۱۲۰ برنامه به مناسبت سوم خردادماه در تویسرکان برگزار می شود

فرمانده ناحیه سپاه تویسرکان گفت: بیش از ۱۲۰ متنوع درحوزه‌های مختلف به مناسبت سوم خرداد ماه در تویسرکان برگزار خواهد شد.

کامران کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان تویسرکان  گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اجنبی‌های شرق و غرب باوجود آوردن یک جنگ نیابتی با محوریت یک شخص دیوانه به نام صدام در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ علیه کشور ایران آغاز کردند؛ آن‌ها عنوان می‌کردند که در یک ساعت دیگر کمر ایران شکسته خواهد شد و در همان روز اول بود که خرمشهر زیر آتش سنگین دشمن رفت، انبوهی از گلوله ها، راکت‌ها و بمب‌ها بر سر این شهر فروریخته شد.

او گفت: گروه‌های مقاومت با دستان خالی و البته مجهز به نیروی ایمان، اعتقاد به خدا و داشتن نیروی اعتقاد به جهاد و شهادت خیلی سریع ایجاد شد.

 فرمانده ناحیه سپاه تویسرکان گفت: با توجه به اینکه برای دشمن، تمام تجهیزات جنگی مهیُا بود، اما گرو‌های مقاومت ما چنان مجهز نبودند؛ با این حال، گرو‌های مقاومت توانستند ۳۴ روز در مقابل ارتش بعثی عراق دوام بیاورند.

کریمی  در ادامه گفت:  اما بعد از این مدت خرمشهر که به خونین شهر تبدیل شده بود، این شهر به دست دشمن افتاد؛ درهمان زمان مانند امروز افرادی لیبرال و غرب گرا مانند بنی صدر که جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشتند؛ به نوعی همدست دشمنان بودند و به آن‌ها راهکار می‌دادند.

او به دیگر اتفاقات در سال‌های ۱۳۶ و آزادسازی حصر آبادان در پی عملیات ثامن الائمه نیز اشاره کرد و گفت: بعد از عملیات ثامن الائمه فرمانده‌های سپاه، بسیج و ارتش بدون از دست دادن وقت و با جمع کردن نیرو‌ها و تجهیزات عملیات دیگری به نام عملیات طریق القدس را با هدف آزادسازی بستان انجام دادند.

 فرمانده ناحیه سپاه تویسرکان به موفقیت آمیز بودن این عملیات اشاره‌ای کرد و گفت: عملیات سومی که در دستور کار رزمندگان قرار گرفت؛ عملیات فتح المبین بود که ۱۰ روز به طول انجامید و در پی آن بیش از ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر از خاک ایران که به دست دشمنان افتاده بود، آزاد شد.

او در ادامه صحبت‌های خود به دیگر مقاومت‌ها و عملیات‌های موفقیت آمیز رزمندگان کشورمان در آن دوران پرداخت و گفت: درنهایت، رزمندگان اسلام دریک شرایط بد آب و هوایی با فرماندهی شهید صیاد شیرازی به عنوان فرماندهی نیروی زمینی ارتش و سردار محسن رضایی با مسئولیت فرماندهی سپاه توانستند این عملیات را به پیروزی برسانند و دراین چنین روز‌هایی یعنی سوم خرداد ۱۳۶۱ خرمشهر را آزاد کنند.

کریمی گفت: از حماسه سوم خرداد باید دو درس بزرگ را فرابگیریم و در ادامه راه با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند خرمشهر‌ها در پیش است، موفق شویم.

فرمانده ناحیه سپاه تویسرکان در تشریح این موضوع گفت: اولین درس این است که در برابر دشمن باید حتی با دستان خالی ایستادگی کرد، دفاع همه جانبه مردم خرمشهر که ۳۴ روز ارتش عراق را در پشت دروازه‌های خرمشهر زمین گیر کرده بود، درس‌های بسیاری را به همراه دارد. درس دوم اینکه دشمن ساکت نمانده و درحال نفوذ به مرز‌های جغرافیایی، انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و اطلاعاتی این کشور است و این وضعیت، می‌طلبد تا ما مانند همیشه آگاهی و بصیرت خود را در برابر دشمنان بالا ببریم.

باید فضاسازی به بهترین نحودر دستور کار قرار گیرد

او اولین برنامه سپاه تویسرکان در این مسیر را توجه به بحث فضاسازی متناسب با این مناسبت اعلام کرد و گفت: به همه رده‌های سپاه، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت و خود ستاد سپاه اعلام شده تا فضاسازی در این زمینه به نحو احسنت انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: شهرداران شهر‌های تویسرکان، سرکان و فرسفج باید فضاسازی به بهترین نحو را در دستور کار قرار دهند؛ چراکه معتقدیم یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی به نسل جدید همین مسئله فضاسازی است.

کریمی در  ادامه گفت: در فضای مجازی بخشی از گردان سایبری سپاه، کانال‌ها و سایت‌ها درگیر خواهند شد؛ همچنین در فضای مجازی و با کمک سیستم پیامکی فرا رسیدن سوم خرداد ماه را به جمعیت هدف و به ویژه به پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس باید تبریک گفت.

به گفته او طبق برنامه انجام شده به تمام زیر مجموعه‌های سپاه اعلام شده که از تمام جملات حضرت امام خمینی (ره) و رهبرانقلاب اسلامی در سربرگ نامه‌های اداری در طول این هفته پیرامون مناسبت سوم خرداد استفاده شود.

 فرمانده ناحیه سپاه تویسرکان به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سوم خردادماه اشاره کرد و از اعزام راویان دوران دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه‌های سطح شهرستان جهت روایت گری و خاطره گویی و تشریح عملیات بیت المقدس، برگزاری نشست‌های با دعوت از سخنرانان مطرح استانی و کشوری، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و شهدای عملیات بیت المقدس، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و عرصه‌های که از قبل مشخص شده در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی، سرکشی از مشاغلی که از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی ایجاد شده‌اند، اجرای مسابقات ورزشی، برگزاری عکس و فیلم در سالن ارشاد شهرستان، رژه موتوری و خودرویی در سطح شهرستان با پخش مارش و آهنگ‌های دفاع مقدس، دعوت از دکتر ایران ترابی شخصیت اصلی کتاب خاطرات ایران، دعوت از خواهر سوسن عبدالمالکی بسیجی شاخص ۸ سال دفاع مقدس، تجمع بزرگ در دانشگاه آزاد شهرستان همزمان با نماز مغرب و عشا روز سوم خرداد تجمع بسیجیان و پایگاه‌های مقاومت در مسجد شهرستان تویسرکان، پیاده روی نیرو‌های نظامی، انتظامی و مسئولین شهرستان از میدان اصلی شهر به سمت گلزار شهدای گمنام و غبار روبی قبور شهدا و ... سخن گفت.

 کریمی در پایان یادآور  گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی دریافت کرده‌ایم که به جوانان جویای کار اعطا و مشاغلی در سطح شهرستان ایجاد شد.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.