نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

انتقال خطوط ریل قطار به خارج از محدوده شهر مطالبه مردمی است

حجت الاسلام حیدری گفت: شهروندان در محدوده منطقه سه و چهار یزد، خواستار انتقال خطوط راه آهن به خارج از محدوده شهر هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: دولت باید با همکاری ارگان‌های مرتبط، شهرداری و بخش خصوصی برای انتقال خطوط ریل راه آهن به خارج از محدوده شهر اقدام کنند.

او می گوید: طی بازدید‌ها و دیدار‌های صورت گرفته با مردم ساکن این محلات، خطرات جانی محتمل از عبور قطار و آلودگی صوتی و لرزش ناشی از تردد این قطار‌ها از عمده‌ترین نگرانی‌ها و گلایه‌هایی بود که عنوان شد.

به گفته او همه تلاش ما این است که این مسائل که مورد نگرانی مردم منطقه است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در پیگیری مسائل ملی به آن توجه شده و انتقال خطوط ریل باری و مسافر نیز همزمان صورت گیرد تا مشکل به طور کامل مرتفع شود.

حجت الاسلام حیدری گفت: زمین‌هایی که در منطقه سه وچهار شهرداری قرار دارد به لحاظ مجاورت با ریل راه آهن بی ارزش رها شده و بدون استفاده مانده و حتی ساکنین محدوده و اطراف ریل قطار هم در خرید فروش املاک خود با مشکل مواجه هستند.

این موضوع را حجت الاسلام حیدری در جلسه شوارای شهر یزد با جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در صورتی که این خطوط ریلی جابجا شود، زمینه رضایت مردم این مناطق نیز فراهم شده و علاوه بر ان ظرفیت بالایی برای توسعه و خدمات دهی به شهر ایجاد شده و می‌توانیم از این مسیر در توسعه شهری و افزایش سرانه محلات استفاده کافی ببریم.

او گفت: جابجایی ایستگاه راه آهن به مکانی بیرون از شهر و نزدیک به محدوده شهر یکی دیگراز موارد در بدست آوردن رضایتمدی مردم است به گونه‌ای که رفت و آمد مردم به ایستگاه راحت انجام گیرد ضمن اینکه از مزاحمت‌های وجود ایستگاه راه آهن در محدوده شهری نیز کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار