برغان، دیار چناری که روایتگر تاریخ است

روستای برغان در دهستان برغان، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است..

حسن شاهمحمدی البرز پژوه گفت: روستای برغان یکی از روستاهای بسیار دیدنی این منطقه به حساب می‌آید. 

او می گوید: خانه های این روستا عمدتا در دو سوی رودخانه اصلی و به موازات آن بنا شده و دارای یک امامزاده کوچک و بسیار باصفا در مدخل ورودی اصلی آبادی است که چنار بسیار کهن سالی دارد.

البرز پژوه گفت: رودخانه خروشان موسوم به دُروان که از کوهستان ناز سرچشمه می‌گیرد مسیر طولانی را از سمت شمال به جنوب می پیمایدتا به برغان برسد. 

به گفته شاه‌محمدی در اطراف این رودخانه نیز مکان های بسیار باصفایی جهت کمپینگ و گردش و دیدار از مناظر اطراف وجود دارد که هم جاده کردان و هم از طریق جاده کرج به آتشگاه می‌توان  به آن رسید.

بهترین زمان برای انجام این برنامه اوایل بهار و پاییز هر سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۱:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
امروز رفته بودیم.ای بدک نبود .برای ی بار در طول زندگی
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد رضا حسینی
۲۰:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام.راهای منتهی به برغان. از طرف کردان. و از طرف جاده آتشگاه. از طرف آتشگاه مسیر ۱۰ کیلومتر و کوهستانی و باصفا هستش. از طرف کردان جاده در از درختان زیبا و حدود ۵۰ کیلومتر راه باید رفت. رودخانه برغان از دو رود خانه تشکیل شده یک شاخه رودخانه دروان و یک شاخه رودخانه سرهه . روستای برغان دو مسجد و یک امام زاده دارد. یک درخت چنار کهن سال که داخل آن خالی و به اندازه یک اتاق ۳در۳ است. برغان سرشار از مواد خوراکی مثل آلوچه . توت. گردو. الو. زردآلو. بستی سنتی. قهوه‌خانه و رستوران است. فقط یک مشکل داره وقتی در ترافیک گیر کنی دیگه به این راحتی نمیشه از ترافیک خلاص شد. روزهای جمعه خیلی خیلی شلوغه.
تا چند سال پیش کسی برغان و روستا های اطراف برغان مثل وامکو. سنج. سرهه. را زیاد نمی‌شناخت. اما الان خیلی شلوغ شده و مردم طبیعت را پر از اشغال کردن و به باغ های مردم خسارت زیادی رسانده و باعث ناراحتی اهالی روستاهای اطراف شدن.
آخرین اخبار