فرماندار همدان:

ساماندهی خانه مسافر‌های همدان در دستور کار قرار می گیرد

فرماندار همدان گفت: در بحث ساماندهی خانه مسافر‌ها اقدام سلبی و ایجابی باید مدنظر باشد.

محمدعلی محمدی در نشست ساماندهی خانه مسافر‌های شهر همدان،گفت: در همدان باید با تسهیل شرایط برای مالکان خانه مسافر‌ها این مشکل را رفع کنیم.

او گفت: همه مسافر‌ها توانایی مالی اقامت در هتل را ندارند، در چنین شرایطی فعالیت خانه مسافر‌ها یک مزیت است، اما باید فعالیت آن‌ها در چارچوب قانون ساماندهی شود و تحت نظارت باشند.

فرماندار همدان فعالیت و استقرار بازاریابان خانه مسافر‌ها در حاشیه میادین و خیابان‌های ورودی شهر را نامناسب دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت تعدادی از مشاوران املاک، سامانه مشخص در فضای مجازی یا یک شماره تلفن مشخص باید این وضعیت اصلاح شود.

محمدی درباره کاهش شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش سفر گفت: دستورالعمل ابلاغی به میراث فرهنگی در خصوص نحوه فعالیت خانه مسافر‌ها تحت قرارداد با یک شرکت گردشگری واجد شرایط با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی باید سریع‌تر اجرایی شود.

او گفت: در بحث ساماندهی خانه مسافر‌ها اقدام سلبی و ایجابی باید مد نظر باشد، در این زمینه، با دو موضوع مواجه هستیم؛ یکی مشکل سو استفاده از خانه مسافر‌ها و جلوگیری از موارد تخلف و خلاف قانون است مشکل دوم بحث ضرورت ساماندهی فعالیت درست و قانونمند آنهاست.

این مسئول گفت: ابتدا بحث ساماندهی و ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت قانونمند خانه مسافر‌ها باید فراهم و تسهیل گردد سپس با هر گونه فعالیت غیر مجاز و خارج از این ضوابط برخورد قانونی با هماهنگی مرجع قضائی و پلیس انجام پذیرد.

فرماندار همدان گفت: مشکلات مالکان و فعالان خانه مسافر‌ها نیز در این خصوص، باید شنیده شود تا برای فعالیت قانونمند آن‌ها ضوابط سخت گیرانه‌ای اعمال نشود و کار ساماندهی به نتیجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.