چین با ایستگاه فضایی خود آمریکا را به چالش می‌کشد

رقابت فضایی چین و آمریکا در حال گسترش یافتن است و حالا دولت چین قصد دارد که قابلیت‌های استگاه فضایی بین المللی مخصوص خود را گسترش دهد.

چین جزئیات جدیدی درباره مراحل پایانی کار در ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) خود منتشر کرد، عملیاتی که پس از ممنوعیت شرکت پکن در ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط ایالات متحده آغاز شد.

به گزارش bloomberg، رسانه‌های دولتی گزارش دادند که فضاپیمای Shenzhou XIV سه فضانورد را در ماه ژوئن برای یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی تیانگونگ حمل می‌کند. روز یکشنبه این فضاپیما به سوی سکوی پرتاب خود در مغولستان منتقل شد و قرار است در آینده به زودی به فضا پرتاب شود.

روزنامه رسمی چاینا دیلی روز یکشنبه گزارش داد، پس از این ماموریت، چین یکی از اجزای آزمایشگاهی ایستگاه را در ماه جولای و دومی را در اکتبر راه اندازی خواهد کرد. هفته گذشته، چین تصویر جدیدی با وضوح بالا از تیانگونگ منتشر کرد که این ایستگاه فضایی بین المللی در مداری در حدود ۴۰۰ کیلومتری (۲۵۰ مایلی) بالاتر از زمین قرار دارد. پس از تکمیل تیانگونگ، چین تنها کشوری خواهد بود که ایستگاه فضایی خود را راه اندازی می‌کند و این موفقیت را به دستاورد‌های دیگر خود مانند فرود بر روی مریخ در سال گذشته و کاوشگر ماه می‌افزاید.

در دوران ریاست جمهوری شی جین پینگ، چین تلاش‌های خود را برای همسان سازی با ایالات متحده به عنوان قدرت مسلط در فضا افزایش داده است. همچنین دولت چین از توافقنامه آرتمیس مورد حمایت واشنگتن به عنوان تلاشی برای ایجاد ناتو مبتنی بر فضا انتقاد کرده است. با این حال، تا کنون، ایالات متحده در حال جذب کشور‌های بیشتری برای چشم انداز خود برای فضا است. ماکت ایستگاه فضایی چین

در حالی که چین در گذشته تصاویری از ایستگاه منتشر کرده است، تصویر جدید به بینندگان آنلاین فرصت بهتری برای بررسی قسمت‌های خاص ارائه می‌دهد. این نگاهی دقیق‌تر به جزئیاتی مانند نوار‌های سبز رنگ که در اطراف چندین سیلندر پیچیده شده‌اند، صفحات خورشیدی نارنجی و مشکی و پرچم‌های چین در نمای بیرونی را ارائه می‌دهد. کابین ایستگاه فضایی بین المللی چین گنجایش شش نفر را خواهد داشت که می‌توانند بیش از ۱۱۰ متر مکعب فضای فعالیت را اشغال کنند. همچنین دو دریچه خروجی برای فضانوردان و یکی برای بار وجود خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.