فوق العاده خاص پرستاران محقق نشده است

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت:ردیف جذب نیرو در وزارت بهداشت داریم و منتظر مجوز جذب و استخدام هستیم.

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کم تر از نیم درصد از کادر پرستاری  به صورت قرار داد ۸۹ روزه و ۵۳ درصد به شکل های دیگر فعالیت می کنند. برخی از همکاران در آزمون استخدانی قبول شدند و عده ای در شروع انجام طرح هستند.

او گفت: ما تعدیل نیرو نداشتیم اما برخی ها قراردادشان به اتمام رسیده است. قرارداد ۸۹ روزه برای مستخدمین دیپلم به پایین است و این تعداد کم تر از نیم درصد است.در پنج سال گذشته ۴٠ هزار بازنشسته و ۳۳ هزارشاغل درخواست بازنشستگی دادند. قرار است که ۴۰ درصد از مجوزهای استخدامی یعنی  در حدود ۱۶ هزار پرستار استخدام شوند.

عبادی گفت: ردیف جذب نیرو در وزارت بهداشت داریم و منتظر مجوز جذب و استخدام هستیم. در قانون ذکر شده است که به ازای بازنشستگی یک نفر، یک نیرو می توانیم جذب کنیم و سازمان استخدامی کشور باید مجوزلازم را بدهد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: کمبود پرستاری یک پدیده جهانی است .  دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای الزاما برای مهاجرت نیست و باید تسهیلات لازم را برای ماندن پرستاران در کشور فراهم کنیم تا حتی یک نفر از کشور مهاجرت نکنند.در فصل بودجه به شدت پیگیر فوق العاده خاص بودیم  اما به دلیل بار مالی سنگین هنوز محقق نشده است ، این قانون سالیان سال به تصویب رسیده است.

او گفت: ده بسته مربوط به بخش بستری و پنج مورد مربوط به بخش سرپایی است و امتیاز خاصی تا سقف ۲٠ نمره برای پرستاران شاغل در بخش کرونا جهت جذب در نظر گرفته شده است. افزایش مالیات متناسب با دریافتی به  تصویب نرسیده و همکاران مطابق سایرین باید پرداخت کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۴:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تا می توانید ( فورا ) به معیشت پرستاران عزیز و زحمتکش و جان برکف رسیدگی کنید . آنها فرشتگان خدا بر روی زمین هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
در همسایگی ایران حقوق پرستاران 50برابر حقوق دریافتی شان در ایران است . چرا حقوق حقه پرستاران زحمتکش و ضعیف را پرداخت نمی کنید ؟ همه پرستاران عزیز و زحمتکش به تدریج دارند از ایران مهاجرت می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
چون کارهای فوق العاده در مردن بعضی بیماران انجام دادندبایدفوق العاده بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
من مطمعنم تویی که این حرف میزنی عرضه نداری یک شیفت تو بیمارستان کشیک بدی پس حرف بیخود نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مادر من عمل داشتن یک شب در بیمارستان بودن پرستار شب اصلا بدرد نخور بود و دیده نمیشد- بیمارستانها دکتر کشیک دارند ولی وقتی میری میبینی که اتاق خالی است و باید بگردی دنبالش و بعد پرستار میاد با برگه مهر شده پزشک نسخه مینویسه اسم بیمارستانها را بخواهید میگم-
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۹:۳۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ماییم که صب تا شب تو این بیمارستانای فلک زده بدون هیچ امکانات و نیرو کار میکنیم شما عرضه ندارید حق اصلیتو امکانات نیرو تخصص اینارو بگیری بعد میای عقتو رو پرستار خالی میکنی بدبخت اگه همین پرستارا نبودن امثال شما تو کرونا جون میدادید چقدر ملت فراموش کارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
فوق العاده خاص چیه دیگه؟ اینا هم دارند شرح وظایف انجام میدن مثل بقیه - اتش نشانها که سختی کارشان بیشتره - پرستار که خاص نیست اونهم مثل بقیه باید کارش را درست انجام بده
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
شما که دارین این رو میگی تصویبش مال سال 90 هستش ربطی به کرونا یا چیزای دیگه نداره بااین تورم حق کادر بهداشت هستش.
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
حالا حالا هم محقق نمی شود دولت بی پوله و حتی فکر تهاتر حق الزحمه با بن و امکانات مسکن و غیر پاسخ نمی دهد کلا تو کلک هستید