گرد و غبار بازهم میهمان ناخوانده سردشت شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای این شهرستان مرزی در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک به ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.

خالد بایزیدی گفت: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آسمان این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرارگرفته و شهروندان تا حد امکان باید از رفتن به بیرون از خانه پرهیز و در غیر این صورت حتما از ماسک استفاده کنند.

او می گوید: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان، میزان آلایندگی هوا به هزار و ۱۰۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که این میزان ۱۱ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی سردشت  گفت: این آلودگی از امروز صبح آغاز شده و براساس داده های ایستگاه سنجش که هر ساعت میزان آلایندگی هوا را رصد می‌ کند، سیر صعودی داشته است.

بایزیدی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ روز هوای این شهرستان آلوده بوده و دهمین بار است که ریزگردها مهمان ناخوانده سردشت شده‌اند و  آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده است.

او از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی خواست از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.