رونمایی از آلبوم موسیقی دینشت در بام ایران

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین رونمایی از آلبوم موسیقی دینشت در مجموعه فرهنگی و هنری غدیر شهرکرد برگزار شد.

آقای فرجی گفت: آلبوم موسیقی دینشت شامل شش آهنگ بختیاری و چهار ترک ساز و آواز است ترانه دندال، تکنوازی سه تار، ترانه مه چارده، آواز شوق خدا، ترانه هلهله کوسه، آواز سول سکندر، ترانه تیر مرزنگ، تکنوازی تار، ترانه یارم‌ای گلی، آواز عشق خدا و ترانه مه ری نام آهنگ‌های این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

بخشی از این آلبوم به ملودی‌های قدیمی بختیاری اختصاص دارد.


بیشتر بخوانید


هنرمند باید زبان مردم سرزمینش باشد

کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار، گفت: هنرمند باید زبان مردم سرزمینش باشد و به بیان دردها، غم‌ها و آرزو‌های مردم بپردازد.

اصطلاح موسیقی سنتی برای موسیقی ملی ایران چندان صحیح نیست چراکه موسیقی ایرانی را باید ملی دانست چرا که این موسیقی دارای ردیفی است که از آوا‌ها و نغمه‌های تمام فرهنگ‌های جای گرفته در اقلیم ایران‌زمین شکل گرفته است.

موسیقی بختیاری که بخش اصلی آلبوم دینشت را تشکیل می‌دهد نیز یک موسیقی ایرانی و ملی به شمار می‌رود.

ایجاد پیوندی هنرمندانه بین موسیقی مقاومی و قومی

محمد حکیم آذر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و پژوهشگر حوزه زبان و ادبیات فارسی با اشاره به خوانندگی رحیم عدنانی در البوم دینشت گفت: موسیقی عدنانی از جنس و نوع دیگری است چرا که یک اصرار عامدانه و عالمانه در کار او دیده می‌شود، اصراری برای نوآوری و خلق فضا‌های جدید که کار او را شنیدنی‌تر می‌کند.

عدنانی در آثار آلبوم دینشت، کاری را خلق کرده است که با آنچه به عنوان موسیقی عشایر بختیاری شناخته می‌شود، متفاوت و به نوعی پیوندی هنرمندانه بین موسیقی مقاومی و قومی را به پیش برده است.

اصرار بر درست‌خوانی و مناسب خوانی اشعار توسط خواننده و دقت نظر در انتخاب شعر‌ها از میان آثار کهن و اشعار نسل جدید شاعران معاصر در آلبوم دینشت نشان دهنده آن است که عدنانی مفهوم شعر و بد را به خوبی می‌شناسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار