حسین وفایی:

چون ایرانی هستیم به ما بی احترامی می کنند/ مهاجرت ورزشکاران به خاطر فقر است

قهرمان اسنوکر جهان گفت: نباید به خاطر ایرانی بودنمان به ما توهین کنند.

حسین وفایی قهرمان اسنوکر جهان در نشست خبری گفت: دلیل نمی شود که ما ایرانی هستیم بخواهند به ما بی احترامی کنند من هم به آن رقیبی که با او درگیر شدم گفتم احترام خود را نگه دارد و جواب او را دادم. او در اسنوکر فوق العاده ورزشکار خوبی است، اما از نظر شخصیت اصلا فرد قابل قبولی نیست و از ورزشکاران می خواهم او را الگوی خود قرار ندهند. ما همیشه یاد گرفتیم به بقیه احترام بگذاریم و زمانی که دیدم احترام نمی گذارد من هم به او بی احترامی کردم.

حسین در نخستین مسابقه برابر جاد ترامپ قرار گرفت و راند اول بازی را ۳-۶ به حریف واگذار کرد و در ادامه این بازی که یک اردیبهتبرگزارشده بود برای جبران عقب‌افتادگی تلاش کند.

در حاشیه این مسابقات، به رسم هرساله در سالن برگزاری بازی‌ها مصاحبه‌هایی با ستارگان این رشته انجام می‌شود و در یکی از این مصاحبه‌ها از رونی سالیوان در مورد حسین وفایی سئوال شد. سالیوان که پیش از این در دو بازی برابر وفایی یک شکست و یک پیروزی را تجربه کرده بود، با طعنه در مورد او صحبت کرد و گفت:" بازیکن خوبی است، ولی باید شغلش را عوض کند، چرا که می‌تواند در حرفه‌های دیگر موفق‌تر باشد! "

حسین وفایی در خصوص مهاجرت ورزشکاران گفت: گرچه پیشنهادات زیادی داشتم اما نمی خواهم از ایران بروم. همه چیز پول نیست. خانواده ام اینجا هستند و این بحث ها شخصی است و به خود ورزشکار مربوط می شود. مهاجرت از فقر می آید. من از کسی انتطاری نداریم و از این موضوعات دیگر خسته شدم اما مطمئن باشید کاری می کنم تمام مسئولین ورزش برای من دست بزنند.

اسکندری در این باره گفته بود : وفایی از کشورهای دیگر پیشنهادات خوبی دارد، اما او به خاطر کشورش به همه این پیشنهادها جواب منفی داد و این درحالی است که فدراسیون ها در کشورهای دیگر از ورزشکارانشان حمایت مالی خوبی می کنند. 

حسین وفایی گفت: در این ۱۰ سالی که در ورزش بودم اصلا ساده نگذشت و برای رسیدن به موفقیت شبانه روز تمرین می کردم. پدرم همیشه به من می گفت:《تمرین نکن که بهترین شوی، تلاش کن که اولین باشی》. من خیلی چیزها را به چشم دیدم که ارزش تلاش کردن نداشت. وقتی سالیمان من را شکست داد من برای او دست زدم و به او احترام گذاشتم. بعد از آن مسابقه به خودم گفتم می توانم او را شکست دهم و قهرمان جهان شوم. ترجیح من این است که مردم من را تشویق کنند و اگر می خواهید بزرگ شوید باید خاص باشید. کلید اصلی موفقیت در این رشته آرام بودن است.

وفایی در ورزشگاه آزادی روزانه نزدیک به ۱۰ ساعت تمرین کرد، آخرین بازی که وفایی در آن قهرمان جهان شد نزدیک به ۱۱ ساعت طول کشید.


بیشتر بخوانید 


هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در نشست خبری گفت: ۱۳ سال پیش وقتی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتیم شرایط خیلی سخت بود و هیچ مجوزی به ما جهت مسابقه صادر نمی کردند. بعد از چند سال از این مشکلات موفق شدیم در جهان مقام دوم را در بخش آقایان و بانوان به دست آوریم و در کل ۱۲۷ مدال را کسب کردیم.

اسکندری رئیس فدراسیون گفت: افتخار میزبانی قهرمانی آسیا در شیراز را داریم و قرار است این رقابت ها در کشورمان برگزار کنیم.

در ۲۶ استان کشور پایگاه قهرمانی اسنوکر وجود دارد و این فدراسیون برای گسترش خود آکادمی نیز تاسیس کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
یک ایرانی می سازیم با توکل بر خدا که همه آرزوی ایرانی بودن کنند
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۱۹:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
دمت گرم ........ ما پشتت هستیم
آخرین اخبار