رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در اجلاس تقویت نظام شبکه؛

تاکیدات مقام معظم رهبری زمینه ساز تدوین سند ملی تقویت نظام شبکه است

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و توسعه نظام سلامت کشور موجب تدوین سند ملی تقویت نظام شبکه در کشور شد.

 مصطفی رضایی گفت: در طی دوران کرونا، دو سال سخت را پشت سر گذاشتیم. دو سالی که در آغاز آن با شیوع پاندمی کروناویروس دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بسیار بود و با اقداماتی مانند ایجاد حدود هزار و پانصد مرکز منتخب درمان سرپایی برای کووید۱۹، ایجاد مراکز واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس، اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان طرحی موفق در زمینه غربالگری، مراقبت‌های در منزل و رهگیری اطرافیان بیماران کووید۱۹ همراه بود.

وی گفت: از شروع واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده که در این مسیر سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف مانند بسیج و هلال احمر مشارکت فعالی داشته اند.

به گفته رضایی نظام شبکه در کشور به لحاظ برنامه ریزی دقیق، تاکنون موفق بوده و از دغدغه‌های مسئولان است؛ دو سال مقابله با کووید۱۹ شرایطی را ایجاد کرد که نیاز‌های خاص مردم در رابطه با کروناویروس، توجه به برخی از خدمات نظام شبکه بهداشت و درمان را کاهش داده و لازم است برای بازسازی و بهبود فرآیند‌ها در دوران پساکرونا برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

او گفت: درایت مقام معظم رهبری و حساسیت ایشان در زمینه سلامت مردم و تاکید بر موضوع توسعه نظام سلامت، سبب شده تا نشست‌های مختلفی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در این راستا برگزار و سندی با عنوان «سند تقویت نظام شبکه» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شود که دارای ۲۱ راهبرد برای توسعه نظام شبکه بهداشت و درمان در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.