در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیازمند بازنگری در تغییر مفاهیم درسی دانش آموزان هستیم

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت:بعضی دروس و مفاهیم کتب درسی زائد هستند، اما قسمتی از مفاهیم هستند که چندان به آن‌ها توجهی نشده است.

حسین عبادتی گفت: این موضوع که ما نیازمند تغییر در مفاهیم کتب درسی هستیم؛ مشخص است، باید دانست تغییر با بحث تعویض کتب درسی و مفاهیم متفاوت است و زمانی که بحث تعویض مطرح می‌شود؛ یعنی آن که هر چه تا به امروز در مفاهیم درسی ما بوده غلط است و باید همه مباحث تغییر پیدا کند که این موضوع را قبول نداریم و اکنون نیز بسیاری از مفاهیم کتب درسی ما خوب و قابل قبول است.

او گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما تغییر را در بعضی مفاهیم درسی و بروز رسانی بعضی موضوعات قبول داریم. بعضی دروس و مفاهیم زائد هستند، اما قسمتی از مفاهیم هستند که چندان به آن‌ها توجه‌ای  نشده است.

به گفته عبادتی، بر خلاف گفته بعضی کارشناسان اتفاقا حجم کتب درسی ما زیاد نیست و حتی در برخی دروس باید زیاد‌تر هم باشد؛ اما مطالبی وجود دارد که زائد است و باید تغییر پیدا کند.

وی گفت: تغییر و تحول وظیفه سازمان پژوهش است، اما نیازمند بازنگری در بحث تغییر مفاهیم درسی دانش آموزان هستیم، اما ما نیز می‌توانیم این اتفاق را در برنامه‌هایمان پوشش دهیم. ما می‌توانیم با برگزاری اردو‌های مختلفی که در تمام نقاط کشور برگزار می‌شود؛ حرکتی کنیم که دانش آموزان ما با هویت‌های فرهنگی، جغرافیای و تاریخی کشورمان آشنا شوند و این اتفاق حداقل کاری است که در سازمان دانش آموزی می‌توانیم انجام دهیم. دانش آموزان حداقل باید یک بار در دوران دوازده ساله تحصیلی خود تجربه‌های متفاوتی را کسب کنند و تربیت متفاوتی را به دست آورند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: قطعا هر دستورالعملی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد را رعایت خواهیم کرد، اما نمی‌توانیم وسواس‌های بیش از حد داشته باشیم.

او گفت: اکنون ورزشگاه‌های کشور بدون مشکل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و مسافرت‌ها برقرار است و همه چیز به حالت عادی خود بازگشته اما تنها مدرسه را می‌گوییم باید تعطیل شود. این اتفاق خوشایندی نیست.من فکر می‌کنم که در گذشته اشتباه عمل کردیم خیلی راحت مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم و به نظرم مدارس نمی‌توانند منجر به اشاعه ویروس کرونا شوند و باید نگاه خود را به این موضوع تغییر دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عزیز زاده
۰۰:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام
کتابای درسی بخصوص دوره دوم متوسطه واقعا نیاز به تعقیر و بازنگری داره
علوم اجتماعی یازدهم دوازدهم انسانی واقعا جاهاییش مشکل داره
وقتی ما میتونیم مطلب رو خیلی راحت به دانش اموز برسونیم چه نیازی به این همه سخت نویسی و مبهم نویسی هست؟
تاریخ یازدهم فوق‌العاده سنگینه
روانشناسی یازدهم کاملا با اون چیزی که تو کنکور و ازمون میاد متفاوته
نتنها این کتاب
همه‌ی درسای ما از جامعه شناسی و دینی تا روان و منطق و ..180 درجه با تستا تفاوت دارن
اگر متن درس کمی راحت تر بود اگر بیشتر توضیح میدادن اگر انقدر سخت نویسی نمیکردن یه دلیل واسه دشواری کنکور بود
ولی متاسفانه همچنان کتابا مبهم تر میشن و ازمونها سخت تر و پیچیده تر
من دانش اموز دوازدهم انسانی ام
تقاضا میکنم از نظام اموزشی کشور که به این مشکلات رسیدگی بشه
واقعا شرایط سختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخ
آشنایی داریم درس نخونده و کارخونه داره و سرمایه دار و من درس خونده بیکار و دربدر و دنبال کار!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
یکی از فامیلهامون مدرسه تا اول راهنمایی خوند ول کرد رفت دنبال کارگری بعد من بیچاره تا درس خوندم پیش دانشگاهی پشت کنکوری و دانشگاه مهندسی تا ارشد بخونم چندین سال طول کشید بعد اون فرد جدیدا تو سه ماه یک دیپلم فنی گرفت بعد هم دانشگاه یک رشته مهندسی بدون کنکور اسم نوشت دوسالشم چون کرونا بود غیر حضوری امتحان میداد الان داره تموم میکنه ترم آخر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه در مقطع راهنمایی و دبیرستان بچه ها عمر خود را در رشته های انسانی.تجربی .ریاضی با کتاب های تئوری هدر می دهند ۵۰ درصد نظری ۵۰ درصد عملی مساوی است با سازندگی فردانش آموز و آینده کشور
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۶:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چی میگین واقعا؟؟؟؟یعنی چی حجم درس ها کمه ازنظر شما کمه
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام قابل توجه همه مسئولین آپ !!!
تاپرورش و تربیت و قانونمنداری به مدارس کشور بر نگردد, آموزش و علم نافع و غیر نافع, ما را به جایی نمی رساند.
-
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خواهشمندم این بحث را مدتی باز نگهدارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام متاسفانه شما هیچ کدام به فکر دانش آموز نیستید. وفقط به خودتون هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اگر واقعاً این چنین حرکتی در نظام آموزشی کشور انجام شود یک انقلابی در نظام آموزشی شده است واقعا در نظام آموزشی کشور از دوره ابتدایی تا دبیرستان در تمام رشته‌ها بویژه در دوره دوم متوسطه که حساسیت زیادی به خاطر درگیری دانش آموزان با کنکور را به همراه دارد بیشتر دروس فعلی به هیچ وجه در ارتقای علمی دانش آموزان هیچ اثری را ندارد و به ضرر دانش آموزان هم هست چون باعث گنگی و گیجی دانش آموزان می‌باشد حال بماند که متأسفانه در خیلی از این دروس دبیران هم بیشتر به این موضوع خواسته ویا نا خواسته دانش آموزان را درگیر میکنند واقعاً این موضوع تغییر آنچنان حساسیت ولزومی پیدا کرده است که مقام معظم رهبری هم به این موضوع اشاره فرمودند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
آموزشهای کاربردی و فن و حرفه همزمان با فراگیری دانش
به پرورش فرزندانی شایسته و خود ساخته به آینده کشورمان و خانواده هایشان کمک فراوانی میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه کسی نیست از این آقایان بپرسد که چرا مطالب غلط نوشته اید اکنون مجدد کتاب بنویسید؟آخر چه تضمینی وجود دارد که اینبار هم غلط بنویسید و سه بعد ادعا کنید بازهم باید تغییر بدهیم ؟ در متون قبلی آثار سند ۲۰۳۰ موجود است باز می خواهید چه کار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
آخه هر نویسنده فقط برای ی صفحه کتاب ۲میلیون هزینه میگیره
آخرین اخبار