درویش: باشگاه تراکتور و سازمان لیگ مسئول اتفاقات تبریز هستند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: سازمان لیگ، باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی باید در خصوص اتفاقات دیدار تراکتور و پرسپولیس توضیح بدهند.

رضا درویش در رابطه با اتفاقات بازی با تراکتور گفت: اصلا نمی‌دانیم از چه کسانی باید شاکی باشیم. برگزار کننده سازمان لیگ است و آنها هستند که باید در مورد صفر تا صد این موضوع، مسئولیت قبول کنند. از طرف دیگر باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان میزبان، بیایند توضیح دهند که چرا این اتفاقات وحشتناک که ممکن بود به قیمت جان یک یا چند نفر تمام شود رخ داد؟ مگر غیر از این است که ما باید از فوتبال لذت ببریم؟ پس چرا تماشاگران میزبان بازی را با جنگ اشتباه گرفته بودند؟ آن هم جنگ یک‌طرفه‌ای که پرسپولیس فقط سنگ می‌خورد و ناظر و مسئولان برگزاری باید پاسخ دهند چرا با وجود مشاهده این شرایط اجازه شروع و ادامه بازی را دادند؟

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: طبق مقررات باید ۳۰ درصد ورزشگاه بلیت فروخته می‌شده، ابتدا مسوولان برگزاری توضیح دهند آیا این تعداد تماشاگر ۳۰ درصد ورزشگاه بود؟ اگر یک نفر حاضر شد بگویید این ۳۰ درصد رعایت شده است دیگر هیچ خواسته‌ای نداریم. آیا ۵۰ درصد بود؟ آیا حتی ۷۰ درصد بود؟ نزدیک به صددرصد استادیوم پر شده بود. چرا این تعداد تماشاگر به ورزشگاه آمده بود؟

او با اشاره به مسئولیت‌های دیگر سازمان لیگ اضافه کرد: مسوولین برگزاری بازی وقتی با این شرایط روبرو شدند چرا اجازه برگزاری بازی را دادند؟ چرا به داور اجازه داده شد سوت شروع بازی را بزند؟ می‌‌توانستید بگویید شرایط برگزاری بازی وجود ندارد و بازی برگزار نمی‌شود مگر شرایط مناسب برگزاری بوجود آید و یا حتی بازی از ابتدا لغو می‌شد. از ابتدا مشخص بود که بازی تحت کنترل شما نیست.

او گفت: موضوع بسیار مهم دیگر، سلامتی و جان بازیکنان و کادر فنی تیم پرسپولیس بود. چه کسی مسوول اتفاقات ورزشگاه تبریز است؟ اگر بدتر از این اتفاقات رخ می‌داد چه کسی جواب می‌داد. تخلف و ناکارآمدی مسوولین برگزاری یکی‌، دو تا نیست. ابتدا شما نتوانستید طبق مصوبه‌ای که وجود داشته عمل کنید. شما گفتید ۳۰ درصد اما سه برابر آن تماشاگر به ورزشگاه آمده است. این اولین ناتوانی. ناتوانی دوم اینکه وقتی شما با این شرایط روبرو شدید می‌توانستید بازی را برگزار نکنید اما از این کار هم خودداری کردید. ناتوانی سوم که خیلی برای من عجیب است، وقتی شما می‌بینید که تیم من کلی سنگ خورده و همه چیز از شرایط عادی خارج شده و تمرکزش را از دست داده، دوباره اصرار بر برگزاری بازی دارید. فقط برای اینکه بر روی ناکارآمدی و ضعف خود سرپوش بگذارید. این واقعا نابخشودنی است. شما به جای اینکه اشتباه خود را بپذیرید اصرار بر تکرار آن داشتید.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: شما می‌دانستید مقررات چه می‌گوید، در باز‌ی‌ای که این همه سنگ‌پراکنی شد، این همه به کادر فنی و بازیکنان ما حمله شد و جان آنها به خطر افتاده بود، اصرار بر برگزاری می‌کنید! به چه قیمتی؟ فقط به این دلیل که گزارش عملکرد بدهید که ما بازی را برگزار کردیم.

او گفت: از مدیرعامل باشگاه تراکتور هم تعجب می‌کنیم. آقای سهرابی عزیز کل ایران بازی را دیدند و فهمیدند مشکلات از کجا شروع شده؛ آن وقت شما می‌گویید بازیکنان پرسپولیس باعث تنش شدند؟ سرمربی ما از لحظه ورود به استادیوم فحش شنیده و سنگ به سویش پرتاب شده که واقعا باید پرسید چرا؟! بعد از آن هم باران سنگ سمت بازیکنان ما آمده که خدا رحم کرده به سر کسی نخورده است. آقای سهرابی خودتان هم می‌دانید که سرمربی و کاپیتان تیم شما بعد از نیمه‌تمام ماندن بازی میکروفون دست گرفته‌اند و از هواداران‌تان خواسته‌اند اگر رفتارشان ادامه داشته باشد رای به پیروزی پرسپولیس می‌دهند ولی باز هم این تنش‌ها روی سکوها ادامه داشته است.

درویش بیان کرد: آقای سهرابی گفته‌اند که امنیت ورزشگاه بعد از دقایقی برقرار شده؛ حالا ما سوال داریم که این چه امنیتی است که وقتی می‌خواهند سرمربی ما را از جایگاه ویژه به رختکن بیاورند آن هم در شرایطی که مهدی کیانی و چند مامور نظامی در کنارش هستند باز هم سمت‌شان سنگ و صندلی و اشیا مختلف پرتاب می‌شود؟ ما که از خودمان حرفی نمی‌زنیم و فیلم این اتفاقات در تمام رسانه‌ها و تلویزیون پخش شده است. خواهشاً اینقدر راحت حقایق را وارونه جلوه ندهند و به جای فرافکنی به دنبال اصلاح رفتار تماشاگران خودشان باشند.

او در ادامه با اشاره به ضعف سازمان لیگ در اتفاقات هفته‌های گذشته گفت: این لیگ پر از تناقض است، ظاهرا این تناقض‌ها خیلی هم عادی شده است. در همین هفته‌ در یک ورزشگاهی صددرصد تماشاگر حضور پیدا می‌کند و در یک ورزشگاه دیگر و در بازی یک تیم کم ‌طرفدار و در همین پایتخت، بازی تیم پیکان را بدون تماشاگر برگزار می‌کنید. هفته قبل در سیرجان اجازه حضور تماشاگران ما را نمی‌دهید اما دیروز صددرصد ورزشگاه پر می‌شود.

او بیان کرد: سوال من این است که چرا اجازه نمی‌دهید در سیرجان که کوچکترین مشکلی نداشته و‌ همیشه امنیت کامل داشته،  تماشاگر ما بیاید و بعد این هفته صددرصد ورزشگاه پر می‌شود. دارم بدبین می‌شوم که آیا رفتارهای سازمان لیگ بی‌طرفانه است. در هفته‌ای که تیم من نیاز به حمایت تماشاگر دارد و میزبان هم هستیم بازی را بدون تماشاگر می‌کنید ولی هفته بعد که مشخص است اجازه نمی‌دهند هوادار پرسپولیس به ورزشگاه بیاید و اصلا جرات ‌نمی‌کند از ترس جانش به ورزشگاه بیاید، می‌گویید با ۳۰ درصد بعد ۱۰۰ درصد ورزشگاه پر می‌شود. شما خودتان را جای من بگذارید. آیا واقعا می‌گویید هیچ قصد و غرضی در این تصمیمات نیست؟ هیچ پشت پرده‌ای ندارد؟ بدبین نمی‌شوید از این همه تناقض و می‌گویید همه این‌ها اتفاقی است. دو‌ حالت دارد؛ یا خیلی ناتوان هستید در برگزاری مسابقات یا سوء نیتی وجود دارد.

درویش گفت: این فوتبال تمام می‌شود، این بازی‌ها برگزار می‌شود، ولی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ یک مسوولیت مهم دارند، از نظر‌ من این موضوع بالاتر از همه موضوعات است و آن هم حفاظت از جان انسانهاست که شما دیشب نتوانستید این مهم را انجام دهید و جان تمام اعضای تیم من در خطر جدی قرار داشت. شما حتی جان بازیکنان تیم تراکتور را در خطر انداختید.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: ما از این پرونده به راحتی نمی‌گذریم، تا مطمئن نشویم که قضاوت عادلانه‌ای در رابطه با ما در‌این پرونده نمی‌شود، کوتاه نمی‌آییم و یقین داشته باشید که تا آخر این‌ موضوع را پیگیری می‌کنیم. طرف ما باشگاه تراکتور نیست، طرف ما سازمان لیگ و فدراسیون است، دیگر این بار‌ نمی‌توانند بهانه بیاورند، مسوول صفر تا صد تمام این اتفاقات برگزار کننده مسابقه بوده است و تا زمانی که مطمئن نشویم که صددرصد حقوق باشگاه رعایت شده ما این پرونده را ادامه می‌دهیم.

او ادامه‌ داد: باشگاه تراکتور، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حتما باید از اعضای تیم ما عذرخواهی و دلجویی کنند که جانشان را در این شرایط به خطر انداختند. اگر این کار را نکنند لازم‌ باشد در‌ هر مرجعی این پرونده را پیگیری می‌کنم و ثابت می‌کنم که اینجا چه اجحاف بزرگی در حق بازیکنان و کادر ما صورت گرفته است. این پرونده هم مانند اتفاقات بازی با سپاهان نشود که ما میهمان بودیم و هواداران آن تیم مشکلات و‌ حواشی را برای ما بوجود آوردند و بعد ما از میزبانی محروم شدیم. مطمئنا اگر پارسال هم بودم به آن‌حکم هم تن نمی‌دادم. فدراسیون فوتبال باید حتما تمام حقوق پرسپولیس را بدهد و رای عادلانه صادر شود و حتما از اعضای تیم ما دلجویی شود که با بی‌تدبیری جان آنها را به خطر‌ انداختند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام نمخواهم یک طرفه قضاوت کنم اما نیروهای امنیتی استان پیگیر مسئله باشند شاید عمدی وبرنامه ریزی شده از طرف خود رقیب باشد چون درمیدان بازی نمی تونند نتیجه به گیرن خواستند نتیجه به گیرند چون اونها اصلا برای بازی نیومده بودند دنبال توقف بازی بودند واگر هم تماشگرنماها در حق این تیم لطف داشتند بشدت برخورد شود تا تکرار نشود تا فرهنگ استان توسط عده ای سود جو ومنفعت طلب ومغرض زیر سئوال نرود
Iran (Islamic Republic of)
aa
۰۹:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
نادون 70 هزار نفر از یک ساعت قبل از بازی سنگ پرتاب میکردند تقصیر پرسپولیسه؟
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۱۱:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای عالیشاه...
برو بچه جون تو هنوز غیرت تورک هارو ندیدی
حالا واسه هوادارا سنگ پرتاب میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آبروی شهر تاریخی تبریز رو بردن این تراکتوری ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این اقدامات توسط افراد خاص در تهران طراحی و در تبریز اجرا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تاوقتی پرسپولیس .استقلال واگذارنشده همینه تیم حکومتی عاقبت نداره همش فسادتراکتورونابودکردن همینا حق دارن مردم تبریز دستشون دردنکنه پول بیت المال روحیف اونا میکنن تراکتورم بودجه بدن یانه اگرنیست پرسپولیس واستقلالم نباشه عدالت اینا همش نتیجه بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تیم حکومتی پرسپولیس باان کاپیتان کوتوله نفهمش باعث ایجاد تنش میگردد انتظاری بیش ازاین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا شعور ندارن مگ پرسپولیس دشمن خونی تبریز واصفهان ؟؟؟ نکنه انتظار داشتین ۵ سال شماها قهرمان شید حسودا بازی باید ۳ بر صفر بنفع عشقپولیس بشه و تراکتور چندین بازی از بازی خونگی محروم وجریمه سنگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پرسپولیس بهانه میخواست که گیر اورد- بازی باید ادامه پیدا میکرد امتیاز الکی ندن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر کنید ببینید چرا همه تیم ها از لنگ بدشون میاد... هرجا میرید داستان دارید... فقط بخاطر جامهای اسنپی که دو دستی میاوردن براتون. واسه این که همه تیمها رو الکی محکوم میکردین ولی لنگ هر کاری میکرد. هیچی. نمونه اش زدن یحیی تو سینه داور. نمونه اش. قرارداد طارمی با تیم ترکیه ایی نمونه اش الکی محکوم کردن. سپاهان. پدیده تو کورس و مربی شو اوردن. حقققققققققققق خوری خیلی داشتید.. سربلزی امیری ... نمونه اش ناداوری های ۵ ساله که پاپا سلطانی براتون کرد. واین داستان براتون ادامه دارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
نفوذی دشمن یعنی مسولان تراکتور. همه چیزها هدایت شده است. هدفشان ایجاد شکاف بیشتر و آرام آرام به سمت اهداف گرگهایی خاکستری رفتن. به جای مردم ابتدا مسولان را محاکمه کنید. اولین بار هم نیست. پرچم را چه کسی میاورد؟ سنگ از کجا میاد؟ اینها توسط ایادی و مسولان تراکتور هماهنگ شده است.
سخنان زنوزی در سالهای قبل را مرور کنید تا متوجه شوید دشمن ایران کجاست. آیا تا به حال دیده اید مسولان تراکتور شعارها ی قومیتی و ضد کشوری را محکوم کنند؟ یا به دنبال شناسایی نفوذی های اردوغان و باکو باشند؟ چون خودشان از همان جنس اند. برخی اوقات در پناه دین، به ملی گرایی و کشور حمله می کنند تا در امان باشند و کلا با یک دو جمله گذرا ، بحث ها را به حاشیه دلخواه می برند و اجازه نمی دهند آن جماعت فحاشی شناسایی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بايد بازيها در زمين تراكتور بدون تماشاگر باشه ،تماشاچيان اين تين لياقت ندارند.البته هر تيمي كه طرفدارانش اين برخوردروداره بايد بدون تماشاگربرگزاربشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیدید عربستانی ها راست میگفتند!الحق که عربها زرنگ هستند درود بر فدراسیون عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه مشت وطن فروش که با پرچم اجنبی ها میان استادیوم یادگار امام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من استقلالی هستم ولی از همه بدتر شعارای نژاد پرستانه تماشاگران تبریزی هست. این مورد پانترکیسم ها میان از جو روانی استفاده میکنن بقیه هم جو گیر میشن.
یه فکری باید ب حال اینا کرد
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازیکن هایپرسپولیسمردم روتحریک کردن بعد میگید باشگاه تراکتور و ... مسئولن؟ دفعه پیش با عالیشاه برخورد میکردین این اتفاقات نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
رسانه ها . پول بیت المال وزارت فدراسیون .کمیته انظباطی همه در اختیار تیم های حکومتی هر تیمی هر کسی رو میخان محکوم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
تبریزی
۲۳:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای عالیشاه ، پسرم شما هنوز جوانید . شاید هنوز تجربه تان کم است . پسر گلم ، تو با اونگونه جواب دادن با سنگ ، بنزین روی آتیش ریختی . ناسلامتی تو بازیکن تیم ملی هستی . کمی این را بفهم . بچه فکر نشو .
Iran (Islamic Republic of)
یک ترختورچی
۲۳:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
درسته عده ای تماشاگرنما خواستند اتفاقات تهران را پاسخ بدهند اما چون ما ترختورچی ها فرهنگ مان با اینگونه آدم های بیگانه پرست نمی خواند ، لذا خود ما هم اینگونه حرکات زنجیروار ( عوض اش را در می آوریم ) را شدیدا محکوم می کنیم . ما تبریزی ها اینگونه نیستیم . ما همه ی هواداران و تیمها را مثل اهل خانواده مون دوست داریم .
Netherlands
مرگ بر آمریکا
۲۲:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آذریهایی که دلشون برای ترکیه و آذربایجان میتپه بهتره برن همونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
لنگ منفور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرد حسابی اون درصد حضور تماشگزان برای پیشگیری از انتقال ویروس کروناست نه برای جر زنی باشگاه ها.
وقتی دنبال بهانه باشید ،آسمون ریسمون کردن را از برید.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئول اتفاقات بازیاخیر، بازی کنان پیروزی الخصوص علیشاه و دوستانشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این اتفاقات از قبل و در تهران برنامه ریزی و در تبریز اجرا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا باید تاسف خورد برای مدیرعامل تراکتور که با پررویی تمام اون حرفارو زده.من نمی‌دونم چرا نمی‌خوان واقعیتو ببینن.من کاری به پرسپولیس ندارم ولی همه دیدن که چه ظلمی به میهمان شد.ابروی این مملکتو بردن بعد اون سهرابی فقط حرف مفت میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت ...تراکتور باید برا همیشه از بازیای خانگی محروم شه بدون تماشگر تموم ..مگ دشمن خونی تون بود بی فرهنگا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونوقت که با نارنجک توی تهران از تراکتور پذیرایی میشد کجا تشریف داشتین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با هوش،آذربایجان شرقی
تبریز خیلی وقت هست که از فرهنگ و جو ورزشی دور شده است.تنها در فوتبال نیست،در سایر ورزشها هم همینطور است
قدیمها در هر رشته ورزشی یک تیم ملی داشت اما الان فقط ....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نژاد پرست اجازه بده فدراسیون تصمیم بگیره بازی کن پیروزی کار خوبی نکرد که به طرف تماشاگران سنگ پرتاب کرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا متاسفم برای باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی.....فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیدید حرف عربستانی ها درست از آب درآمد چند سال پیش عربها این وقایع را به ای آف سی گفته بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو خوبي! خانه از پاي بست ويرانس اقا اين خزعبلاتو ديگه اخه به ماها نگيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بچه خوچل بفهم چی میگی اذربایجان نباشه ایران نیست هر چی دارید از مردم و اذربایجان وقتی جنگ بود امثال تو فرار کرده بودی ولی این مردم اذربایجان بودن که ایستادن الان نشستی چرت میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام حالت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
برید خجالت بکشید پرچم ترکیه و باکو، کشورهای نوچه اسراییل و آمریکا تو ورزشگاه بالا بردید، خاک تو سرتون، از خون شهداتون خجالت بکشید!!!
آخرین اخبار