کنگره آمریکا لایحه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد

کنگره آمریکا لایحه دولت بایدن برای کمک مالی- نظامی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

کنگره آمریکا لایحه بسته ۴۰ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین را تصویب کرد؛ مبلغی "بی سابقه" که قانونگذاران آمریکایی ادعا می‌کنند به این کشور کمک می‌کند در برابر حملات روسیه دفاع کند.

این رقم بسیار بیشتر از ۳.۸ میلیارد دلار کمک سالانه امنیتی است که آمریکا به رژیم صهیونیستی، بزرگترین دریافت کننده کمک‌های نظامی آمریکا، ارائه می‌کند.

این لایحه که قبلا توسط مجلس نمایندگان تصویب شده بود، روز پنجشنبه با ۸۶ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف در سنا تصویب شد و برای دریافت امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال کرد.

تحلیلگران به الجزیره گفتند این بسته عظیم کمکی نشان دهنده تشدید حمایت آمریکا از اوکراین پس از نزدیک به سه ماه جنگ است.
کمیته تخصیص مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، طبق خلاصه این قانون ۶ میلیارد دلار برای تسلیحات، آموزش و حمایت مالی از ارتش اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای تامین مالی نظامی در طی پنج ماه آینده تا پایان سپتامبر ارائه می‌شود. همچنین شامل ۹ میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی آمریکا برای ارسال به اوکراین و نزدیک به ۴ میلیارد دلار برای عملیات نظامی گسترده آمریکا در اروپا است.

طبق این قانون آمریکا متعهد به پرداخت ۸.۷۶ میلیارد دلار برای حمایت اقتصادی از دولت اوکراین و بیش از ۵ میلیارد دلار برای مقابله با کمبود غذا و افزایش قیمت‌های ناشی از درگیری‌ها است.

قابل توجه این که ۱۱۹ میلیون دلار از این بسته نیز برای تأمین مالی آژانس‌های آمریکایی برای ردیابی و توقیف دارایی‌های الیگارش‌های روسیه و قایق‌های تفریحی و سایر اموال آن‌ها اختصاص داده شده است.

بسته ۴۰ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی و بشردوستانه آمریکا به اوکراین با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می‌کند. کمکی که طبق برآورده‌ها به بیش از دویست میلیون دلار در روز می‌رسد. کارشناسان معتقدند که ولخرجی بایدن خطرات زیادی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا به همراه خواهد داشت. مقامات آمریکایی اکنون رویا‌های بلندپروازانه تری در سر دارند که مهم‌ترین آن‌ها «تضعیف» روسیه و بقای حاکمیت اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار