مناسب سازی معابر و اماکن شهر یزد برای معلولان

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۷۰ درصد معابر و اماکن شهر یزد باید برای معلولان مناسب‌سازی شود.

فخر السادات خامسی گفت: در مورد مناسب‌ سازی معابر، صرفا معلولان مورد توجه نیستند، علاوه بر آنها اقشار دیگری از جمله سالمندان، زنان باردار و کودکان هم از معابر استفاده می کنند.

او می‌گوید: برای نخستین بار در سال ۹۷ طرح هر منطقه یک پارک یک معبر در شهر یزد آعاز شد و در هر منطقه یک پارک مناسب‌سازی صورت گرفت.

به گفته خامسی در حال حاضر به صورت کلی نزدیک به ۷۰ درصد از کل معابر و اماکن یزد نیازمند مناسب‌سازی دارند و باید برای آن اقدامات مناسب صورت پذیرد.

او می‌گوید: در حوزه عمل و نقل ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در یزد داریم که ۳۰ مورد آن برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند، ولی مابقی این اتوبوس‌ها اصلا قابلیت مناسب‌سازی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای رفع این مشکل اضافه کردن وسایل حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده باید اضافه شود و تاکنون هم دو دستگاه مینی‌بوس در اختیار معلولان قرار گرفته است.

خامسی می‌گوید: در نخستین اقدام کمیته مناسب‌سازی شورای شهر گزارش‌گیری از نقاط ضعف اقدامات صورت گرفته و نیاز‌های سطح شهر برای مناسب‌سازی در حال انجام است تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی برای این زمینه گرفته شود.

به گفته او قرار شده که علاوه بر ناظران افتخاری معلول، انجمن‌ها هم یک نماینده داشته باشند تا با این ناظران مرتبط باشند و به این وسیله مناسب‌سازی پروژه‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۱۲۰۰ هکتار زمین کوه کاسه به شهرداری واگذار شد که می‌تواند بزرگترین تفرجگاه یزد در این منطقه ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار