آبفا درباره افزایش مصرف آب در پایتخت هشدار داد

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای تهران گفت: مصرف آب تهران با حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب در نزدیکی اوج مصرف پارسال قرار گرفته است.

عبدالحسین مجدی زاده معاون نظارت بر بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای استان تهران گفت: در چند روز گذشته مصرف آب، روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار متر مکعب افزایش داشته به نحوی که میزان مصرف آب از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در روز یکشنبه ۱۵ خرداد، دیروز به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

او می‌گوید: پارسال در اوج گرما در ماه‌های تیر و مرداد، مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید که عدد فعلی در حال نزدیک شدن به آن عدد است. اگر همشهریان تهرانی روزانه حدود ۱۰ درصد (حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب) در مصرف آب صرفه جویی کنند به راحتی می‌توان فصل گرما را پشت سر گذاشت.


بیشتر بخوانید:


پیش از این شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرده بود از ابتدای سال آبی فعلی (ابتدای مهر ۱۴۰۰ تاکنون) حدود ۱۸۰ میلیمتر بارش در تهران رقم خورده و این میزان در مقایسه با میزان بارش متوسط بلند مدت حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است.

متوسط بلندمدت در این بازه زمانی ۲۶۳ میلی متر بوده است. در حال حاضر حجم ذخیره آب سدهای پنجگانه تهران ۶۳۲ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه  پارسال که ۸۰۵ میلیون متر مکعب بود با کاهش ۱۷۳ میلیون مترمکعبی مواجه است.

برچسب ها: مصرف آب ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار