اف بی آی گزارش داد

افزایش ۵۰ درصدی تیراندازی منجر به قتل در آمریکا

اف بی آی در گزارش سالیانه خود اعلام کرد تیراندازی‌های منجر به قتل در آمریکا بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

اف بی آی در گزارش سالیانه خود درباره تیراندازی‌های منجر به قتل در آمریکا اعلام کرده است تیراندازی‌های سال گذشته که دست کم یک نفر در آن به قتل رسیده، در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ با افزایشی پنجاه و دو درصدی همراه شده است.

به گزارش  رویترز؛ اف بی آی روز دوشنبه، دیروز، آماری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سال گذشته شصت و یک مورد تیراندازی که در آن دست کم یک نفر بر اثر شلیک گلوله فرد تیرانداز، جان خود را از دست داده بود، در آمریکا ثبت شده است که در مقایسه با سال قبل از آن، سال ۲۰۲۰، پنجاه و دو ممیز دو دهم درصد (۵۲.۲%) و در مقایسه با سال دو هزار و هفده، نود و شش ممیز هشت دهم درصد (۹۶.۸%) افزایش یافته است.

اف بی آی در گزارش خود اعلام کرده است شصت و یک مورد تیراندازی از این دست در سال دو هزار و بیست و یک وجود داشت که شمار این تیراندازی‌های منجر به قتل در دو هزار و بیست، چهل مورد، در دو هزار و هجده و نوزده سی مورد و در دو هزار و هفده، این میزان سی و یک مورد بود.

در این شکل از تیراندازی‌ها که سال گذشته روی داده است، صد و سه نفر کشته و صد و چهل نفر نیز زخمی شده اند. به گفته اف بی آی، در تلفات ذکر شده، فرد تیرانداز که خود نیز گاه در این حوادث کشته می‌شود، در آمار قربانیان آورده نشده است.

همچنین از شصت و یک مورد تیراندازی منجر به قتل در سال دو هزار و بیست و یک، در شصت مورد، عامل تیراندازی مرد و در یک مورد عامل تیراندازی زن بودند که رده سنی آن‌ها از دوازده تا شصت و هفت سال متفاوت بود.

سی نفر از عوامل تیراندازی منجر به قتل دیگران در سال دو هزار و بیست و یک، خود را تسلیم کردند، چهارده نفر به دست نیرو‌های پلیس، چهار نفر به دست شهروندان مسلح و یک نفر بر اثر حادثه رانندگی در زمان تعقیب نیرو‌های پلیس کشته شدند؛ یازده نفر بعد از تیراندازی اقدام به خودکشی کردند و یک نفر همچنان فراری است.

اف بی آی در گزارش سالیانه خود به انگیزه عوامل تیراندازی اشاره‌ای نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار