کنکور در سال ۲ بار برگزار خواهد شد

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما می‌توانیم در سال دو بار در کنکور شرکت کنیم و هر بار کنکور دو سال اعتبار خواهد داشت.

رجبعلی برزویی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به سوالات زیر درباره تصویب طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش در دانشگاه ها پاسخ داد:

چه تغییرات اساسی در کنکور صورت گرفته است؟

برزویی: بازنگری در ساختار سنجش آموزش عالی کشور صورت گرفته است، دو شاه کلید اصلی در مصوبه وجود دارد. ما می‌توانیم در سال دو بار در کنکور شرکت کنیم و هر بار کنکور دو سال اعتبار خواهد داشت و این که معدل کتبی و معدل سوابق تحصیلی در سالهای متمادی از  پایه دوازدهم شروع خواهد شد و در نهایت تا پایه دهم ادامه پیدا خواهد کرد.

سوابق تحصیلی بخشی از پذیرش را بر عهده خواهد گرفت. پذیرش از ۴۰ درصد درسال آینده شروع خواهد شد و به ۶۰ درصد خواهد رسید که به عنوان بخشی از پذیرش خواهد بود.

آیا آموزش و پرورش در مسیر واقعی تعلیم و تربیت قرار دارد؟

برزویی: هدفی را از سال ۹۷ طراحی کرده ایم. هدف اصلی این بود که آیا آموزش و پرورش در مسیر واقعی تعلیم و تربیت قرار دارد یا خیر .

یکی از دغدغه هایی که آموزش و پرورش اعلام می‌کرد این بود که کنکور باعث شده تا از تمام ساحت های تربیتی که ۶ ساحت مهم تربیتی است، اجرا نشود زیرا تمام دغدغه والدین و مدرسه ها این بود که بتوانند در کنکور شرکت کنند ،عملاً در سه سال آخر آموزش و پرورش نقشی در دانش آموز نداشت و دانش آموز در اختیار موضوع کنکور قرار می‌گرفت.

 آموزش و پرورش باید به مسیر اصلی خود بازگردد. آیا کنکور فعلی عدالت آموزشی را دارد آیا تمام امکانات برای کل کشور و تمام دهک ها برای ورود به آموزش عالی مهیا است. آیا از امکانات برابری برخوردار هستند .

 در برخی از دانشگاه‌ها برای ورودی جدید دانشجو ارزیابی هایی صورت گرفته است. از سه دانشجو یک دانشجوی مشکلات روحی و عصبی دارد. این موضوع به فضایی برمی‌گردد که در ۳،۴ سال آخر دوره دبیرستان داشته است.

 باید نظام تعلیم و تربیت در مسیر خود قرار بگیرد و باید عدالت آموزشی در کشور برقرار شود تا جوانان شاداب باشند بسیاری از دانش‌آموزان معادل و رتبه های عالی دارند اما وقتی وارد دانشگاه می شود از مسیر خارج می شوند.ما دو سال کامل هر هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
باید سه بار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
چه كاري شرط معدل مي گذارند فقط براي رشته هاي پرطرفدار كنكور برگزار كنند
آخرین اخبار