توافقات امنیتی جدید قاهره، ریاض و تل آویو پشت در‌های بسته

رای الیوم به نقل از منابع عبری از توافقات امنیتی جدید بین مصر، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داد.

رای الیوم به نقل از جروزالم پست نوشت: توافق رژیم صهیونیستی و مصر درباره تمهیدات امنیتی جدید به قاهره این اجازه را می‌دهد تا کنترل دو جزیره در «تنگه تیران و صنافیر» را به عربستان سعودی واگذار کند.

به نوشته این روزنامه عبری، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است در جریان سفر خود به منطقه این توافق را اعلام کند.

بر اساس نوشته جروزالم پست، رژیم صهیونیستی با استقرار نیروهای چند ملیتی در این جزیره در چند کیلومتری خاک مصر موافقت کرده است. در حال حاضر یک نیروی چند ملیتی در جزایر تیران و صنافیر مستقر است که وظیفه گشت زنی و تضمین تداوم آزادی دریانوردی در منطقه را بر عهده دارد. این روزنامه می‌گوید عربستان سعودی نمی‌خواهد این نیروها پس از تسلط مجددش بر این دو جزیره، باقی بمانند.

پیشتر،نشریه وال استریت ژورنال فاش کرد عربستان سعودی قرار است از طریق «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ در سرزمین‌های اشغالی سرمایه گذاری کند.

این نشریه به نقل از منابع آگاه گزارش داد در نشانه‌ای از گرم شدن روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی، صندوق جرد کوشنر تصمیم دارد تا میلیون‌ها دلار از اموال عربستان سعودی را در استارتاپ‌های اسرائیلی سرمایه گذاری کند.

به نوشته این نشریه، این تصمیم نخستین نمونه شناخته شده است که پول نقد صندوق سرمایه گذاری عربستان به سوی رژیم صهیونیستی هدایت می‌شود. این مسأله، نشان دهنده علاقه فزاینده عربستان به انجام تجارت با این رژیم است؛ هرچند دو طرف روابطی دیپلماتیک ندارند.

رژیم صهیونیستی قریب به دو سال است که در حال تعمیق تجارت و امنیت با کشور‌های عربی از جمله امارات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار