پورمند:

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گام مهمی برای حفاظت از اراضی است

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گامی مهم در جهت حفاظت از اراضی ملی است.

پورمند گفت: پارسال ۱۹۱ هزار پرونده در حوزه زمین توسط همکاران قضایی دادگستری سراسر رسیدگی شده است.

او می گوید: دستور کار قوه قضائیه برای سال ۱۴۰۱ تعیین ۱۰ اولویت برای جرایم کیفری و حقوقی است و یکی از این عناوین مجرمانه مورد تأکید ریاست قوه نیز هست.
 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: موضوع مبارزه با فساد در اراضی و تغییر کاربری غیر مجاز در زمین نیز از دیگر موضوعات مورد تأکید است که با توجه به اهمیت موضوع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ماموریت دارد که برای این امر ساز و کاری ایجاد کند و سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در همین راستا است.

پورمند گفت: با استفاده از این سامانه ۹۴ درصد از بروز تخلفات در حوزه زمین پیشگیری خواهد شد و امیدواریم که در ادامه کار دقت پایش این سامانه به ۱۰۰ درصد برسد.

به گفته مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، زنجان چهارمین استانی است که در آن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین رونمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: عملکرد سامانه بستگی به انگیزه سازمان‌ها و متولیان امور زمین دارد که با همکاری و همراهی سازمان‌های حوزه زمین شاهد تحقق حقوق شهروندی و عامه در کشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان هم گفت: موضوع مبارزه با فساد در قوه قضائیه که در بیانیه گام دوم یک سند جامع است نیز آمده است، رویکردی مهم و اصلی است.

او می گوید: یکی از مصادیق بروز فساد که می‌تواند اتفاق بیافتد، فساد در حوزه زمین است؛ تجربه نشان داده که نظارت‌های سنتی در گذشته چندان کارساز نبوده، بلکه امروز باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین رفت که استفاده از این سیستم‌ها ضمن تسریع در امر نظارت و اقدام، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیروی انسانی خواهد شد.

صادقی نیارکی بااشاره به ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که سامانه‌ای جامع و مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز است، تأکید کرد: سازمان‌های مربوطه باید اطلاعات دقیق حوزه خود را در این سامانه قرار دهند، البته به گفته مسئولان، اطلاعات و دقت کار این سامانه هنوز به صد درصد نرسیده، اما در عین حال سامانه‌ای بسیار خوب و راهگشاست.

رئیس کل دادگستری استان زنجان می گوید: حفاظت از زمین و برخی گونه‌های گیاهی که ارزش زیادی دارند و بعضا گران قیمت هستند باید مورد توجه سازمان‌ها قرار گیرد.

او گفت: امروزه حفاظت از زمین و گونه‌های گیاهی در کشور برای مبارزه با آلودگی هوا امری بسیار ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.