بیانیه ۳ وزیر صهیونیست درباره میدان گازی «کاریش»

۳ وزیر صهیونیست با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که میدان گازی «کاریش» مورد مناقشه با لبنان، در سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.

«یائیر لاپید»، «بنی گانتس» و «کارن الهرار»، وزرای خارجه، جنگ و انرژی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در پی دعوت لبنان از «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی برای سفر به بیروت و تکمیل مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که میدان گازی «کاریش» در سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.

طبق گزارش عرب ۴۸، در این بیانیه ادعا شده است که رژیم صهیونیستی اهمیت فوق‌العاده‌ای را در حفاظت از دارایی‌های استراتژیک خود می‌بیند و آماده حفاظت از آن‌ها و دفاع از به اصطلاح زیرساخت‌های خود است.

سران صهیونیستی همچنین در این بیانیه مدعی شده‌اند که این سکو کیلومتر‌ها با جنوب منطقه مورد مناقشه با لبنان فاصله دارد.


بیشتر بخوانید:


در بیانیه مذکور همچنین با درخواست از دولت لبنان برای تسریع در مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی ادعا شده است که این سکو از منطقه مورد اختلاف با لبنان گاز استخراج نمی‌کند.

سران صهیونیستی در ادامه مدعی شده‌اند که سکوی کاریش برای حمایت از منابع انرژی و گاز طبیعی در منطقه اقتصادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ترویج اقتصاد سبز (خالص) در فلسطین اشغالی طراحی شده است.

این در حالی است که شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پیش‌تر هشدار داد که «به محض اعلام تجاوز صهیونیست‌ها به آب‌ها و نفت کشور در دریای مدیترانه، آماده هستیم ایفای نقش کنیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار