مردم تکمیل واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با وجود کاهش آمار و شاخص‌های ابتلای کرونا، مردم تکمیل واکسیناسیون را جدی بگیرند.

علی محمدیان اردی با اشاره به سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان اردبیل گفت: مراکز بهداشتی این استان، آماده تزریق واکسن برای مراجعان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سرعت در تزریق واکسن که از شهریور سال گذشته آغاز شد، نقش بسیار مهمی در کاهش آمار شاخص‌های شیوع کرونا در این استان داشته است.

محمدیان می‌گوید: با وجود کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، همچنان شاهد کاهش در بستری، ابتلا و فوتی هستیم.

او گفت: طی چند هفته اخیر در بسیاری از روز‌ها آمار شاخص فوت و حتی بیمار جدید صفر بوده و این روند جزو کم سابقه‌ترین وضعیت طی طول ۲ سال گذشته محسوب می‌شود.

شمار فوت مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ایام بعد از عید نوروز و بیش از ۶۰ روز از سال جاری صفر بوده به طوری که شمار جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان در مدت ۲۷ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی مانده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون همه شهرستان‌های استان از جمله اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال، نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل تزریق شده و نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان معادل ۱۰۰ درصد جمعیت هدف است.

نرخ تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در استان اردبیل نیز حدود ۹۰ درصد و نوبت سوم واکسن نیز بیش از ۴۵ درصد اعلام شده و این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و بنا به تاکید مقامات بهداشت و درمان استان، همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.