پیامک‌های خرید و فروش حج تمتع جعلی است

رئیس پلیس فتای البرز گفت: هرگونه پیامک مبنی بر خرید و فروش حج تمتع جعلی است و متقاضیان برای کسب اطلاعات فقط به سامانه الکترونیکی سازمان حج وزیارت مراجعه کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: با توجه به آغاز ثبت نام قطعی متقاضیان حج تمتع، شیادان سایبری با ترفند‌های مختلف به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

او می گوید: کلاهبرداران در فضای مجازی تحت عنوان خرید و فروش و یا ثبت نام فیش حج از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل این ترفند ضروری است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت وجه و در خلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.

او می گوید: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که کاربرانه باید با دقت در آدرس سایت اصلی دقت داشته باشند چرا که تمام سایت‌های معتبر و مهم از شیوه نامه https استفاده می‌شود.

سرهنگ جلیلیان گفت: متقاضیان برای هرگونه ثبت نام و رزرو حج تمتع فقط از طریق سازمان حج وزیارت به نشانی اینترنتی رئیس پلیس فتای البرز گفت: اقدام کنند.

او می گوید: پرداخت هرگونه وجه فقط به صورت الکترونیکی از طریق سامانه حج و زیارت انجام می شود و تقاضای پرداخت هرگونه وجه برای ثبت نام به صورت نقد و یا ازطریق دستگاه پوز، خود پرداز و کارت به کارت جعلی است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.