امام جمعه موقت تهران:

مسکن برای مستاجران کابوس شده/قوه قضائیه با افزایش دهندگان بی رویه اجاره بها برخورد کند

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: مسئله مسکن برای مردم حیاتی است و این وضعیت که یا مبلغ مورد نظر را بپرداز یا خانه را خالی کن رنج دهنده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله مسکن برای مردم حیاتی است و در شرایط فعلی، به خصوص در تابستان و برای کسانی که مستاجر هستند مسکن یک کابوس است؛ این وضعیت که یا مبلغ مورد نظر را بپرداز یا خانه را خالی کن رنج دهنده است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبر همچنین گفت: ما شنیدیم دو فوریتی را مجلس در این زمینه  تصویب کرده است و  فوری تر از این حرفاست معلوم است که قوانین قبلی کارامد نبوده است؛ منطقی سازی اجاره بها  مهم است البته مالکان خانه هم حقی دارند اما باید منطقی باشد.  هم توقع داریم به لحاظ قانونی تقویت شود و  هم از دولت توقع داریم تدابیر ویژه ای داشته باشد و  تعزیرات هم کنترل بازار اجاره را  در دستور  کار قرار داد و تسهیل افزایش وام ودیعه هم انجام شود.‌

دیروز بود که ستاد تنظیم بازار با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان ها را تعیین کرد.

بر این اساس سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ ، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب رسید.

بر پایه این مصوبه ، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شده به انعکاس و معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات مطابق قانون اقدام کند.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: امسال نظارت براساس نرخ اجاره سال قبل است. در صورتی که مستاجری در آن خانه بود برای تمدید در تهران ۲۵ درصد باید اجاره افزایش یابد و مستاجر جدید هم ۲۵ درصد بیشتر از مستاجر قبلی پرداخت کند.

هم اکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان ودیعه مسکن در سراسر کشور در نظر گرفته شده که طبق اعلام بانک مرکزی برای کلان شهر تهران ۶۰ میلیون برای سایر شهرها ۴۵ و برای شهرهای کوچک هم ۳۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ساله و نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا طبق مصوبه ستاد کرونا نرخ اجاره ۲۵ درصد تعیین شد که در سال ابتدای نظارت بر اجرای این طرح توسط بازرسان و شورای حل اختلاف بسیار دقیق بود که همین امر زمینه ساز افزایش نیافتن بیش از ۲۵ درصد نرخ اجاره‌ها شد.

این در حالیست که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به محتواهای منتشر شده در خصوص اجاره بهای مسکن، آورده است: محدودیت افزایش سقف اجاره‌بها در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ براساس گزارش‌های واصله تاثیر قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از افزایش بی‌رویه رقم افزایش تمدید قراردادهای اجاره داشته شده است که بر این اساس برنامه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها برای قراردادهای تمدیدی سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد اولیه آن به دولت ارائه شده است.

از سوی دیگر نیز دو روز پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت بررسی «طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی» موافقت کردند.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس در دفاع از این طرح گفت: اجاره‌بها به صورت نابرابر، بدون استدلال و نامتعارف  افزایش یافته است، بنگاه‌های معاملات ملکی هم از شرایط رها شده در این بخش سو استفاده می‌کنند. از طرفی اگر شرایط مستاجران ساماندهی نشود در تابستان ۱۴۰۱ بخشی از مستاجران کشور قادر به تمدید قرارداد خود نبوده و  مجبور خواهند بود به حاشیه شهرها کوچ کنند و این کوچ مشکلات و معضلات اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و روانی بر کشور تحمیل خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه از قوه قضائیه خواست تا با کسانی که باعث افزایش بی رویه اجاره بها می شوند با قاطعیت برخورد کند.

دولت کنونی جسارت ورود به اصلاح نظام اقتصادی را دارد

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سیاست تغییر نحوه تخصیص ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها که از سوی دولت اجرایی شده است، گفت: جریان ارز ترجیحی کشور را به بهشت قاچاقچیان کالاهای اساسی و مواد غذایی تبدیل کرده و میدان را برای تُرک‌تازی رانت‌خواران فاسد و دلالان هوس‌باز به شدت باز کرد اما اخیراً دولت با عمل به قانونی که در مجلس تصویب شده، اصلاح این روند را آغاز کرده و مسأله مردمی‌سازی یارانه‌ها در بخشی از کالاهای اساسی که مورد اجماع اقتصاددانان است حرکتی بسیار ارزشمند است و همه قانع شده‌اند که این اصلاح باید صورت گیرد.

چندی پیش رئیس جمهور در گفتگویی تلویزیونی از اصلاح نظام اقتصادی خبر داد و گفت که به ازای هر نفر، برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و ۶ دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

پس از صحبت‌های حجت الاسلام رئیسی، بانک مرکزی اعلام کرد که یارانه کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار ۲۳ میلیون ایرانی معادل ۷۲ میلیون نفر واریز خواهد شد.

در پی این اقدام و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، کالاها هم اکنون با نرخ و قدیم عرضه می‌شوند.

 مقامات دولتی و نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند سال گذشته ۱۵.۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی یعنی معادل ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت پرداخت شد اما طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به دلیل مصرف بیشتر، استفاده بیشتری را از این یارانه ها داشته اند و بخش اندکی از این یارانه به دست دهک های پایین و طبقات ضعیف جامعه رسیده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: شرایط اقتصادی دنیا، مسأله امنیت غذایی، تحولات اوکراین و پدیده خشکسالی باعث شد که این اقدام سرعت بگیرد و خوشبختانه دوستان به این قضیه سرعت دادند. بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا که صادر کننده کالاهای اساسی بودند، امروز به وارد کننده تبدیل شده‌اند و  حتی در برخی از کشورها برای کالاهای اساسی سهمیه‌بندی در دستور قرار گرفته است.

روسیه و اوکراین درمجموع نیمی از صادرات گندم دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. کشور اوکراین صادرکننده ۵۰ درصد از روغن گل آفتابگردان در دنیاست و هر دو این محصولات کشاورزی در تهیه محصولات غذایی مختلفی در دنیا نقش دارند اما در پی جنگ اوکراین و درگیری این دو کشور، قیمت محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی افزایش قابل ملاحظه ای در جهان داشته است.

مثلا هم اکنون در آمریکا اقلام موردنیاز مردم در خواربارفروشی در حال رشد قیمت هستند.

قیمت مواد غذایی در این کشور تنها از مارس تا آوریل ۱.۵ درصد افزایش یافته و قیمت مواد غذایی افزایش زیادی کرده و آمریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

دبیرکل سازمان ملل نیز دیروز در اجلاس غذای سازمان ملل هشدار داد که جنگ در اوکراین خطر کمبود مواد غذایی و گرسنگی در سطح گسترده در جهان را در ماه‌های آینده افزایش داده است.

آنتونیو گوترش گفت که جنگ ناامنی غذایی در کشورهای فقیرتر را به دلیل افزایش بها بدتر کرده و اگر صادرات غذایی از اوکراین در حد دوران قبل از جنگ از سر گرفته نشود، جهان ممکن است با قحطی بزرگی که چند سال ادامه خواهد داشت روبرو شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این باره با بیان اینکه هیچ مشکلی در ذخایر کالاهای اساسی کشور وجود ندارد گفته بود که با تلاش های جدی دولت، دغدغه ای برای تأمین نیازهای مردم کشور وجود ندارد و با وجود اینکه امروز شاهد کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها هستیم، مردم ایران دغدغه ای در خصوص فراوانی کالا ندارند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در ادامه گفته که دولت کنونی جسارت ورود به اصلاح نظام اقتصادی را دارد، اما نکته مهم روش اجرای آن است که طبقه ضعیف تر جامعه بیش از گذشته آسیب نبینند و طعم شیرین اصلاح نظام اقتصادی را بچشند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این باره گفته بود: زمانی که در زمینه ارز ترجیحی تصمیم گیری شد خیلی از دلسوزان و متخصصان اقتصاد به اشتباه بودن آن تاکید کرده و خواستار حذف آن بودند اما دولت وقت هیچ توجهی به آن نداشت اما این دولت برای اصلاح رویه غلط که منشاء رانت و فساد شده، مصمم است و بی‌تردید با روحیه خودباوری و ما می‌توانیم غلبه بر سختی‌ها امکان‌پذیر و شدنی است.

به گفته امام جمعه موقت تهران، گفتگوی منظم با مردم، پرداخت مرتب یارانه ها، وسعت توزیع کالاهای اساسی، منطقی سازی قیمت ها و نظارت دقیق توقع مردم در این شرایط از دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پناه
۱۶:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
چطور برخورد میکنید؟ کی برخورد میکنید؟ به خداوندی خدا مردم و بخصوص مستاجران در اما و اگر نمی توانند زندگی کنند صاحبخانه ی ما سال قبل اجاره را ٣میلیون تومان اضافه کرد گفت به شرطی قرارداد میبندم که کل اجاره‌بها رو یکجا اول سال به من بدین مجبور شدیم قرض کردیم بهش دادیم چون تو کرونا خونه پیدا نکردیم برای جابجایی،باورکنید خونه ش تحفه نیست حالا امسال گفته به جای ٢٠٠ تومان ودیعه وماهی ۵ میلیون تومان باید ٧٠٠میلیون ودیعه بدی رهن کامل! این آدم فازش چیه معلوم نیست ولی مملکت و مسئولان کشور به این جماعت حریص و دزد و مفت خور رو دادند اگر دهن صاحبخونه ها ی بی انصاف رو سرویس کنند گرون شدن اجناس و تورم تو کل کشور رو سر مستاجر و اجاره خونه خالی نمی‌کنند خدا از صاحبخونه های عوضی حریص نگذره خدا گرفتار دنیا شون کنه الهی پولی که از مستاجر هاشون میگیرن خرج دکتر و دارو و عمل و بیمارستان کنند خیر نبینند به خوبی و سلامتی ازش استفاده نکنند آمین خدا به داد مردم بی پناه ایران برسه کسی که نیست به فریاد ما برسد خدایا خودت دادخواهی کن.
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۳:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چطوری میخوای برخورد کنی؟
اینو بگو اول
من سال پیش رهن 80 و 3 تومن اجاره داشتم
امسال شده رهن 80 و 6 تومن اجاره؟
خوب الان میخوای چیکار کنی بیا دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما نه از قبل 40 سال خیر دیدیم نه از بعدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای علی اکبری با رئیس جمهور محبوب شماها که درصد افزایش قیمت داده را کی باید برخورد کند؟ وقتی درمورد افزایش قیمت بنزین که دستوررهبری بود وسران قوا هم مصوب کردند شماها ازهرتریبون جهت تخریب روحانی اقدام کردید ولی الان ملت را بیچاهر وبدبخت کردید لال شده اید خدا لعنت کند که مدعی لباس پیامبر نباشید اون لباس معاویه هست برتن شماهاست نه لباس پیامبر اعظم ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگم میخان کار کنید برای مردم یا طبق معمول دروغ میگید اگه حاضری بگو بسم الله
اول کی مصالحی که تولیدش در داخله اینقدر گرون کرد مصالح ساختمانی را برگردون سر جاش نگو نمیشه میشه اگه بخواهین
دوم بنگاه دار نباید درصدی حساب کند که هرچه گرانتر سود اوبیشتر باشد
سوم تمامی خانه هایی که با پول وام ساخته میشود و انراه خالی نگه میدارند تا زمان پرداخت تمام دیون بانکی در تصرف بانک و بامیزان اجاره سبک به افراد واجد شرایط اجاره داده شود
چهارم سایت دیوار را کنترل کنید
پنجم منتظر شکایت مردم نشوید خودتان بصورت نا محسوس اقدام کنید چون انسان نیازمند گاهی همان نیاز مانع از شکایت میشود و با انکه در مشقت رنج است اما مجبور است میفهی یانه
ششم وقتی این پنچ تا را انجام دادی بقیه اش را برات میگم خوب پاشو بگو یا علی خوب دیدی بزار برای فردا و فرداهای چهل و سه سال گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من توی یه شهر دیگه کار میکنم. امروز که میخواستم بلیط بگیرم برای بازگشت به محل کارم، قیمت بلیط اتوبوس بین شهری از 150 هزار تومن به 230 هزار تومن تغییر پیدا کرده بود. یعنی پنجاه درصد افزایش قیمت بلیط اتوبوس. قرار بود 4 قلم جنس گرون بشه ولی همه چیز افزایش قیمت پیدا کرده، باشگاه خبرنگاران جوان لطفاً این موارد رو پیگیری و صادقانه منعکس کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
برادر تمام اقلام و کالا ها از خوراکی گرفته تا نقلیه و مسکن و مصالح مثل زنجیر به هم وصله دولت یک قلم را گران می کند همه گران می شود
یکی باید دولت رو کنترول کنه به دروازه مردم گل نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش رئیس قوه قضاییه توانایی رفع مشکلات زیرمجموعه خودش را داشت و به پرونده های قضایی با این کیفیت و زمان طولانی رسیدگی نمیشد
در خصوص اجاره بهاهم دستور کارساز نیست
البته وقتی سیاست مسئولان ایجاد گرانی در کشور است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا آدرس غلط به مردم میدی بگو وضعیت امروز نتیجه عملکرد۴۳ سال ماست هیچ کدوم از شما نه از مریخ و جای دیگری نیومده بگو ما اشتباه کردیم صادقانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت در یک هفته 50و60 درصد اقلام گران کرده چرا تعزیرات دولت جریمه نمکند فقط زورش به املاکی و مالک میرسد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چطوربرای بیرون بودن تارموی مردم تصمیم میگیرن جلسه میذارن قانون تصویب میکنن اونوقت برای اجاره بهاکاری نمیتونن بکنن......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا مثالا براي تار مو جلسه گذاشتند ، دیگر هیچ کس تار مویش بیرون نیست ؟؟؟؟
مشکل اینجاست که کار را به کاردان نمیدهیم و همش مصلحت مصلحت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۱:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی خود دولت کف قیمت رو 25 درصد اعلام کرده دیگه معلوم که مالکان چجوری با مستاجران بیچاره حساب می کنند. خودت.م قیمت رو بالا بردید
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۲۱:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام گرانی اجاره مسکن ربطی به املاکی ندارد ربط به دولت داردچون روغن جامد 5کیلویی در عرض چند روز از 90 تومان به حدود 500 تومان رسانده وبه سایت دیوار دارد چون قیمت های غیر واقعی درج میکند وبه جز این مالکین حق دارند اجاره گران کنند چون کالا ارزاق به قیمت روز میخرد ولا غیر ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعیت اینه که ما دیگه توان پرداخت اجاره خانه را نداریم. گاه و بیگاه یاد برج نه که باید دنبال خونه بگردم می افتم و آرزوی مرگ می کنم. آخه چی میشد ما ایرانی ها به دنیا نمی اومدیم. زندگی برای مردم قطر ‌‌‌‌و امارات است نه برای ما بدبخت ها. هر سال در حسرت سال قبل هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا تلویزیون فرماندار خانم شهر قدس میاره خرید کالا گزارش میگیره ۲۰/۳۰ پخش میکنه همه چی گل و بلبل نشان میده ،
یه کلیپ ام بحث مسکن باهاش بسازین
خجالت نمیکشن کارمند و رئیس با چهل پنجاه سال تو روز روشن دروغ میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه نقاشی ساختمان میدانید چقدر هزینه داره چقدر رنگ گرونه؟بعد کرایه کم بگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
همینقدری که به فلسطینی ها و لبنانی ها میدید // اگه به مستعجران بدید // صاحب خونه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول باید با اونایی برخورد بشه که مصالح ساختمانی مثل آهن سیمان و ....را چندین برابر کردند پرداخت 2میلیون کرایه برای سرمایه 3میلیاردی زیاده؟؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
موضوع اینه که مسکن سرمایه نیست. و فقط سازنده مسکن بعنوان تولید کننده منفعت ساخت با نرخ معیین را می برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب میدونیم سه میلیارد سرمایه که منظور یه واحد آپارتمان 70 متریه، چجوری یه شبه ارزشش شده 3 میلیارد
برادر من دلیل نمیشه که آپارتمانت وقتی الکی رشد کرده و تو بیای پدر مستاجر رو دربیاری
خوبه همه به فکر هم نوع خودمون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اقای 21:59 معلومه که داری میسوزی. اون بنده خدایی که ارزش ملکش 3 میلیارد شده, مگه خودش گرون کرده که باید پاسخ بده. حالا امثال شماها این همه گرونی رو دارید طاقت میارید, اینجا که میرسید فشار میاد بهتون , بپا یهو نترکید از این همه فشار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی از فرمایشات امام جمعه محترم جناب اقای حاج علی اکبری ممنون و متشکریم ولی مشکل ما دیگه افزایش "بی رویه" اجاره بها نیست،بلکه ما در پرداخت "با رویه " اجاره منزل هم مشکل پیدا کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه دولت مصالحی که به سازنده میده ارزون میده که اون خونه ش رو ارزونتر اجاره بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
همتون اینجا یه مشت دلال و بی درد هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
نه همه دلال نیستن , اون روزی که تو پولتو میبردی عشق و حال میکردی . یا میبردی تو بورس سهام میگرفتی که الکی پول حروم بخوری. اون بدبخت خاک و خل میخورد و زحمت میکشید تا یه واحد بسازه بده به تو نامرد بشینی توش. نمک نشناس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جای برخورد اجازه بدین مالکان راحت با شهرداری‌ها توافق کنن زمینهاشون را تفکیک کنن و مجوز ساخت بدین به مردم . خانه که زیاد بشه اجاره بها خود به خود کم میشه. عرضه وتقاضا باید یکنواخت بشه اونوقته که هیچ چیز گران نميشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله درسته✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا را شکر که توم شدی دل سوز مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از گرانی های اخیر لبخند نزده بودم .این اقا به قوه قضائیه توصیه می کند جلو افزایش اجاره خانه را بگیرد شب گذشته خبر دادید که دولت گفته ۲۵ درصد اجاره بها زیاد شود ان وقت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا من که خونه ندارم پول هم ندارم خونه بخرم دهک ۱۰شدم یارانه ام قطع شده ولی صاحب خونه سه طبقه داره دهک پایین ویارانه میگیره واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا میگن شما دروغ میگی اگه راست میگی شماره ملی طرف را بگو. دیگه الان میخواهند از خود ما علیه خودمان استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا که هی میگن ۲۵ درصد ۲۰ درصد مگه کمه این مبلغ تو ۲۰۰ میلیون میشه ۵۰ میلیون از کجا بیاریم
وام ودیعه مسکن هم هزار جور مکافات داره حتما باید حقوق بگیر باشی یا کاسب ماهاکه شغلمون آزاده چیکار باید بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی جنابعالی ماهی 200میلیون اجاره میدی؟؟ بابا تو که وضعت خیلی خوبه دمت گرم!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورش رهنه
تو که اصلا نمیدونی مستاجری یعنی چه لطفا صحبت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واویلا میگه تو امریکا مواد غذایی 1.5 درصد افزایش قیمت داشته ، وا مصیبتا
شما چه رویی دارید اقلام اساسی حدود سه برابر شدن بعد از 1.5 درصد تو امریکا میگید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوراک واجب تر است یا مسکن اول دولت قیمت خوارکی ها را ارزان کند بعد دنبال احاره خانه ارزان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
صاحب خونه من میگه من صددرصد افزایش میدم .شکایت هم بکنی میگم اصلا خودم میخوام بیام ساکن بشم به همین راحتی
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط روغن و لبنیات و مرغ و تخم مرغ گرون میشه مدیونید اگه فکر میکنید چیزی غیر از این چهار قلم گرون شده باشه.
اگر جرات داشتید برج دوازده گرون میکردید تا ببینید حقوق کارگر و کارمند و چقدر باید میزاشتید روش .
Iran (Islamic Republic of)
abdolah
۱۵:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام فقط روحانی
Denmark
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما از هیچکدوم اینها تو این چهل ساله خیری ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتون افزایش میدیدو روغن ۹۱ تومنی را ۴۶۰ میدید قانونیه کسیم حق نداره برخورد کنه، اونوقت اجاره انتظار داری کم باشه و کسی افزایش نده ؟؟؟!!! اگر قرار بر برخورد باشه شما دولتیان باید مجازات و حتی اعدام بشید تا درس عبرت بشید برای آیندگان تا از این پس کسی مثل شما با آبروی اسلام بازی نکنه و هر کاری دلش خواست نکنه !
لعنت بر هر کسی که شماهارو آورد
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما کلا فکرتون در حد زدن و گرفتن و برخورد قضایی هست
الناس مسلطون علی اموالهم
شما باید شرایط اقتصادی رو جوری اداره کنید که سوءاستفاده گر مجال برا گرون کردن نباشه
وقتی همه چی گرون میشه ، سرمایه گذاری ها جواب نمیده ، بورس رو نابود میکنید و خونه تبدیل به کالای سرمایه ای میشه ، اون کسی که راه درامدش از طریق همین خونه هست معلومه افزایش کرایه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت ایران با امریکا برایری میکنه
Denmark
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوقی که میدهند چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا قوه قضایه همین ارازل و اوباش رو که با بدبختی میگرن ول نکن تو خیابان رفعت اسلامی نمیخواد بخرج بده امنیت رو از مردم گرفتن دیگه نمیخواد کار دیگری بکنه اگه با آقای اژه ای باشه تمام زندانی ها را آزاد میکنه فقط دارن رفعت اسلامی خرج میکنن خدا بیامرزه خلخالی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
میتوانی و زورش را هم داری برو به سراغ بنگاه های املاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو زمین خدا هم که خود خدا گفته اسکان کنید نمیزارن
آخرین اخبار