وزیر بهداشت:

اردبیل از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی مردمی‌سازی یارانه‌ها است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اردبیل از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی مردمی‌سازی یارانه‌ها است.

بهرام عین‌اللهی گفت: اردبیل از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی مردمی‌سازی یارانه‌ها است؛ دولت سیزدهم مصمم به اجرای این طرح ملی بوده و در عین حال برخی مشکلات و ایرادات طرح نیز در طول اجرای آن مشخص و برطرف می‌شود.

نماینده دولت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل گفت: در حوزه نظارت بر قیمت کالا‌ها نیاز است که نظارت‌ها توسط نهاد‌های مختلف تشدید شود و از سوی دیگر باید به‌منظور آرامش مردم، با کمک رسانه‌ها در تبیین طرح ملی مردمی‌سازی یارانه‌ها و تغییرات اقتصادی در دولت سیزدهم، بیش‌تر تلاش کرد.

افزایش قیمت کالا‌ها بدون مصوبه سازمان حمایت تخلف است

عین اللهی می‌گوید: افزایش قیمت‌ها فقط با مصوبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجاز بوده و هرگونه افزایش قیمتی که خارج از مسیر این سازمان انجام شود، تخلف و غیرقانونی است و در خصوص دارو و نان، دولت هیچ تصمیمی برای افزایش آن‌ها ندارد.

او گفت: یارانه‌ای که قبلا تخصیص می‌یافت، باعث هدررفت منابع شده و مردم کشورمان به‌صورت مناسب از آن بهره‌مند نمی‌شدند، بنابراین کشور نیازمند تغییرات گسترده اقتصادی بود که در این شرایط همه باید به یکدیگر کمک کنیم.

افزایش نظارت‌ها بر قیمت دارو

وزیر بهداشت گفت: کمیسیون ویژه قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، مرجع تعیین قیمت دارو بوده و افزایش قیمت دارو خارج از این کمیسیون، تخلف است و در همین حال افزایش نظارت بر قیمت دارو در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که ۲ هزار داروخانه از مجموع ۳ هزار داروخانه تهران در طول ۴ روز مورد بازدید و نظارت قرار گرفته‌اند.

عین اللهی می‌گوید: امسال علاوه بر پوشش بیمه رایگان برای افراد کم درآمد ۳ دهک اول، برای تأمین دارو‌های بیماران صعب‌العلاج اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده و طرح پیک دارو برای ارسال داروی این بیماران اجرا می‌شود تا معطل دریافت دارو نشوند که استان اردبیل هم می‌تواند در اجرای این طرح پیشرو باشد.

او گفت: آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت به‌زودی در هیأت دولت بررسی می‌شود و این شرکت‌ها با وجود استادان برجسته علوم پزشکی و ظرفیتی که استان اردبیل دارد، می‌توانند گسترش یابند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.