اجرای ۹ طرح بیابان‌زدایی در آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از اجرای ۹طرح بیابان زدایی با اعتبار حدود ۷۵ میلیارد ریال در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

سید مجتبی شریفیان گفت: طرح بادشکن غیر زنده به طول ۱۵ کیلومتر در تپه‌های ماسه‌ای کانون فرسایش بادی روستای قاسم آباد با اعتبار ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و طرح مدیریت روان آب‌ها عرصه بیابانی به وسعت۴۵۰ هکتار و بذر پاشی ۱۱ هکتار از آن از محل اعتبارات ملی و استانی مقابله با بیابان زدایی به ارزش ۴۲ میلیارد میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها بود.

قلمکاری تپه‌های ماسه حسین آباد به طول ۵۰ کیلومتر و اجرای طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت بیابانی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار با هزینه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور جلوگیری از بروز خسارت به ریشه و سرشاخه تاغزار‌ها و شیوع بیماری در مناطق شهری و روستایی نیز از جمله این طرح‌ها بوده است.

او نهال کاری و مراقبت در عرصه‌های بیابانی کانون بحران فرسایش بادی به وسعت ۲۰۰ هکتار در شمال سفید شهر با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از جمله این برنامه‌ها در سال گذشته بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل می‌گوید: طرح مراقبت و آبیاری در عرصه‌های بیابانی در شمال سفیدشهر و شرق حسین آباد به وسعت ۲۸۳ هکتار با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین طرح عملیات مالچ پاشی همراه با نهال کاری به طول ۳۰ کیلومتر در بخش کویرات با هزینه ۱۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و اجرای کمربند سبز حفاظتی روستای کاغذی با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی حفاظت و حمایت از جنگلی در این شهرستان اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.