احضار مشاور ارشد ترامپ برای شهادت درباره حمله به کنگره

مشاور سابق کاخ سفید برای ارائه اسناد روابط خود با رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همچنین شهادت درباره حمله به کنگره در دادگاه حاضر می‌شود.

«پیتر ناوارو» مشاور ارشد دونالد ترامپ در کاخ سفید، گفت که به او دستور داده شده است هرگونه سوابق مربوط به حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰، از جمله ارتباط با رئیس جمهور سابق، را به دادستان کمیته تحقیقات فدرال درباره کنگره ارائه کند.

به نوشته نشریه گاردین، احضاریه کمیته تحقیقات درباره حملات کنگره آمریکا هفته گذشته از اف‌بی‌آی به ناوارو ارسال شده است، و این مقام سابق را مجبور کرده تا اسنادی را به مقام دادگاهی در ناحیه کلمبیا ارائه کند.

البته از طرفی گفته می‌شود به نظر می‌رسد که احضاریه کنونی بخشی از پرونده‌ای است که با هدف زیر سوال بردن ناوارو تدوین شده است و مربوط به تحقیقات جنایی وزارت دادگستری در مورد حمله کنگره نیست؛ هرچند ماهیت دقیق احضاریه وزارت دادگستری تاکنون مشخص نشده است.

در حملات ۶ ژانویه ۲۰۲۰ که هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام دادند، ۴ نفر جان خود را از دست داده و یک افسر پلیس نیز روز پس از حادثه جان باخت. همچنین ده‌ها تن از اعضای پلیس نیز در جریان این حوادث زخمی شدند.

کمیته منتخب کنگره که در مورد حادثه ۶ ژانویه تحقیق می‌کند، پیشتر بهمن ماه سال گذشته از دفتر آرشیو ملی خواست که تمامی سوابق ترامپ در کاخ سفید از جمله تمامی مکالمات تلفنی، تمامی مکاتبات وی با مشاوران و سایرین را تحویل این کمیته دهد.

به تازگی نیز یک قاضی فدرالِ جمهوری‌خواهان، پس از محاکمه یک فرد متهم حمله به کاخ کنگره در ۶ ژانویه، گفت: «از نظر من، ما شارلاتان‌هایی مانند رئیس‌جمهور سابق داریم که به دموکراسی اهمیت نمی‌دهند و فقط قدرت برایشان مهم است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار