در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاس‌های کانکسی تنها راه رعایت عدالت آموزشی در مناطق سخت گذر

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بعضی مناطق بسیار صعب العبور هستند و تنها راه عقب نماندن دانش آموزان آن منطقه از تحصیل، استفاده از مدارس کانکسی است.

میثم حاجی‌پور گفت: جایگزین کردن کلاس‌های ایمن با کلاس کانکسی دشوار است. به دلیل این که بیشتر کلاس‌های کانکسی در مناطق سخت گذر هستند و جایگزینی آن ها با مصالح لازم برای ساخت مدرسه ای که ایمن باشد، بسیار سخت است. برای رعایت عدالت آموزشی ملزم به استفاده از کلاس‌های درس کانکسی در بعضی مناطق هستیم.

به گفته مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نکته اصلی این است که کار عمرانی با میزان اعتبارات رابطه مستقیم دارد؛ یعنی هر چه اعتبارات این بخش بیشتر باشند، سرعت جایگزینی هم بیشتر می‌شود.

حاجی پور گفت: البته با توجه به پراکندگی بسیار زیادی که در کشور ما وجود دارد، مجموعه نوسازی مدارس کشور سعی کرده عدالت آموزشی را رعایت کند و در بعضی نقاط کشور اصلا جاده دسترسی وجود ندارد. ما باید کلاس‌های کانکسی استاندارد را به صورت هلی‌برد و با همکاری هوا و فضای سپاه پاسداران با استفاده از هلی‌کوپتر به مناطقی که اصلا راه دسترسی ندارند، انتقال بدهیم تا هیچ دانش آموزی از موضوع تحصیل عقب نماند و گسترش عدالت آموزشی را داشته باشیم.

پیش تر اعلام شده بود  حدود ۴ هزار مدرسه کانکسی در کشور وجود دارند که برای جایگزینی آن با مدارس ایمن ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
تحصیل کنن چی بشه مردم تادیروزغم بی عدالتی ورشوه وباندبازی و..رومیخوردن کاری کردین اونایادشون بره وغم نان بخورن شماهم همش سانسورکن هرچندفرقی هم نداره چون کسی به اینانگاه نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
تا دولت قبل همش فشار میاوردن که باید مدارس کانکسی جمع بشه حالا شد عدالت آموزشی!آفتاب پرست شرافت داره پیش شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
کانکس = جهنم
آخرین اخبار