با مدیریت مصرف در کولر‌های آبی

روزانه ۲ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود

کولر‌های آبی در فصل تابستان روزانه حدود ۳ میلیون مترمکعب آب در خراسان جنوبی مصرف می‌کنند، اما می‌توان این میزان را با انجام اقداماتی کاهش داد.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، استفاده از کولر‌های آبی رونق پیدا می‌کند.

در استانی مانند خراسان جنوبی که با خشکسالی رو به رو است، مدیریت مصرف آب در کولر‌های آبی امری ضروری به شمار می‌رود.

انجام اقدامات مختلف در حوزه نگهداری از کولر و لوازم آن، می‌تواند تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی کند.

انجام تعمیرات برای کاهش مصرف آب

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: برای مدیریت مصرف آب در کولر منزل، هر دو سال یک بار پوشال‌ها را عوض می‌کنم و در گرما، روزانه بین ۷ تا ۸ ساعت از این وسیله استفاده می‌کنیم.

او گفت: با تعویض پوشال دور کولر و سرویس کردن سایر قسمت ها، هم می‌توان مصرف آب را کاهش داد و هم در مصرف برق صرفه جویی کرد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: روغن کاری دور موتور و توجه به شناور داخل کولر نیز بازدهی کولر را افزایش می‌دهد.

او گفت: این افزایش بازدهی در حالی رخ می‌دهد که مصرف آب و برق در منازل به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و هوا نیز سردتر می‌شود.

مصرف ۳ میلیون متر مکعب آب با استفاده از کولر

نادی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در استان ۲۵۰ هزار مشترک خانگی آب داریم که با این تعداد، اگر ۱۵۰ هزار کولر در خراسان جنوبی فعال باشد، روزانه ۳ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود.

او گفت: میانگین مصرف آب در هر کولر آبی به طور روزانه حدود ۲۰۰ لیتر است که می‌توان با انجام اقداماتی، این میزان را به یک سوم کاهش داد.

نادی گفت: مراقبت از هدررفت آب یکی از مواردی است که در کولر‌های آبی باید به آن توجه شود و می‌بایست نسبت به سالم بودن شیر سرریز و شیر‌های ورودی اطمینان حاصل کرد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: استفاده از دور کند کولر و انتخاب کولر با توجه به محلی که باید خنک کند، از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.