منابع دیپلماتیک به نقل از گروسی:

ایران ۲۰ دوربین و برخی تجهیزات نظارتی آژانس را حذف کرده است

منابع دیپلماتیک به نقل از گروسی گفتند که ایران ۲۰ دوربین مداربسته را در تأسیسات هسته‌ای خود خاموش کرده است.

الجزیره در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده که ایران ۲۰ دوربین و برخی تجهیزات نظارتی متعلق به آژانس را حذف و خاموش کرده است.

این منابع که نامشان فاش نشد، گفتند که گروسی برداشتن دوربین‌های مدار بسته نظارتی از طرف ایران را مایه تاسف دانسته و آن را ضربه‌ای به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده است.

این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز قطعنامه‌ای ضد ایرانی را با ۳۰ رای موافق تصویب کرد. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با تصویب این قطعنامه از ایران به ادعای ناتوانی در توضیح برای ردیابی اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده انتقاد کرد. این قطعنامه با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع تصویب شد. دو کشوری که با این قطعنامه مخالفت کردند روسیه و چین بودند.

سرپرست نمایندگی ایران در آژانس، تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام را شدیدا محکوم و اعلام کرد که ایران اقدام مقتضی را انجام خواهد داد و گفت که ایران حق دارد در سیاست و رویکرد خود در قبال آژانس بازنگری کند.

پیش از این نیز سازمان انرژی اتمی ایران با صدور بیانیه‌ای از قطع فعالیت دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه‌گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس در ایران خبر داده بود. بر اساس آنچه در این بیانیه آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حُسن نیت ایران است نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خیلی خوب کاری کرده اند بچه پررووووووووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
این کار را بایستی زود تر انجام می دادند حالا باید گفت بسیار کار عالی کردند، ایران به هیچکس نباید باج بدهد و از کسی هم نباید بترسد.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
نشد. ده تاش کمه. سی تا رای ضد ایران باید سی تا دوربین رو خاموش کنه. ده تا تخفیف برا چی؟ چشم مقابل چشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
اون دیگه چطور دوربینیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ایران کار درستی کرد باریکلا چقدر به این زورگوها می خواهید باج بدهید وحقیر شوید
Germany
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
کم کم ایران خودت و اربابانت حذف می کند
آخرین اخبار