آمریکا: مشارکت اقتصادی خود را با تایوان تقویت می‌کنیم

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد کشورش قصد دارد مشارکت اقتصادی خود را با تایوان در زمینه‌های مختلف تقویت کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد کشورش قصد دارد مشارکت اقتصادی خود را با تایوان در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش فناوری‌های پیشرفته تقویت کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه وارد ژاپن شد تا در نشست گروه «چهار» که آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا در آن عضویت دارند، شرکت کند. مسائل امنیتی منطقه‌ای از جمله روابط با چین که تایوان را استان شورشی خود می‌داند و می‌خواهد آن را تحت کنترل خود حفظ کند، محور گفتگو‌های این نشست خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان در هواپیمایی که جو بایدن را به ژاپن می‌برد، به خبرنگاران اعلام کرد: «ما نمی‌خواهیم شاهد تغییرات یکجانبه در وضعیت موجود باشیم و قطعا نمی‌خواهیم شاهد وقوع یک مناقشه نظامی باشیم. خواسته ما این است که این پیام نه تنها از طرف ما بلکه از سوی طیف گسترده‌ای از متحدان و شرکای واشنگتن چه در این منطقه و چه خارج از منطقه باشد.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: آمریکا می‌خواهد مشارکت اقتصادی خود را با تایوان به ویژه در زمینه فناوری‌های پیشرفته مثل تولید قطعات نیمه رسانا و زنجیره‌های تامین تقویت کند.

پکن، تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌داند و استقلال این کشور را در تضاد با سیاست «چین واحد» می‌داند. مقامات چینی هرگونه حمایت واشنگتن از تایوان و استقلال این جزیره را محکوم کرده و آن را تعدی به تمامیت ارضی خود می‌داند. با این حال، آمریکا در سال‌های اخیر حمایت خود از تایوان را به طرز چشمگیری افزایش داده است. فروش میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این جزیره و اعزام هیئت‌های عالی‌رتبه از جمله حمایت‌های آمریکا از تایوان و مداخله در امور داخلی کشورهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار