پایان دو سال دوری تلخ

رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف مددجوی زندانی، پس از دو سال تحمل حبس از زندان آزاد شد.

محمدرضا حداد گفت: پس از سازش ۵ فقره پرونده با موضوع جرایم مالی به ارزش ریالی بیش از ۳ میلیارد ریال و تعداد ۲۰ عدد سکه کامل طلا بهار آزادی این مهم، محقق گشت.

رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: این زندانی به دلیل بدهی و عجز از پرداخت دین، در زندان به سر می‌برد که با وجود پرونده‌های متعددی که در دادگاه تشکیل شده بود سرانجام با همت و مساعی اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان اردکان و برگزاری جلسات متعدد مذاکره برای سازش، از زندان رهایی یافت.

این مقام قضایی گفت: کثرت ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی موجب طولانی شدن اوقات رسیدگی می‌شود و این امر طبیعتاً اطاله دادرسی را به دنبال خواهد داشت؛ لیکن نهاد‌های سازشی با پذیرش بخش قابل توجهی از دعاوی حقوقی و کیفری که شرایط برقراری سازش در آن‌ها فراهم است می‌توانند با مدت زمان کمتر و بدون رعایت تشریفات دادرسی از طریق مذاکره با طرفین، دعاوی را به سازش رسانده که رضایت مندی مراجعین را بدنبال خواهد داشت.

رییس اداره توسعه حل اختلاف یزد گفت: در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در شورا‌های حل اختلاف با توجه به حدود صلاحیت آن، کمک مؤثری به دستگاه قضایی نموده و در محدوده صلاحیت و وظایف خود، امور محوله را با تکیه بر صلح و سازش در امور مدنی و کیفری مورد رسیدگی قرار داده و این امر باعث شده که دستگاه قضایی با فراغت بیشتری به پرونده‌های مهم و سنگین رسیدگی نماید.

شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان توانسته اند در مدت فعالیت خود کمک بزرگی را به حل اختلافات متهمان و محکومان و فراهم نمودن موجبات آزادی آن‌ها نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار