راه‌اندازی هنرستان ریلی و معدنی در بافق

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با همکاری معادن بافق هنرستان ریلی و معدنی از سال تحصیلی جدید در این شهرستان راه اندازی شود.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد گفت: ما این آمادگی را داریم که هنرستانی برای گسترش رشته‌های صنایع دستی از جمله حصیربافی و زیلو در شهرستان طراحی کنیم.

اومی گوید: در صورتی که تقاضا از شهرستان وجود داشته باشد، این کار انجام می‌شود تا به رشد این نوع رشته‌ها به صورت رسمی و حفظ هویت فرهنگی شهرستان کمک شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حوزه کسری نیرو، سیاست‌های ما برای پذیرش نیرو، سیاست‌های فعال است و از شیوه‌های انفعالی دوری می‌شود و معتقدیم با امکانات و توان موجود باید این کار انجام شود.

به گفته او برای کسری نیرو از طریق حق التدریس، بهره‌گیری از نیروی بازنشستگان و به کارگیری نیرو‌های دانشگاه فرهنگیان به صورت ۲ سال تحصیل و ۲ سال تحصیل و فعالیت، اقدام می‌شود.

رحیمی‌نژاد گفت: از مهدکودک تا ابتدایی به آموزش و پرورش واگذار شده و مدیریت، سازماندهی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری این بخش نیز بر عهده آموزش و پرورش است که تاکید‌های لازم انجام شد تا مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها بیش از گذشته حمایت شوند.

 این موضوع را رحیمی‌نژاد در نشست شورای آموزش و پرورش بافق مطرح کرد.

او می گوید: شورای آموزش و پرورش بالاترین مرجع تصمیم گیری در مورد آموزش و پرورش است که به ریاست فرماندار شهرستان و دبیری رییس آموزش و پرورش شهرستان تشکیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار