معاون آب منطقه‌ای اصفهان:

خروجی سد زاینده‌ رود افزایش یافت

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده‌رود برای آبیاری نوبت پنجم مزارع شرق اصفهان خبر داد.

محمود چیتیان گفت:  زمان افزایش خروجی سد زاینده رود  ۱۰ روز است.

او گفت: حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نواحی حقابه‌داران شرق استان اصفهان در پی افزایش خروجی سد زاینده‌رود و تخصیص بخشی از حقابه کشاورزان در بهمن ۱۴۰۰ زیر کشت رفت.

خروجی سد زاینده‌رود ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با هدف جاری سازی آب در بستر رودخانه در حوزه شهر اصفهان و سپس شرق استان به‌منظور کشت غله در بخشی از اراضی کشاورزی بصورت پلکانی افزایش و ساعت ۱۰ صبح ۲۴ بهمن کاهش یافت، در نتیجه بخش قابل توجهی از بستر زاینده‌رود از جمله در شهر اصفهان و شرق استان دوباره خشک شد.

چیتیان گفت: آبیاری مزارع شرق اصفهان برای نوبت دوم از روز پنجم تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ با افزایش خروجی سد و جریان یافتن آب در رودخانه، انجام و بعد از آن، آب در بستر رودخانه دوباره خشک شد.

او می گوید: در نوبت سوم، خروجی سد با هدف آبیاری کشت کشاورزان شرق استان بامداد ۲۶ فروردین افزایش یافت و یک روز قبل از آن نیز برای آبیاری باغ‌های غرب استان، خروجی سد بیشتر شد و به گفته مسوولان شرکت آب منطقه‌ای، آب رودخانه حدود ۱۰ روز جاری خواهد بود.

همچنین خروجی سد زاینده‌رود با هدف جاری سازی رودخانه و تخصیص آب برای نوبت چهارم آبیاری مزارع شرق اصفهان از نیمه شب پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز افزایش پیدا کرد و پس از آن بخش قابل توجهی از زاینده رود بخصوص در غرب و مرکز و شرق اصفهان خشک شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار