تشکیل ۲۳ پرونده احتکار کالا‌های اساسی در قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت:پس از طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها ۲۳ پرونده احتکار کالا‌های اساسی در قزوین تشکیل شد.

 علیرضا حسن پور  در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت : حدود ۲۰ روز از طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه در کشور می‌گذرد و با همکاری مراجع نظارتی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اقدام به تشکیل تیم‌های سیار کردیم.

 ۷۴۳ مورد گشت مشترک در این مدت برگزار شده که ۵۰۴ مورد آن مربوط به کالا‌های اساسی و ۲۰۳ مورد مربوط به سایر اقلام بوده است.

 با این بازرسی‌ها ۹۰۳ فقره پرونده تشکیل شده که ۷۰۳ پرونده در این مدت مورد رسیدگی قرار گرفت و به این ترتیب ۸۷ درصد پرونده‌ها رسیدگی شدند.

 در این مدت ۲۳ مورد پرونده احتکار تشکیل شده که ۱۶ مورد رسیدگی شده و بیش از ۵۰ میلیارد تومان جریمه برای متخلفان صادر شد.

 از پرونده‌های احتکار حدود ۲ تن مربوط به روغن غیرمایع، ۲۰ تن روغن مایع، ۳۰ تن ماکارونی و پنج تن شکر بوده و ۲۶ میلیارد تومان جریمه صادر شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین با بیان اینکه در این مدت توجه ویژه به نانوایی‌ها داشته ایم، افزود: در این مدت ۱۹ نانوایی و هفت انبار آرد متخلف پلمب شد.

و ۳۰ واحد نانوایی روز جمعه تعطیلی داشته اند که به سرعت رسیدگی کرده و از نظر تعطیلی و قطع سهمیه به شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار