمت ماشین چند برابر شده عین خیالمون نیست حالا فقط مشکل اینه ؟ بعدم خیلی از حق پزشک رو بیمه میده که اونم کی پرداخت میکنن خدا میدونه . در اخرم من خارج نرفتم اما میدونم اینجا پزشکی قرب و احترام نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خواهشا یک فکری بحال مطب دکترا کنید همه شدن رشوه خور میبینی یک بیمار از صبح تو نوبت نشسته ظهر یکی از بیرون میاد ۱۰۰ هزار تومان لای دفترچه گذاشته میده به منشی و نفر اول میفرسته بره داخل پیش دکتر من خودم هزار بار این وضعیت دیدم چند بار هم دعوا شد میگه میخوایین همین نمیخواین برین دکتر دیگه خواهشا اگه مسولی چیزی هست رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیگه خیلی آن آدم بی وجود است ، انسان نیست باید نابود شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و احترام
لطفا به این توجه کنید اون پزشکی که فوق تخصص داره اول اینکه چند سال دبیرستان رو کللللی درس خونده تا پزشکی قبول بشه تازه اگه پشت کنکور نمونده باشه بعد هفت سال درس خونده تا دکتر عمومی بشه بعد دو سال طرح رفته که تو اون دو سال دولت بین ده تا پانزده میلیون بهت میدن که باتوجه به این که خونه بهداشت کار کنی یا بیمارستان های شلوغ و با شیفت های طولانی میزان حقوقت متغیره بعد از اون باید کلی کتاب بخونی و خرج ازمون بکنی تا بتونی ازمون تخصص قبول بشی که الان با این وضع خیلی از پزشکا اصلا ادامه نمیدن، اگه ازمون تخصص قبول بشی کم کمش باید چهار سال تحصیل کنی که تو اون چهار سال شش میلیون حقوق میدن چون در حال تحصیل تو بیمارستان به عنوان یه رزیدنت ازت بیگاری میکشن بعد از اون دو سال طرح باید بری برای تخصصت و اگه تا اون موقع زنده مونده باشی برای ازمون فوق تخصص باید درس بخونه و آماده بشه اگه ازمون فوق تخصص قبول بشی باید دو سال درس بخونه اونجا هم بعدش دو سال طرح بگذرونه تهش خودتون حساب کنید یه آدم هیجده ساله چند سالش میشه؟! چند سال درس خونده؟! در بهترین حالت میشه ۳۷ سالش... حالا نشسته تو مطب و شما دارین مقابل کسی قرار می‌گیرین دو برابر عمر هیجده ساله خودش درس خونده اونم درسای سنگین پزشکی که توی کمتر شغلی این میزان مشغله و سختی وجود داره... اون آدم درسته برای نجات جون ادما درس خونده اما نباید به بهای سختی شغلش که تحصیل بوده و شیفتای سنگین بیمارستان که نتونسته حتی یه تفریح درست و حسابی داشته باشه بهش بها داده بشه؟! خودتون کلاهتونو قاضی کنید، لطفا عوامانه به این مسئله نگاه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هم کلی درس خوندیم دکترای فلسفه و کلی از دوستام دکترای فیزیک شیمی علوم تربیتی و... گرفتند اما کو کار! فکر کردید خودتون فقط درس خوندید و 37 سالتون شده که طلبکار مردمید؟ تازه کدوم درد رو هم درمان کردید؟! یه آلرژی ساده، زانو درد، لکه، شقاق، جوش صورت و... رو نمیتونید درمان کنید دیگه مردم خودشون دارند از تجربیات گیاهی و طب اسلامی کمک می گیرند برای درمانشون و الا اگه پای شما بشینند که اکثرتون جز راه جراحی و درمانهای شیمیایی با کلی عوارض و بیماری چیز دیگه ای بلد نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همسرم طلبه است. بعد از اتمام دانشگاه و دو سال سربازی به حوزه ی قم آمد. 10 سال طول کشید تا درس حوزوی را با نمرات بالا و ممتازی گذراند. و بعد وارد درس خارج شد. گذراندن درسهای سنگینی مثل فقه و اصول. الان هم در رشته ی تخصصی حقوق مشغول تحصیل هستند در مقطع ارشد. یعنی هم درس خارج اصول و هم درس خارج فقه و هم دانشگاه رشته ی حقوق. تمام عمرشون را مطالعه ی شبانه روزی داشتند. با نمرات عالی. نه تفریحی دارند و نه استراحتی. ونه سفرهای خارجه ی پزشکان. با کمترین حقوق. تقریبا دو میلیون.
در فامیل هم پزشک عمومی داریم و هم متخصص. و هیچکدامشان به اندازه ی همسرم هرگز درس نخوانند. اما تفریحات و سفرها و ریخت و پاهایشان را می‌بینیم. وقتی هم اسم حقوقشون میاد میگن حقمونه چون ما بیشتر درس خوندیم. شما هم خواستید درس بخونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای بی سواد پزشک!!! شما بهتره چند تا رشته دیگه رو هم رصد کنی تا اونوقت بهت بگم کدوم درس ها سنگینه. حفظ کردن چهارتا بیماری و دارو... که اونم نصف شما بیماری و دارو و درست نمیتونید تشخیص بدید. یه مقایسه هم با پزشکای کشورهای اروپایی و آمریکایی بکنید سواد خودتونو بعد در مورد دستمزد صحبت کنید. شماها نهایتا به اندازه پرستارای اونا سواد دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما منکر زحمت پزشکان نیستیم ما می گوییم پس انسانیت چه میشود ، در این اوضاع و احوال باید هوای هم دیگر را داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
انگار تبدیل به ابوعلی سینا میشه که کلی تعریف کردی
اخرشم اگه بیمار بخت برگشته مریض شه کلی ازمایش و عکس و .... میفرستن بعدشم دارو شاید خوب بشه شاید نشه
خدا بیامرزه ابن سینا رو که به جای پولش از مردم در حد توانشون قبول میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناشناس۱۵:۳۹
باید بدانی پزشکان ایرانی ا،،لحاظ سواد و مهارت در بین ده کشور اول دنیا هستند.
از تمام کشورهای خلیج فارس هم صدها نفر برای درمان به ایران می‌آیند. هم به دلیل مهارت پزشکان و هم به دلیل اینکه هزینه درمان در ایران یک دهم کشور خودشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینها را ما همکشیدیم ،، شب و روز. درحال جراحی بیت های. ۰و ۱ کامپیترها بودیم. ک ماهها طول میکشید تا این جراحی انجام شود .. ام شما فوقش یکنصفه روز مشغول بودید. .. کسی متوجه نمیشد که چکار میکنیم تا یک حرف. درجای خودش چاپ شود یا چ. چاپ شود و از ریز کامپوتر به msinframe ، بالعکس اطلاعاتی منتقل شود
من شخصا الان مشغول نیستم. و لی میتوانستم رشته پزشکه هم بروم. رفتم ریاضی و ادامه کامپیوتر شما. را نصف. ارز ش خودم نمیدانم ، ظلم نگنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه باسوادید شما دکترا. دو برابر عمر ۱۸ ساله خودش درس خونده. یاللعجب. من هم میخوام ۳ برابر عمر ۴۰ ساله خودم درس بخونم، میشه آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه دکترای متالورژی هم همینقدر زجر میکشه ب ای به سرانجام رسیدن فرقش با شما اینکه مثل شما مطب خصوصی نمیزنه تا عقده درس خوندنش رو باپول مردم بدبخت تسکین بده. اگر انسان نیستید کسی مجبورتان نکرده پزشکی بخوانید. هدف شما از پزشکی کاسبی است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا بیمه ها حق ویزیت پزشکان را با تاخیر ۱۰ تا ۱۲ ماهه پرداخت می کنند؟ مگر بیمه ها حق بیمه را نقدا از بیمار کسر نمی کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسی که زحمت میکشه و تو کنکور تجربی جزو یک درصد برتر میشه حق نداره درآمدش به طور معناداری بیشتر از بقیه باشه؟
با تضعیف نخبگان همه ضرر خواهیم کرد. همون طور که مهندسان نخبه ایرانی در خارج خوب پول میگیرن و ماشین خوب میسازن ولی ما درگیر پراید هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکثراً که با رانت و سهمیه رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوست من بحث اینه که کار شما با جون بیمار است و وقتی خیلی گرون باشه کسایی که پول ندارن یعنی بمیرن به همین سادگی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکثرا یا سهمیه دارند یا بی سوا ند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ، چند روز پیش رفتم دندانپزشک خودم ، خدماتش 20 درصد گران کرده بود مثلا قبلا عصب کشی 1 میلیون و 550 و پر کردن با آمالگام 550 تومن بود ولی الان عصب کشی 1 میلیون و 700 و پر کردن با آمالگام 700 شده بود ، کارت خوانش هم برداشته بود و شماره کارت خواهرش داده بود که بریزن به شماره کارت خواهرش وآله اصلا قبول نمی کرد از طریق کارت خوان پرداخت بشه ، فقط پول ویزیت کارت می کشید ، قبلا فقط کارت خوان استفاده می کرد ولی بعد از مالیات از طریق کارت خوان گرفته اینجوری کرده ، منم نمیتونم گزارش بدم چون نامردی است ، دکتر بسیار خوبی است ، موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۳:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشکی هم شغله و باید درامد خوبی داشته باشه تا افراد نخبه حاضر بشن چندیدن سال درس بخونن و زحمت بکشن تا پزشک بشن. الان صندلی های رشته های تخصص خالی میمونه چون دیگه از هیچ نظر نمیصرفه و هر سال بیشتر خالی میمونن و با تکمیل ظرفیت با افراد کم سوادتر تا حدودی این صندلی های خالی پر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکثریت قریب به اتفاق افرادی که اینجا هستن با پزشکی و مشکلات و سختی هاش به هیچ وجه اشنا نیستن. از شیفت های شبانه و ویزیت در شرایط سخت مثل کرونا و مواجهه با انواع بیماری های واگیر و غیرواگیر گرفته تا ۳۰ سال درس خوندن بدون حقوق پزشک. تازه حجم و سختی درس ها هم نسبت به سایر رشته به شدت بیشتره. تازه بی احترامی هم میکنن. در هر شغلی افراد نالایقی هستن ولی دلیل نمیشه کل پزشکان را با یک نفر بخوای مقایسه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشک محترم بقیه شغل ها هم سختی دارند کارگر معدن سختی می کشد نظامی ها سختی می کشند معلمان کشاورزان همه سختی می کشند درآمدها بایداختلاف بسیارزیادی نداشته باشدماننددیگرکشورها حداکثردوبرایراختلاف داشته باشد
Germany
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب توی متن نوشته که منظور همه پزشکان نیست. متن رو اول بخونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای ناشناس ۱۳: ۴۶
باید بدانی در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی و غربی ابدا اینطور نیست که درآمد پزشکان دو برابر دیگران باشد.
شما در کانادا میبینی اکثر مردم س ار بر ماشینهای ،اونی و کره ایی و البته خوب هستند.
اگر دیدی کسی ،بی ام و یا بنز سوار بود شک نکن که پزشک یا دندانپزشک لست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایی که معلما اصلا سختی نمی کشن. فقط یه درس میدن. همه ی تعطیلی هاهم تعطیل هستن یه امتحان میگیرن سوالاش از اینترنت کپی می کنن میدن دست بچه ها، بچه ها جواب میدن چند نفر میشن نماینده مشق رو چک می کنن و ازمون هارو تصحیح می کنن اینم شد سختی معلما....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حق پزشکان نیست که دستمزد و ویزیت ۵۰ درصد زیاد شود . کشور ما متعلق به دلال ها است که حق دلالی ماشین و ساخت و ساز هزار درصدی دارند .ویا فوتبالیست ها با درآمد نجومی که خدا را شکر مردم خوشحال هم میشوند درآمد آنها زیاد شود و آرزوی عکس سلفی با بازیگران و فوتبالیست های میلیادر دارند . خق مردم ما همین زندگی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیش از ده سال است که حق الزحمه پزشکان ده تا پانزده درصد اضافه شده. حتی در چهار سال اخیر که تورم هر ساله بالای 60 درصد هم بوده.
امثال هم 24 درصد اضافه شد نه پنجاه درصد .
ننیدانم چرا بعضی ها یاد گرفته اند چرت و پرت بگویند.
تورم امسال طبق گفته دولت و بانک مرکزی بالای پنجاه درصد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متن خوبی بود.
اگر کسی به حقوق پزشکان اعتراض کند دلیلی که می آورند این است که ما درس خوانده ایم، مگر کسانی که در رشته های دیگر تحصیل می کنند زحمت نکشیده اند و درس نخوانده اند. و حتی اگر کارگری با مدرک دیپلم یا کمتر کارگری می کند مگر برای درآمد خود زحمت نکشیده و در این سال ها حرفه ای را یاد نگرفته است؟
مگر افراد دیگری که در این جامعه زندگی می کنند هیچکدام زحمت نکشیده اند و نمی کشند که فقط پزشکان ادعای کار پرزحمت می کنند.
حقوق همه افراد جامعه ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است حقوقی که خیلی از آن ها به زور به ۶ میلیون تومان می رسد ولی پزشکان با درآمد های نجومی که افزایش ۱۰ درصدی حقوق برخی از آنها با حقوق یک ماه یک کارگر برابری می کند خواهان افزایش بیشتر هستند.
این عین بی عدالتیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر حقوق کارمند ده درصد اضافه شده اما در واقع ویزیت پزشکان کمتر از ده درصد اضافه شده.
چون کارمند برای محل کارش احاره بها نمیدهد. حقوق و بیمه منشی ننی دهد و وسایل محل کارش را از جیبش نمیخرد.
این بیست و چهار درصد حتی جبران اضافه اجاره و هزینه های مطب هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عدم افزایش دستمزد مناسب پزشکان فقط باعث مهاجرت اونها میشه. همین الان ویزیت یک متخصص حدود ۴ دلاره در حالیکه در کشور های خارجی خیلی بیشتر از این حرفاس. خب پزشک میبینه به صرفه است که مهاجرت کنه. افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان دولت با وجود تورم ۵۰ درصدی خودش ظلم بزرگی هست که دولت داره به کارمندان وارد میکنه و ازشون بیگاری میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها راه افزایش پذیرش رشته های پزشکیه. اگه زیاد بشند، الان بخاطر کمبود پزشک از مردم باج هنگفت می گیرند و به جای درمان مردم، برای ثروتمند شدن یک شبه رقابت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی پزشکی قبول شدنش سخت بود و تعدادی نخبه میرفتن پزشکی وضعیت مشکلات پزشکی و اشتباهات پزشکی این بود. حالا فکر کن ظرفیت هم زیاد بشه و هر ننه قمری بخواد بیاد پزشکی. اون موقع باید حواستو جمع کنی پیش هر پزشکی نری که جونتو از دست میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من نمی دونم اینا دیگه چی می خوان بچه ام بردم دکتر ویزیتش 100 هزار تومان است درامد دکترها ساعتی نیست نفریه هر نفر صد هزارتومان خیلی پرو هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما ظاهرا خیلی اطلاعی از پزشکان و مشکلاتشون و ۳۵ سال درس خوندن بدون حقوقشون ندارین. اگر حقوق شما کمه که توانایی پرداخت ویزیت ندارین مشکل پزشک نیست مشکل جای دیگه است. الان ویزیت یه پزشک متخصص ۴ دلاره در صورتی که تو هر کشوری بری چند ده برابره این قیمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه منظر دستمون تا 35 سالگی درس خوندنه قابله درکه اما 35 سال درس خوندن ینی تازه از سن 42 سالگی شروع به کار میکنن؟؟؟
بعد از اون هم نمیشه حقوق خودتون به دلار حساب کنید درامد ما رو به ریال یا هردوتاش به دلار یا به ریال این حرف شما مقداری نامردی در حق مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا ما هم معتقدیم باید همه چیز به ریال حساب شود یا همه چیز به دلار.
اما الان حتی قیمت رطب هم به دلار است! دقت کن :
سال 96 یعنی وقتی دلار 3400 تومان بود یک کیلو رطب هم شش هزار تومان بود. الان شده هشت برابر یعنی 48000 تومان.
برنج هم ده برابر شده. شیر هم ده برابر مرغ هم ده برابر . پراید و دیگر خودروها ده برابر و و و و ..
اما ویزیت پزشکان سال 96 سی و هشت هزار تومان بود و الان یکصد و چهار هزار تومان.
اگر مثل همه اقلام بود بایستی الان سیصد و هشتاد هزار تومان میشد . میبینی که فقط یکصد هزار تومان شده.
بنابر این شاید بتوان گفت تنها چیزی که هشت برابر و ده برابر نشده و فقط دو و نیم برابر شده ویزیت پزشکان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکر کمی درک و فهم داشتی متوجه میشدی که پزشک در مطبی این ویزیت صد هزار تومانی ( که معادل نیم کیلو پنیر تبریز است!!) در یافت میکند که اجاره ماهانه اش در شهرهای بزرگ حد اقل ده میلیون تومان است.
شما بیا اجاره مطب و حقوق منشی و هزینه اب و برق و گاز مطب را بده من تضمین میکنم ویزیت پزشکان نصف شود.
ضمنا الان ویزیت پزشک معادل قیمت یک کیلو برنج ایرانی است یا معادل نیم کیلو پنیر تبریز
اگر تو کشوری را پیدا کردی که یک ویزیت متخصصش معادل یک کیلو برنج باشد یا نیم کیلو پنیر یا یک و نیم کیلو مرغ !!!!! ان کشور را معرفی کن و یک جایزه عالی از بنده بگیر. اما :
خودت را خسته نکن چون غیر از ایران چنین کشکری در هیچ جای دنیا وجود ندارد
مس حداقل در مورد هزینه پزشک و درمان باید دست دولت را ببوسید که همه هزینه ها را به دلار حساب کرد وطی پنج سال ده برابر شد اما ویزیت پزشک نسبت به پنج سال قبل فقط دو و نیم برابر شده!
باز هم جستجو کن اگر الان نسبت به سال 96 غیر از ویزیت پزشک ، چیزی پیدا کردی که ده برابر و هشت برابر و شش برابر نشده بود بفرما ما هم مطلع شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
به ایناهم قانع نیستن واشکاراپول اضافی برای جراحی میگیرن وجالب اینجاست وقتی به بیمارستان وقسمت مربوطه مراجعه میکنی میگه بروخداتوشکرکن کمترگرفته بی قانونی توکشورموج میزنه
Germany
7891
۱۲:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خرحمالیشو دندان ساز میکنه پولش میره تو جیب دندانپزشک تازه اگر هر وقت دندانپزشک دلش خواست هر دندان سازی را به زندان میفرسته. این رو میگن نون حلال سر سفره گذاشتن؟ خدا از شما نگذرد و سر پل صراط یکی یکی تان را ما می اندازیم توی جهنم. به علی قسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جالب هست پزشکان دقیقا برابر تورم واقعی جامعه باید درآمدشان افزایش یابد آنوقت کارمند ضعیف باید حقوق ش 10 درصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
احیانا از انها هستی که در درس ریاضی ضعیف بودی یا تجدید میشدی !!!
بیش از صد بار همه رسانه ها گفته اند در این چند سال تورم بالای پنجاه شصت درصد بوده.
اما هر سال ویزیت پزشکان ده الی پانزده درصد اضافه شده. یعنی بسیار کمتر از نرخ تورم.
امسال هم 24 درصد اضافه شد تا چون خورشان فهمیدند دراین چهار سال ( که همه چیز ده برابر را گذارند ) چه اجحافی به پزشکان کردند.
ضمنال تورم سال 1400 طبق همه مراکز که اعلام کردند بالای پنجاه درصد بوده.
پس چیزی را که اطلاع نداری نگو. برو کمی مطالعه کن . بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناشناس15:41
عقده از تمام نوشته ات سرازیر است!!!!
اگر میخواهی پزشک بدون سونو گرافی تشخیص دهد ( مثل ابو عبی سینا)
باید تو هم مثل او با الاغ مسافرت کنی . و بجای لامپ شمع روشن کنی !
ضمنا اینها توهم است که ابوعلی سینا همه چیز را تشخیص میداد و درمان میکرده !!!
ان زمان بسیاری از مردم با بیماریهای ساده فوت میشدند .و اصلا تشخیص داده نمیشد که مرضشان چیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تاکید به ناشناس ۲۱:۲۹

قرار نیست به قبل برگردیم و با الاغ سفر کرد
بلکه بایستی از منش بزرگان و تلاش انها در جهت یاری رساندن به بی بضاعتان درس بگیریم

انصاف هم چیز خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
به عنوان مثال دستگاه سونو سال ۹۶ بود ۸۰ میلیون تومن الان همون دستگاه شده ۳ میلیارد تومن بعد اون پزشک بیاد همچین سرمایه ای بخوابونه باهاش سونو کلیه انجام بده ۷۰ هزار تومن بعد تازه بیمه پولشو بعد یک سال بده؟؟؟ بخاطر گرانی افسار گسیخته تجهیزات پزشکی اکثر مراکز تشخیصی درمانی ورشکست شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا اگر دستگاه های عکسبرداری نبود و اصلا اختراع نشده بود دکترها عُرضه ندارند بیماری را تشخیص دهند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما پزشکای بیسواد بدون ابزارهایی که مهندسا براتون ساختن هیچی نیستید.. دقیقا میششید مثل زمان ابوعلی سینا که با گیاه دارویی درمان میکرد. تازه ابو علی سینا ده ها برابر سوادش از شما پزشکای الان بیشتر بود.. واقعا برای سواد خودتون متاسف باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس با این اوصاف مهندس ها هم باید این وسایل رو با چوب و تخته بسازن چون پیچ و مهره و اچار فرانسه بسیار دستگاه های دیگه ..... وسایل جدید محسوب میشن یکم منطق داشته باشید خواهشا. پس مهندس هاهم بی عرضه هستند اما نخیر همه چیز باهم پیشرفت کرده برای تمامی شغل ها و همه بدون این تجهیزات بی عرضه هستن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل شما با براخی اقشار اینه که در مدار موردنظرتون نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره مسئله اینست که شما پزشکان کلا تو مدار فضا سیر میکنید
برای همین انتظار حقوق نجومی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا مهدی اتفاقا ما در مداریم شما زیاد زدید از مدار خارج شدید
Germany
7891
۱۲:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما یا خودتان خر هستید یا من را خر فرض کرده اید. قسم خوردن پزشک به قسم بقراط این طور است: (برای بدست اوردن مال و ثروت مردم را مداوا نمیکنم) اقای دکتر تو حق ویزیتت غیر قانونی است. هشتاد میلیون چی گیر اورده ای؟ ای ناپزشک ای نا دکتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر اینطوریه که پس هر پزشکی بدون در امد کار کنه و بره تو خیابون گدایی کنه واسه گذران زندگی چون بقراط گفته به خاطر در امد مداوا نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسی نگفت پول کاری را که میکنید نگیرید مشکل مردم این است که از زیر بار مالیات دادن شانه خالی میکنید و این گونه دزدی حساب میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا پزشک نیستن کاسب هستن اینا قبل از اینکه مدرک دکترا بگیرن یه سوگندنامه امضا کردن ولی بیشتری شون به ان عمل نمبکنن ولی خدلیی هست تا قرون اخرشو اگه به ناحق از مردم گرفته باشن خدا خودش یه طوری از حلقوم درازشون بیرون میکشه
Iran (Islamic Republic of)
نادیا
۱۲:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ویزیت پزشک 4برابر حقش هست تو مطب ها گونی گذاشتند پول جمع می کنند بعد دولت سالانه ویزیت را دو برابر می کند
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه سرچ کنی میفهمی ایران نسبت به تمام کشور های همسایه ویزیت کمتری میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با توجه به اینکه قوانین اشتباه باعث تجمع تصاعدی ثروتهای ناحق برای بعضی شده،که اکثرا توان وتلاش وحقی کمتر از یک پزشک دارند،پزشک نیز خود را محق زیاده خواهی میداند.باید مانند دیگر کشورها با مالیات سنگین روی ملک وغیره وتقسیم منافعش برای همه،امکان تجمع ثروت ناعادلانه که اجتناب ناپذیر هست کم شود تاعطش افراد برای ثروت متعادل شود،از بین صد دانش آموز ممتاز که توانایی پزشک شدن دارند یکی را انتخاب میکنند که باعث انحصار ومشکل میشود در صورتی که باید همه در صورت تمایل بتوانند پزشک شوند،تا تعادل برقرار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این بیمه سلامت دقیقا به چه درد میخوره؟ فقط چند تا بیمارستان دولتی محدود قبول میکنند که باید چند ماه تو صف باشی.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دندانپزشکان با یه آماگام دندون بیست نفر را پر می‌کنند پول آن را از اولین نفر می‌گیرند بقیه صودشون میشه مسئولانی بیسواد میارین یه حساب کتاب بلد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سواد سود نه صود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو این مملکت پزشک با اون همه زحمت کشیدن از وضع ش راضی نیست، بعیده که کسی با زحمت کمتر و خوردن حق نخبه ها وضعش بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورتون از زحمت کشیدن خرخونی کردنه دیگه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه اینها یک طرف، درمان ها و جراحی های غیر ضروری و بی اخلاقیهای برخی پزشکان طرف دیگه که بیشتر از همه اینها باعث رنجش و افزایش درد بیماران میشه. خدا انشالله پزشکان انسان رو در جامعه مون بیشتر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیمه سلامت رو که قبول ندارن . اول اردیبهش نوبت سونوگرافی با بیمه سلامت ( آزاد ) گرفتم 140 هزار تومن برای اواسط خرداد نوبت گرفتم پرسیدم میگه قیمت 260 هزار تومن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دو ماه پیش رفتم سونوگرافی ۳۶۰ ت ازم پول گرفتن! ۲۶۰ که ارزونه! بیمه تکمیلی هم دو ماهه پولشو نداده. خدا ازشون نگذره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب 13:14
قیمت دستگاه سونوگرافی الان بالای یک و نیم میلیارد تومان هست که ان پزشک با وام بانکی و نزول 24 درصد بانکی ان را خرید کرده. و ماهانه اقساط پنجاه شصت میلیونی به بانک پرداخت میکنه.
شما میتوانی به مراکز دولتی بروی و با یک سوم این هزینه سونو انجام دهی.
پیشنهاد میکنم شما یک دستگاه سونو گرافی بخر . بنده پزشکش را دادم که با یک سوم ان مبلغ برایت سونو انجام دهد.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر بیمه به تو هم با تاخیر یکساله پول میداد تو هم‌قبول نمیکردی.
و اینکه تعرفه های آزاد را هم بیمه قبول ندارد و می‌خواهد ۳۰ درصد از تعرفه دولتی را پرداخت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب ۱۵:۲۲
فرار مالیاتی برای پزشکان امکان پذیر نیست. چون ۹۰ درصد بیماران بیمه اند و سیستم بیمه ها به اداره مالیات متصل است . پس هر نسخه و آزمایشی که پزشک می‌نویسد مشخص،است.
می‌ماند ده درصد بیماران که بیمه نیستند. ان را هم اداره مالیات بجای ده درصد حدود سی درصد حساب می‌کند و مالیاتش را می‌گیرد.
این بحث فرار مالیاتی شانتاژ بود که دولت تدبیر و امید برای انحراف افکار عمومی از فیش‌های نجومی وزرا و مدیران منتشر کرد و الحمد لله فیش‌های نجومی انان‌لو رفت و حقیقت روشن شد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی از نتایج این تفکر مهاجرت بهترین پزشک ها هست. همونطور که بهترین مهندس ها الان مهاجرت کرده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
داداش دکترا توی اروپا آمریکا یک چهارم ایرانم نمیتونن در بیارن به خاطر همین شیش ماه اروپا تشریف دارن شیش ماه ایران ایران کار میکنن اونجا زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا فکر میکنی هرکه مهاجرت میکنه نخبه وبهترینه خود تحقیری یعنی همین سه پزشکی که از شهر ما مهاجرت کردند فوق العاده بد دهن و بی تربیت وبیسواد بودن ولی با این اشفته بازار اینجا خون مردمو مکیدن وپول چمع کردن رفتن کانادا عشق وحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه به دادن حق باشه که حق هیچ کس به درستی داده نمیشه ازگارگرومعلم وکارمندبگیرالااخراماااچون جیب پزشکان پرپولترومافیاکه راه انداختن باعث شده بیایین تهدیدرفتن کنین
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۳:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر تشریفشون را ببرندآب از آب تکان نمیخوره!! بلکه بهتر هم میشه! الانه هم مهندسای ماکه بهترین بودند آنجا کارای خدماتی میکنن!! شدند راننده یا نظافتچی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بروند ببینن بازم میتونن مالیات ندن؟! مالیات را از حلقومشون در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای 11:59
ویزیت در اروپا حد اقل دویست یورو است. و در کانادا یکصد و پنحاه دلار.
در کشورهای خلیج فارس شصت دلار و در ترکیه چهل دلار و در عراق بیست دلار و در افغانستان پنج دلار و در ایران سه و نیم دلار.
پس قبل از نظر دادن سعی کن اصلاعات درستی داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جواد جون اگه سرچ کنی میبینی حداقل پزشک امریکایی200.000$در سال درامد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب ۱۱:۵۹
کاملا مشخص است که از هزینه های درماندر آمریکا و غرب چیزی نمیدانی.
ویزیت در آمریکا بین ۷۰ تا صد دلار بسته به ایالت‌های مختلف است. و در کانادا ۱۵۰ دلار کانادا.
حالا اگر درحد دبستان حساب بلدی خودت حساب کن نتیجه چیست وقتی در ایران ویزیت متخصص سه و نیم دلار هم کمتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این در حالی هست که همچنان پزشکان زیر میری می گیرند
و تعرفه بیمه های تکمیلی را قبول ندارند یعنی هم از توبره
می خورند وهم از اخور
تمام این بی عدالتی ها از دولت سرجشمه می گیرد که
حقوق کارمندان ومعلمان را 10 درصد افزایش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا شما متوجه موضوع نیستید، درآمد یک پزشک متخصص قلب در کشور عمان به پول ایران حدود۶۰۰ میلیون در ماه است، اینکه حقوق کارگر پایین هست درست ولی شما به جای اینکه حقوق کارگر را درست کنید از جیب پزشک دزدی می کنید، نتیجه ی این برخورد هم مهاجرت پزشکان خواهد بود. خود دانید. لازم به ذکر است که حقوق متوسط جهانی کارگر هم حدود ۵۰۰ دلار معادل ۱۵ میلیون هست که در واقع دولت از جیب کارگر هم به سود خود استفاده می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
درآمدکارگر۲۵۰۰دلارهست نه ۵۰۰ دلاربله بهتر است تمام قیمت ها ودستمردها جهانی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشکی که پولش رو از دل و روده ی مردم به زور میکشه بیرون پزشک نیست . پزشک فوقش ده سال درس خونده به این جا رسیده . خیلی ها هستن ده سال تو یه رشته دیگه درس میخونن که زحمت بیشتری هم میکشن برای کارشون اما حقوقشون به بیست میلیون هم نمیرسه . قرار نیست چون اسم پزشک رو یدک میکشه خون مردم رو بمکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما ها که به درآمد افراد در کشور های دیگر آگاهی دارید به مخارج آنها در کشور های دیگر هم واقفید از قبیل کرایه خانه آب برق ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخارج اونجا هم بگوید به پول ایران چقدر است فقط درآمد را نگویید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا دکترهای ایران اگر به جای دیگری از دنیا بروند میتواند مثل آب خوردن از مالیات دادن فرار کنند؟! مالیات را از حلقوم افراد چه دکتر و چه مشاغل دیگر، بیرون میکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رحمتشون کنه اون دکتری واقعا به فکر مردمه البته با سیاست دولت قبل فکر نکنم دکترها قشر پولدار جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازاین گزارش خوشم آمد لطفا دریافتی مسئولان را نقدکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر شرف و وجدان هست دریافتی نمایندگان مجلس و وزرا و مدیران ارشد را منتشر کنتد تا مردم همه چیز را به روشنی بفهمند. بسم الله.انگاه معلوم میشود حقیقت چیست و حق کجاست. شانتاژ بر علیه پزشکان نه قیمت برنج و نان و گوشت مردم را درست میکند و نه جوابگوی فیشهای نجومی اب و برق و گاز است که نسبت به پنج سال قبل ده برابر شده
فقط یک قلم شیر پاستوریزه طی این پنج سال دوازده برابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
انشاله خدا به راه راست هدایتشان کند
وگرنه مریض محتاج است و دکتر رحم داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه یک تفاوت فاحش بین درامد پزشکان بخش دولتی وخصوصی وجود داره درامد پزشکان به دلیل کمبود پزشک متخصص در بخش خصوصی خیلی بالاست و حاضر به کار در بخش دولتی نیستن اگه ظرفیت پزشکی رو زیاد کنن و تو بخش خصوصی پزشک زیاد بشه رقابت باعث کاهش هزینه ها میشه و پزشکان حاضر به کار در بخش دولتی و شهرستانها میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا جای تاسف که پزشکی شد منبع افزایش پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنظرم توقع خیلی بالایی دارند بقیه مشاغل وتحصیلکرده ها مهندسی و....درنظر بگیرید بعد اعتراض کنید کشورهای دیگر پزشک حقوق ودآمدی متناسب بقیه مشاغل دارند پزشکان دندان پزشکان اغلب در خارج ویا بهترین جای ایرا آپارتمان دارند در آمد خیلی خیلی خیلی بالاتر از نیازشان دا رند مگر یک خانواده ۳یا۴ چهار نفره چقدر پول لازم دارد تا بهترین زندگی داشته باشد کاش دولت به پزشکان حقوق بدهد ودر خدمت مردم باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده مهندس عمرانی را میشناسم که سی و پنج ساله است و همزمان در حال اجرای ساخت چند مجموعه مسکونی است که مجموعا بالغ بر 24 واحد میشود. از قرار متری حد اقل شصت هفتاد میلیون تومان. و البته در این پروژه ها با مالک شریک است !
بنده پزشک متخصص 15 سال کار کرده ام که پنج سال ان در مناطق محروم بوده و دو سال ان سربازی با حقوق سربازی . یک واحد انرا هم نمیتوانم بخرم.
و از اینگونه مهندسها زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولا پزشک بخش دولتی درآمدش خیلی پایینه پدر دوست بنده به عنوان متخصص قلب درآمدش ۲۰ میلیون تومان در ماهم نیست و این جو دروغ در رابطه با ده درصد پزشکاست که تو بخش خصوصی هستند
دوماً پولی که بیمه میده درسته از جیب مردمه ولی به جیب پزشک نمیاد با عدد و رقم میتونید ببینید که بیمه چقد از مردم میگیره و چقد به پزشک میده
سوما کسی که اون همه سال عمرش رو گذاشته طبیعتاً درآمدش باید بالاتر از بقیه باشه همون طور که همه جای دنیا هست.
چهارما شما ساعت کاری پزشک دولتی رو ببین بعد بیا حرف بزن. تا سیصد ساعت در ماه کار می‌کنی به عنوان پزشک عمومی بعد هشت تا ده میلیون حقوق میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون کمی زحمت بیشتر کشید و درس خواندن ، حالا باید خون مردم را در شیشه کنند ،پس فلسفه پزشکی و قسم بقراط چی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این پزشکان تو دانشگاه باباشون دکتر شدن که طلبکارند ، در دانشگاهی درس خواندن که از بیت المال و مالیات مردم درست شده و سربازها لب مرز شهید شده که اون بتونه در امنیت و راحتی در دانشگاه درس بخونه و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعین بقیه درس نخونده اند؟ بقیه زحمت نمی کشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
می گم چه طوره حقوق ها ما رو هم کم کنید و بدید به پزشکان تا بیشتر حال کنند؟؟؟؟!!!!!
مگه چه خبره؟؟؟
دیگران آدم نیستند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفم از این دیدگاه مردم و منتقدین غیر منصف در خصوص پزشکان و قشر نخبه و زحمتکش جامعه خودشان اگر درک میکردید و میدونستید که یک نفر در این مملکت تا بخواهد به یک پزشک متخصص یا فوق تخصص تبدیل بشود چه سختی ها و مشکلاتی را باید طی کند و چند سال از عمرش را و روح وروانش را خرج کنه تا بشه یک پزشک مجرب اینطور نظر نمی دادید این که کارگران زحمتکش ما یا کارمندان حقوق متناسب با زحمتی که میکشند عایدشون نمیشه و جور در نمی اید این مشکل را باید حل کرد و این ریشه در ناکارامدی مسیولین دارد نه اینکه چون ما حقمون را نمیدهند و کم است پس باید حق بقیه را هم ضایع کنیم چطور این دوستان که تریبون دستشونه در مورد انگل هایی که در این جامعه بدون هیچ تلاشی تریلیاردر شده اند صحبت نمیکنند بعد یک پزشک که حداقل باید بعد از ۳۵ سال درس خواندن و خدمت در بیمارستانها حالا که سنش رسیده به چهل و اندی سال و تازه به او اجازه مطب میدهند که بصورت خصوصی کار کند پول زیادی میگیرد انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظرم تعرفه پزشکان عزیز باید ۲۰۰درصد رشد کنه چون زیاده خواهند.دنیا رو بهشون بدی اینا سیر نمیشن.بابا اینا به بیمار رحم نمی‌کنند تا حیبشو نزنند ول کن نیستن.حالا ما حی خودمون جز بدیم بگیم اله بله جیمبله...
آخرین اخبار