مردم تنها به مصوبات ستاد ملی کرونا توجه کنند

یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: باید نظرات کارشناسان را تجمیع و از تشتت آرا خودداری کرد.

مسعود یونسیان گفت: در گذشته دستورالعمل‌ها الزاما توسط مردم به صورت کامل رعایت نمی‌شدند. در کمیته علمی کرونا راجع به جنبه بهداشتی و پزشکی مسائل و موضوعاتی همچون کرونا بحث می‌کنیم. البته در کنار جنبه‌های بهداشتی، بحث‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او گفت: اگر به این نتیجه برسیم که کشور باید تعطیل شود، ما به عنوان کمیته علمی نمی‌توانیم بگوییم که تصمیم گرفته ایم که کشور بنا به شیوع بیماری کرونا تعطیل شود. جامعه به این مسئله تمکین نمی‌کند. باید همکاران اقتصادی بگویند که آیا برای تعطیلی کشور به لحاظ اقتصادی روشی برای حمایت دارند یا نه.

 یونسیان گفت: برای تصمیماتی از این جنس باید یک نهاد اقدام به تصمیم گیری کند. رکن اصلی تصمیم‌گیری‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا است. باید نظرات را در کنار هم قرار داد و از تشتت آرا بپرهیزیم و یک نهاد اقدام به اعلام نظر کند.

او گفت: در قاره آمریکا، جنوب آفریقا و در غرب آسیا با افزایش موارد کرونا رو به رو هستند. هدف ما دفاع از تمام تصمیمات ستاد ملی کرونا نیست؛ بنده هم به عنوان کارشناس نقد دارم، اما نقد خود را در کمیته علمی مطرح می‌کنیم. طبیعی است اگر ستاد به موقع به وظیفه خود عمل نکند سایر بخش‌ها ممکن است اظهار نظر کند و این مسئله سبب تشتت آرا می‌شود.

این متخصص اپیدمیولوژی گفت: از مردم و مسئولین درخواست می‌کنم که به شایعات و نظراتی که پایه علمی ندارند، توجهی نکنند. ستاد ملی مقابله با کرونا باید چابکی داشته باشد و تصمیمات را سریعتر اتخاذ کند. مردم فقط به مصوبات ستاد اعتنا داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.