مقامات ایرانی برای نخستین بار به ولایت خوست سفر کردند + تصاویر

خوست شرقی‌ترین نقطه افغانستان محل تعاملات جدید ایران و افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر دیپلمات‌های کشورمان به دعوت محمدنبی عمری، والی ولایت خوست افغانستان، عازم این ولایت شرقی افغانستان شد.
این نخستین سفر یک هیأت ایرانی به شرقی‌ترین نقطه افغانستان بوده که در نوع خود قابل‌‌توجه است.
ولایت خوست در شرق افغانستان در زمان حکومت پیشین این کشور به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی تروریسم شناخته می‌شد اما اکنون به نظر می‌رسد امنیت نسبی در این ولایت تأمین شده است.
در سفر مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران به خوست ضمن بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی این ولایت، طرفین در رابطه با حضور تجار ایرانی در این ولایت و آغاز توسعه تجارت بحث و گفت‌وگو کرده و طرف افغانستانی برای توسعه این روابط اعلام آمادگی نمود.
همچنین هم‌زمان با سفر هیأت دیپلماتیک کشورمان به ولایت خوست، کمک‌های بشردوستانه خیرین ایرانی در این ولایت در میان مردم آن توزیع گردید.
مناطق شرقی افغانستان به دلیل بعد مسافت و همچنین عدم وجود امنیت همواره در چارچوب مراودات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از جایگاهی برخوردار نبوده؛ اما در ماه‌های اخیر سفر مقامات کشورمان به ولایت شرقی خوست و ننگرهار حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با نگاهی جدی‌تر و همه‌جانبه‌تر دیپلماسی جدید خود را در افغانستان پیگیری می‌کند.

مقامات ایرانی برای نخستین بار به ولایت خوست سفر کردند + تصاویر

مقامات ایرانی برای نخستین بار به ولایت خوست سفر کردند + تصاویر

برچسب ها: طالبان ، ایران ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار