روسیه: هدف تحریم‌ها قطع ارتباط کشور‌های اوراسیا با مسکو است

معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت که با وجود تحریم‌ها از سوی غرب و مشکلاتی که آن‌ها ایجاد کرده اند، اقتصاد روسیه به حرکت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش تله تریدر، «الکسی اورچوک» امروز (پنجشنبه) گفت: هدف از تحریم ها تهدید کشورهای اوراسیا به عدم همکاری با روسیه و شکستن روابط با مسکو است. با این حال، با تلاش اقدامات دولت و بانک روسیه، جنگ اقتصادی مطابق نقشه کسانی که آن را راه انداختند، پیش نرفت و اقتصاد روسیه همچنان پویا به کار خود ادامه می‌دهد.

روز گذشته، کانادا اعلام کرد که واردات نفت و گاز روسیه را به دنبال تحریم های اتحادیه اروپا ممنوع کرده است.

با شروع حمله روسیه به اوکراین، مسکو با هزاران تحریم گوناگون از طرف کشور‌های غربی و آمریکا مواجه شد و باعث شد در مدت کوتاهی در صدر لیست کشور‌های تحریم شده قرار بگیرد. آمریکا همچنین تلاش کرد تا اقتصاد خارجی روسیه را مختل کند و صادرات کشاورزی، نفت و گاز این کشور را ممنوع کند که این باعث بروز فاجعه برای کشور‌های غربی و آمریکایی شد.

ولادیمیر پوتین با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند.

چندی پیش، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت به دلیل تشدید تحریم ها علیه مسکو، اتحادیه اروپا برای یافتن منبع نفتی جایگزین با کیفیت مشابه با انرژی روسیه، مبارزه خواهد کرد. چندی پیش نیز معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد در صورتی که موشک‌هایی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد به خاک روسیه اصابت کند مسکو راهی جز هدف قرار دادن مراکز تصمیم گیری در اوکراین نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
باید از مردمشون پرسید
مسئولین ما هم تحریم را بی اثر میدانند
آخرین اخبار