استاندار چهارمحال و بختیاری؛

تا پایان سال ۱۴۰۱ باید مشکل آب شرب در دهستان موگویی رفع شود

حیدری گفت: باید تا پایان سال ۱۴۰۱، مشکل آب شرب در دهستان موگویی با محوریت اداره‌کل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری رفع شود.

آقای حیدری در نشست بررسی مسائل و مشکلات دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ گفت: برای حل مشکلات این دهستان برنامه زمانبندی تعیین شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه محرومیت‌زدایی در این منطقه باید تسریع کنند و یک نشست با حضور این دستگاه‌ها در منطقه برای هماهنگی بیشتر برگزار شود.

از طریق اعتبارات اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری، ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و اعتبارات سال ۱۴۰۱ می‌توان در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در دهستان محروم موگویی بهره برد.


بیشتر بخوانید


با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی باید نسبت به آسفالت محور ارتباطی دهستان موگویی به طول ۱۱ کیلومتر تا قبل از آغاز بارندگی‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

گازرسانی به روستای شیخ علیخان باید در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گیرد و مخازنی برای شارژ کپسول‌های گاز در نزدیکی دهستان موگویی تعبیه تا مسیر برای حمل کپسول گاز کوتاه شود.

ظرف ۴۵ روز مشکلات پمپاژ آب برای حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات روستای خویه در شهرستان کوهرنگ، از سوی سازمان جهادکشاورزی استان حل می‌شود و اعتبار لازم برای این منظور از اعتبارات ۱۴۰۱ تامین خواهد شد.

با اجرای طرح در حوزه کشاورزی، دامپروری و پرورش زنبور عسل می‌توان در راستای ایجاد اشتغال در مناطق محروم گام برداشت.
تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در دهستان موگویی ضرورت دارد.

تخریب و بازسازی مدرسه سرآقاسید در دستور کار قرار بگیرد و مدارس سیار نیز جمع‌آوری شود و احداث مدارس در دستور قرار بگیرد و آمار مدارس کانکسی در کوهرنگ احصا شود.

احداث مدرسه شبانه‌روزی در دهستان موگویی با اخذ مجوزات لازم در دستور کار قرار دارد.

همچنین احداث دو مرکز جامع سلامت در دهستان موگویی به سرعت آغاز و اگر مشکلات اجتماعی در مسیر احداث وجود داشت با هماهنگی دستگاه قضایی مشکل حل شود.

روستای سرآقاسید جزو روستا‌های توریستی محسوب می‌شود و با تکمیل زیرساخت‌ها در این منطقه می‌توان، گردشگری را توسعه داد.

طول مسیر ارتباطی چلگرد تا سرآقاسید حدود ۳۷ کیلومتر است و چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در حدود ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دهستان موگویی از مناطق کم برخوردار چهارمحال و بختیاری است که روستای سرآقاسید در شهرستان کوهرنگ یکی از روستا‌های پلکانی ایران با بافت عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار